Gå til innhold

Skal kjøpe bil, men..

Anbefalte innlegg

Gjest bilkjøperen
Skrevet

selgeren må bytte motor først. Denne motoren har gått halvparten i forhold til den orginale. Har jeg rett på noe papir på denne? Med tanke på salg senere er det jo kjekt at jeg kan bevise at denne motoren har gått så så langt...

Og blir km standen flyttet på, eller er ikke dette mulig?

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja..er bilen gammel? Er den realtivt gammel betyr det ikke stort om du ikke har papirer på motoren. Antall kroner du får igjen er vel minimal.

Det skal mye til for at du får noen papirer på motoren.

Km stand kan flyttes på for den som kan det, men det er ikke lov og vil nok ikke bli gjort. Det er jo ikke riktig det heller så lenge bilen har gått de km som telleren står på.

Du har antagelig ikke annet valg enn å si til neste kjøper hva du vet om motoren, så får h*n vurdere det for det, det er verdt, som selvsagt ikke er stort.

Gjest bilkjøperen
Skrevet

Nja..er bilen gammel? Er den realtivt gammel betyr det ikke stort om du ikke har papirer på motoren. Antall kroner du får igjen er vel minimal.

Det skal mye til for at du får noen papirer på motoren.

Km stand kan flyttes på for den som kan det, men det er ikke lov og vil nok ikke bli gjort. Det er jo ikke riktig det heller så lenge bilen har gått de km som telleren står på.

Du har antagelig ikke annet valg enn å si til neste kjøper hva du vet om motoren, så får h*n vurdere det for det, det er verdt, som selvsagt ikke er stort.

det er en 96 model...

Vil jo tro selgeren får en kvittering på motoren han kjøper og setter inn, som kan sendes med?

Uærlige bilselgere vil jo kunne lure folk trill rundt hvis ikke..

Si de bytter motor uten at de gjør det, for å kunne kreve mer penger.

Jeg tror ikke det om han som selger meg, men tenkte for min egen del til et evt salg senere...

Skrevet

det er en 96 model...

Vil jo tro selgeren får en kvittering på motoren han kjøper og setter inn, som kan sendes med?

Jeg tror ikke det om han som selger meg, men tenkte for min egen del til et evt salg senere...

Kan selgeren dokumentere hvor mye byttemotoren er gått da?

Hvis ikke har vel hverken du eller den du selger bilen videre til noen mulighet til faktisk å vite dette?

Og hvis han kan dokumentere det, så har du jo den dokumentasjonen du trenger.

Skrevet

det er en 96 model...

Spørs hvor motoren kjøpes. Er den fabrikkny? Kjøpes den av en privat-person? eller av et hoggeri?

Kjøpes den gjennom et firma kan du kreve å få med papirer på motoren.

Som du sier, det er mange muligheter for en selger å lure en kjøper. Det er derfor slike opplysninger er lite verdt for en kjøper hvis papirene ikke følger med.

Bilen må ha gått langt i og med det må skiftes motor allerede nå? Bilen er tross alt ikke så gammel.

mil1365380270
Skrevet

Hvorfor må den ha ny motor da? Og er motoren lik, eller må den godkjennes av Biltilsynet?

Hvis det ikke er en spesiell grunn til at du vil ha akkurat denne bilen, tror jeg nok jeg ville kjøpt noe annet... I alle fall hvis du ikke får noe dokumentasjon.

Gjest bilkjøperen
Skrevet

Spørs hvor motoren kjøpes. Er den fabrikkny? Kjøpes den av en privat-person? eller av et hoggeri?

Kjøpes den gjennom et firma kan du kreve å få med papirer på motoren.

Som du sier, det er mange muligheter for en selger å lure en kjøper. Det er derfor slike opplysninger er lite verdt for en kjøper hvis papirene ikke følger med.

Bilen må ha gått langt i og med det må skiftes motor allerede nå? Bilen er tross alt ikke så gammel.

Har ikke peiling på hvor motoren kommer fra.

Men selgeren driver et verksted, så regner med han vet hva han driver med.

Som sagt er ikke jeg redd for å bli lurt selv av vedkommende, men tenkte jeg bare skulle forhøre meg her om det er vanlig å få med dokumentasjon på motorskifte.

For da kan jeg spørre etter dette hvis jeg ikke får det, slik at jeg kan vise til dokumentasjon den dagen jeg evt selger bilen videre.

Bilen har gått 179000km.

Skrevet

Har ikke peiling på hvor motoren kommer fra.

Men selgeren driver et verksted, så regner med han vet hva han driver med.

Som sagt er ikke jeg redd for å bli lurt selv av vedkommende, men tenkte jeg bare skulle forhøre meg her om det er vanlig å få med dokumentasjon på motorskifte.

For da kan jeg spørre etter dette hvis jeg ikke får det, slik at jeg kan vise til dokumentasjon den dagen jeg evt selger bilen videre.

Bilen har gått 179000km.

Ikke normalt å bytte en motor etter bare 179.000 km. Men det kan selvsagt ha skjedd et havari med den.

Hvilken type bil er dette?

Be om dokumentasjon, hvis ikke har du lite å stille opp med til neste kjøper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...