Gå til innhold

Hjelp meg!

Gjest trorikkedetnå

Anbefalte innlegg

Gjest trorikkedetnå
Skrevet

Dette kommer sikkert til å bli langt og sytete, men håper noen vil lese det likevel og komme med en kommentar.

Saken er den at jeg har en kamerat som jeg tilbringer mye tid sammen med. Vi har det utrolig morsomt sammen. Nå skal firmaet han jobber i på julebordtur til en større by. Jeg kjenner de fleste han jobber sammen med og er invitert med på turen.

Gleder meg som en unge, vi skal ha egen buss, bo en natt på hotell, kose oss i spa-avdelingen på hotellet, spise god mat og gå på byen. Kort sagt slappe av og nyte livet i lange drag.

Men så dukker problemene opp; noen har funnet ut at dette er en fin helg for barnedåp. Jeg sier at jeg har meldt meg på denne turen, gleder meg og har lyst å reise. Skal reise før de andre og ta bussen hjem, men rekker ikke kirka. Svigermor blir muggen.

Så får jeg telefon fra mormor, hun har ligget våken og tenkt på hvor fælt det er at jeg som er gift skal reise på tur med en annen mann, og ber meg på sine knær om å la være. Hun skal spandere hotell og middag et annet sted hvis jeg lar være.

Skal jeg gi faen i noe jeg har gledet meg til lenge for å gjøre familien fornøyde? Gubben sier jeg skal gi faen og bare reise og nyte det. Han kjenner kameraten min og vet hvor landet ligger og har ingen betenkeligheter med å la meg reise. Jeg har hatt en mildt sagt jævlig vår og sommer, slitt mye med depresjoner og føler at jeg har fortjent en helg med litt egenpleie og gode venner.

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnet blir da døpt uten deg - og vil jo ikke engang huske at du ikke var der :o)

Dra på spa og kos deg du :o)

mener

Gjest Mariaaah
Skrevet

Barnet blir da døpt uten deg - og vil jo ikke engang huske at du ikke var der :o)

Dra på spa og kos deg du :o)

mener

At ungen ikke kommer å huske at hun var i barnedåpen? Nei, selvsagt ikke, men man går da i begravelser selv om den avdøde ikke vet om man var der eller ikke (eller kanskje han/hun gjør det!? Hvem vet?), men poenget er jo at man går der for de andre, eventuelt foreldrene, som måtte sette pris på det.

Om hun fortsatt skal avlyse turen er jo en annen ting. Spørs hvor nær dåpsfamilien er.

Skrevet

Det med å "reise på tur med en annen mann" må være en sak mellom deg og mannen din, og ikke noe andre har noe med.

Hvorvidt barnedåpen bør prioriteres har vel litt med hvem som skal døpes?

skorpionfisken
Skrevet

Prinsesse Ingrid Alexandra hadde ikke engang alle fadderne sine til stede i dåpen. Hun ble døpt likevel hun.

Om mannen din synes det er greit, skal du bare dra.

Kanskje han kan ringe din mormor og forklare at han ikke er noe bekymret for at du er på tur med en venn og hans kolleger.

Skrevet

Blås i mormor og barnedåp og reis med god samvittighet.

Gjest trorikkedetnå
Skrevet

At ungen ikke kommer å huske at hun var i barnedåpen? Nei, selvsagt ikke, men man går da i begravelser selv om den avdøde ikke vet om man var der eller ikke (eller kanskje han/hun gjør det!? Hvem vet?), men poenget er jo at man går der for de andre, eventuelt foreldrene, som måtte sette pris på det.

Om hun fortsatt skal avlyse turen er jo en annen ting. Spørs hvor nær dåpsfamilien er.

Det er tanteungen min som skal døpes. Hverken jeg eller mannen min skal være faddere, ingen av oss er medlem i Statskirka. Foreldrene til dåpsbarnet var ikke til stede da vi hadde navnefest for barnet vårt.

Skrevet

Det er tanteungen min som skal døpes. Hverken jeg eller mannen min skal være faddere, ingen av oss er medlem i Statskirka. Foreldrene til dåpsbarnet var ikke til stede da vi hadde navnefest for barnet vårt.

Da ser jeg faktisk ingen grunn til at du skulle gått uansett om du skulle på tur eller ikke.

Skrevet

Dra avgårde og kos deg. Bedrevitere finnes overalt, og så lenge samvittigheten din er rein og samboeren klar over hva/hvor du skal så reiser du.

familien kommer ikke alltid først. Avogtil har en lagt planer som ikke er "reversible"...

Gjest QuePasta
Skrevet

Det er et faktum i livet at man ikke alltid kan gjøre det man har lyst til.

Her har du en stor mulighet for å vise respekt og loyalitet for familien, vise at du er en man kan stole på stiller opp.

Da blir en fest relativt ubetydelig.

Skrevet

Så lenge du gjerne vil reise og mannen din i tillegg råder deg til å reise, synes jeg ikke det er noe å tenke mer på. Reis - og kos deg!!

Jeg har også en kompis jeg har reist på tur med. Faren min trodde jeg var på skilsmissens rand, og kan fremdeles ikke forstå det. Men det er hans problem, ikke mitt. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...