Gå til innhold

Blærekatarr, hjelp søk virker ikke!

Anbefalte innlegg

Gjest Tissetrengt
Skrevet

Husker at det var skrevet mye nyttig om det her før, men søket virker jo ikke.

Har aldri hatt plager med det før, men dette ligner nok. Tissetrengt hele tiden, vondt nederst i magen. Ikke veldig mye sviing. Skal levere en urinprøve, men får ikke tid til å prate med legen på kort varsel.

Derfor, vil gjerne ha tips til hva som kan lindre raskt.

Drikke mye vet jeg. Men kan jeg drikke kaffe eller er det fy fy. Hva med rødvin, drakk endel i helgen, var det uheldig? Tranebærjuice skal jeg kjøpe etterpå.

Varmepute er det bra, eller er ikke varme bra hvis det er bakterier tilstede?

Alle tips mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykke til
Skrevet

Drikke noe som er surt, feks, masse appelsin jucie, vann og egentlig hva som helst. Tror du også kan også drikke kaffe,så lenge du får i deg MASSE av annen væske. Tranebærjuice er også bra. Men selv har jeg best effekt av mengder med appelsinjucie.

Gjest Tissetrengt
Skrevet

Drikke noe som er surt, feks, masse appelsin jucie, vann og egentlig hva som helst. Tror du også kan også drikke kaffe,så lenge du får i deg MASSE av annen væske. Tranebærjuice er også bra. Men selv har jeg best effekt av mengder med appelsinjucie.

Takk! Flyr til kjøleskapet og henter appelsinjuice med en gang!

Vet du forresten om det er ok å ta en urinprøve selv om det ikke er den første på morgenen. Jeg hadde drukket veldig mye vann før jeg fikk tatt en prøve, den var derfor veldig lys. Men hvis det er bakterier i den så vises vel det allikvel? eller...

Skrevet

Vet du forresten om det er ok å ta en urinprøve selv om det ikke er den første på morgenen. Jeg hadde drukket veldig mye vann før jeg fikk tatt en prøve, den var derfor veldig lys. Men hvis det er bakterier i den så vises vel det allikvel? eller...

Du bør ikke drikke mye like før urinprøve uansett, det vanner ut urinen og bakterieinnholdet blir mindre (mer utvannet) enn ved en mer konsentrert urinprøve. Hold deg i 3-4 timer i alle fall om du klarer.

Gjest Lykke til
Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg vil anta at det vises dersom det er bakterier der. I påvente er det beste å drikke så mye du bare klarer.

Gjest Tissetrengt
Skrevet

Du bør ikke drikke mye like før urinprøve uansett, det vanner ut urinen og bakterieinnholdet blir mindre (mer utvannet) enn ved en mer konsentrert urinprøve. Hold deg i 3-4 timer i alle fall om du klarer.

Jaja, urinprøven er jo tatt da. 3-4 timer ville jeg allikevel ikke klart å holdt meg! Menjeg skulle tatt den da jeg våknet selvfølgelig.

Men hvis det ikke vises bakterier pga at jeg har drukket mye før prøven ble tatt, så betyr vel det at jeg klarer å holde det i sjakk med væskeinntak det da? Var det virkelig ille så ville det vel vises til tross for mye drikking.

Nei, nå roper blæra høyt igjen, må fly til do'n. hehe...

Skrevet

Her jeg bor kan vi gå til legesenteret og levere urinprøven til sykepleier. Skal være morgenurinen. Leveres innen halv ti her i tilfelle den skal sendes videre til dyrking.

Litt utpå dagen er det bare og ringe legesenteret, er urinprøven positiv så ordner legen en resept som kan hentes omgående i luka der. Må den sendes videre kommer flere svar om noen dager.

Må ikke nødvendigvis snakke med legen i første omgang.

Det er viktig å levere en kontrollprøve ei uke etter man er ferdig med en kur for å se at man er ordenglig kvitt dette.

Greit med masse juice, men tar nok ikke knekken på selve infeksjonen hvis den har "satt seg" godt.

God bedring.

Skrevet

Det trenger ikke være morgenurin. Jeg bruker alltid å ta urinprøven på legekontoret og har aldri hatt noen problem med det. Går faktisk raskere det enn å holde på med det hjemme.

Viss du har utslag, så er det ikke nødvndig å se legen om du har dårlig tid. Legen kan lage til en resept du kan hente.

Som lindring er varme best. Varmepose eller vifteovn mot underlivet. Ennå bedre er det å ta et veldig varmt bad eller dusj. Tror nok ikke bakteriene vil blomstre opp, selv om du har det varmt. Kroppen lager jo f.eks feber for å drepe bakterier.

Drikk MYE appelsinjuice og drikke generelt. 3 liter drikke i dag såfall.. Tranebær har ikke virket noe vesentlig på meg.

Håper det går fort over! Har du fått en skikkelig så er det h***** vondt.

Skrevet

Masse c-vitaminer for å surne urinen.ca 2000-3000mg, minst 3 liter vann om dagen, ikke søtt og varme ullsokker på beina

Skrevet

Jaja, urinprøven er jo tatt da. 3-4 timer ville jeg allikevel ikke klart å holdt meg! Menjeg skulle tatt den da jeg våknet selvfølgelig.

Men hvis det ikke vises bakterier pga at jeg har drukket mye før prøven ble tatt, så betyr vel det at jeg klarer å holde det i sjakk med væskeinntak det da? Var det virkelig ille så ville det vel vises til tross for mye drikking.

Nei, nå roper blæra høyt igjen, må fly til do'n. hehe...

Da behøver du ikke behandling, bare fortsette å drikke mye og ta andre forholdsregler :o)

Skrevet

Spis c-vitaminer, mye!!! Drikk vann og appelsinjuice, så mye du orker og litt til.

Skrevet

Tranebær virker forebyggende, men har du først fått blærekatarr, tror jeg ikke tranebærjuice har noe å si fra eller til. Bortsett fra at det lønner seg å drikke mye, som du allerede vet.

Gjest Tissetrengt
Skrevet

Det trenger ikke være morgenurin. Jeg bruker alltid å ta urinprøven på legekontoret og har aldri hatt noen problem med det. Går faktisk raskere det enn å holde på med det hjemme.

Viss du har utslag, så er det ikke nødvndig å se legen om du har dårlig tid. Legen kan lage til en resept du kan hente.

Som lindring er varme best. Varmepose eller vifteovn mot underlivet. Ennå bedre er det å ta et veldig varmt bad eller dusj. Tror nok ikke bakteriene vil blomstre opp, selv om du har det varmt. Kroppen lager jo f.eks feber for å drepe bakterier.

Drikk MYE appelsinjuice og drikke generelt. 3 liter drikke i dag såfall.. Tranebær har ikke virket noe vesentlig på meg.

Håper det går fort over! Har du fått en skikkelig så er det h***** vondt.

På legekontoret ville de ikke ta urinprøva mi, siden det ikke var morgenurin! Fikk beskjed om å komme tilbake med ny i morgen hvis det ikke hadde gitt seg jeg. Forskjellig praksis da.

Fikk beskjed om å drikke appelsinjuice og tranebærjuice, så det står nå oppmarsjert i kjøleskapet.

Takk for svar alle sammen. Får håpe det glir over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...