Gå til innhold

medisin mot urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest ballerina80
Skrevet

kan man få medisiner mot urinveisinfeksjon uten resept? i tilfelle, hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo teste ut kjerringråd som masse drikke - appelsinjuice, tranebærjuice (og kapsler) og kamomillete, men dersom du må ha antibiotika, må du til legen.

Gjest ballerina80
Skrevet

Du kan jo teste ut kjerringråd som masse drikke - appelsinjuice, tranebærjuice (og kapsler) og kamomillete, men dersom du må ha antibiotika, må du til legen.

men hvordan tester jeg meg for urinveisinfeksjon? kan man kjøpe en slik test på apoteket? hva med klamydia? kan man teste seg for det hjemme? unnskyld at jeg er så dum på disse områdene. men jeg hørte noen sa de hadde klamydiatester på apoteket..så jeg bare lurte

Skrevet

men hvordan tester jeg meg for urinveisinfeksjon? kan man kjøpe en slik test på apoteket? hva med klamydia? kan man teste seg for det hjemme? unnskyld at jeg er så dum på disse områdene. men jeg hørte noen sa de hadde klamydiatester på apoteket..så jeg bare lurte

Dra til lege, du! :)

Skrevet

Ta en telefon til legen din. Må ikke ha time, en sykepleier kan vel be legen skrive ut resept og du henter den der.

Regner med at du har fått påsvist bakterier i urinen ellers får du gå og levere en urinprøve.

Lykke til!

Skrevet

Homeopatiske midler er reseptfrie. Cantharis er vanlig å bruke mot urinveisinfeksjon.

Har en bok som det står litt om dette i: Øk væskeinntaket til 10 liter om dagen. Unngå alkohol, kaffe, kjøtt og melkeprodukter. Undertrykk aldri trangen til å late vannet.

Gjest ballerina80
Skrevet

Homeopatiske midler er reseptfrie. Cantharis er vanlig å bruke mot urinveisinfeksjon.

Har en bok som det står litt om dette i: Øk væskeinntaket til 10 liter om dagen. Unngå alkohol, kaffe, kjøtt og melkeprodukter. Undertrykk aldri trangen til å late vannet.

ok tusen takk for svar :)

10 liter??? sprekker ikke blæra da, eller man kaster opp?

Skrevet

ok tusen takk for svar :)

10 liter??? sprekker ikke blæra da, eller man kaster opp?

Ikke vet jeg, bare leste det i boka mi. Boka heter "Den store boken om homeopati", og det er veldig mange gode råd til egenbehandling av vanlige lidelser, i tillegg til hvilke homeopatiske midler du kan bruke.

Men en annen ting jeg glemte å nevne. Min søster er veldig plaget med urinveisinfeksjon (flere ganger i året) og hennes erfaring sier at cantharis ikke hjelper hvis det går for lang tid før du begynner på det. Så det er noe du bør begynne å ta med en gang du oppdager infeksjonen. Men så varierer jo effekten av homeopatiske midler veldig fra person til person.

Gjest papirtiger
Skrevet

10 liter er for mye på en dag. Forstyrrer salt/mineral-balansen. Drikker man 10 liter på styrten blir man kvitt både urinveisinfeksjon og pulsen ;)

5 liter er mer enn nok. Gjerne litt farris.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...