Gå til innhold

"Glemmer" å puste - hyperventilerer, gisper..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor, men nå i det siste har jeg "gispet", hivd etter pusten mange ganger daglig. Isteden for å puste inn og ut, har jeg mange dager i løpet av dagen plutselig pustet dobbelt innover før jeg puster ut igjen. Vet ikke om dette var så godt forklart, men det er akkurat som jeg hiver etter pusten to ganger før jeg puster ut igjen.

Når man har grått lenge og har "tatt seg inn" igjen, vet jeg det er vanlig å få sånne "gisp", men jeg har ikke grått i disse tilfellene.

Noen som vet hvorfor jeg gjør sånn?

Gjest Minnies
Skrevet

Du går vel og holder pusten uten helt å merke det.

Jeg har gjort det når jeg har vært i langvarig spenning/fortvilelse.

Skrevet

Du går vel og holder pusten uten helt å merke det.

Jeg har gjort det når jeg har vært i langvarig spenning/fortvilelse.

Det høres riktig ut, for jeg er i spenning og fortvilelse store deler av dagene mine. Er kanskje derfor.

Skrevet

Det høres riktig ut, for jeg er i spenning og fortvilelse store deler av dagene mine. Er kanskje derfor.

Husk å puste!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

ut og gå tur - hvis du kan?

Skrevet

Husk å puste!

Lurer på hvordan jeg i det hele tatt klarer å glemme å puste...?

Skrevet

Det har sannsynligvis med spenninger å gjøre. Hvis du er anspent holder man pusten mer inne ofte uten å legge merke til det selv.

Skrevet

Jeg besvimte en gang fordi jeg glemte å puste, ifølge helsesøster. Skummelt. Men det er ikke noe jeg gjør til vanlig. Det skyldtes vel sprøyteskrekk (6.klasse-sprøyta).

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Pust dypt og rolig inn og ut med magen.

Meld deg paa Yoga-kurs. Da laerer du pusteteknikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...