Gå til innhold

Dumt å dusje hver dag

Anbefalte innlegg

Gjest mere sunn
Skrevet

Egentlig har jeg pleid å dusje hver dag men skjønner nå at det ikke er bra. Huden blir tørr både her og der. Så i dag tok jeg og vasket meg med godt med klut på de viktigste steder. Jeg lukter ikke noe vondt for det.

Å dusje hver dag tørker ut huden og gjør den mindre motsandsdyktig og pen. Huden trenger jo ikke vaskes der man ikke lukter. Så fra nå av skal jeg ikke dusje mere enn annenhver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det gjør noe å dusje hver dag, saken er at du ikke skal bruke såpe alle steder hver dag, det tørker ut huden.

Skrevet

Noen tåler sikkert å dusje hver dag, andre ikke.

Jeg dusjer ikke hver dag, ettersom jeg har eksem og svært tørr hud. Vasker meg på strategiske steder og dropper resten - med unntak av de dagene jeg trener, da.

Gjest mere sunn
Skrevet

Tror ikke det gjør noe å dusje hver dag, saken er at du ikke skal bruke såpe alle steder hver dag, det tørker ut huden.

Må jo bruke såpe under armene og da vil jo såpen renne ned over kroppen ved dusjing.

Gjest Dusjer hver dag jeg
Skrevet

Jeg tåler heldigvis å dusje hver dag. Bruker milde såper. Under armene og føttene går greit uten å dusje, men å få en ren følelse og gå bort lukt i skrittet, det er ihvertfall helt umulig for meg uten å dusje. Og dagene en har mensen så må en jo bare dusje ellers så er en garantert å få lukt. Men noen har kanskje en mer luktfri kropp en andre ettersom jeg har forstått, både når det gjelder arm- og fotsvette og sikkert også lukt fra underlivet.

Gjest enig med deg
Skrevet

Jeg dusjer stort sett annen hver morgen, og har gjort det i åresvis. Da vasker jeg håret og vasker meg ordentlig med såpe. Synes det holder godt med litt vask med vaskeklut ellers. Jeg har også det problemet med tørr hud og synes det er mye bedre når jeg ikke dusjer for ofte. Selvfølgelig dusjer jeg hvis jeg er svett eller hvis jeg skal noe spesielt. Jeg snakker egentlig aldri med noen om det fordi jeg føler at mange mener at det er urenslig å ikke dusje hver dag.

Skrevet

Må jo bruke såpe under armene og da vil jo såpen renne ned over kroppen ved dusjing.

Ja, det er sant! Jeg har bare hørt at man kan dusje hver dag, men ikke såpe seg inn overalt. Men såpa renner jo nedover hele kroppen. Da ville jeg heller ha vasket meg godt også, hvis jeg var deg.

Skrevet

Jeg tåler heldigvis å dusje hver dag. Bruker milde såper. Under armene og føttene går greit uten å dusje, men å få en ren følelse og gå bort lukt i skrittet, det er ihvertfall helt umulig for meg uten å dusje. Og dagene en har mensen så må en jo bare dusje ellers så er en garantert å få lukt. Men noen har kanskje en mer luktfri kropp en andre ettersom jeg har forstått, både når det gjelder arm- og fotsvette og sikkert også lukt fra underlivet.

Det går da fint å bare dusje skrittet - i hvert fall dersom man har badekar med dusj. Da er det bare å sitte på kanten og dusje i vei. Dessuten hender det man får en liten bonus. ;o)

Skrevet

Det går da fint å bare dusje skrittet - i hvert fall dersom man har badekar med dusj. Da er det bare å sitte på kanten og dusje i vei. Dessuten hender det man får en liten bonus. ;o)

Ja, ikke sant?!:-)

Skal aldri kaste ut badekaret jeg, vaffal...

Skrevet

Dusjolje er en fin ting.

Har du noen du vil anbefale? Jeg finner bare Eucerin(?) som jeg liker, men den inneholder BHT som visstnok er allergiframkalende.

Gjest tjohooo
Skrevet

Har du noen du vil anbefale? Jeg finner bare Eucerin(?) som jeg liker, men den inneholder BHT som visstnok er allergiframkalende.

Det visste jeg ikke.

Kommer ikke på noe annet merke i farta, men det finnes vel en del av de.

Skrevet

Det visste jeg ikke.

Kommer ikke på noe annet merke i farta, men det finnes vel en del av de.

Joda, det gjør det, men det er alltid noe jeg ikke liker. Konsistens, lukt, osv. Vanskelig, er jeg! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har aldri merket noe til det der med sliten hud. I dag har jeg faktisk dusjet 2 ganger, noe som ikke er unormalt for meg de dagene jeg trener.

Jeg kunne aldri gått for klut og såpe uten dusj.

Jeg må dusje for å føle meg vel.

Hvis jeg engang får tørr hud som følge av overdreven dusjing, tar jeg heller en telefon til en homsekompis som helt sikkert kan gi lotion-råd.

Skrevet

Jeg er nødt til å dusje hver morgen for å fungere i hverdagen, går rundt i en halvdøs hvis jeg ikke rekker det. Har aldri hatt problemer med tørr hud av den grunn, men så bruker jeg ikke vanlig såpe så mye heller. Holder meg til den Vaseline Intensive Care greia som i følge pakken skal være såpefri.

Gjest Dusjer her dag
Skrevet

Har ikke noen slik mulighet dessverre. Hadde det før og det savner jeg. Ønsker meg et bidet, det hadde gjort saken enkel! Da hadde jeg nok droppet dusjen av og til. Det er som sagt pga å få rent underliv at jeg går i dusjen.

Skrevet

Har ikke noen slik mulighet dessverre. Hadde det før og det savner jeg. Ønsker meg et bidet, det hadde gjort saken enkel! Da hadde jeg nok droppet dusjen av og til. Det er som sagt pga å få rent underliv at jeg går i dusjen.

Du har vel dusj? Da er det bare å stå i dusjen og dusje underlivet og beina med dusjhodet. Trenger ikke dusje hele kroppen for det. MÅ ikke ha badekar for å få til dette.

Skrevet

Jeg er helt avhengig av å dusje hver dag - det er sikkert en konsekvens av at jeg nettopp har dusjet hver dag siden jeg var.. 15?

Bruker såpe bare under armene, men det renner jo en del over meg når jeg vasker håret (hver 2.-3. dag).

Er klar over at dette strengt tatt er for mye, men føler meg skikkelig ekkel hvis jeg ikke får dusjet. Er jo bare en vane, men..

Gjest liker å dusje hver dag
Skrevet

Jeg må dusje for å føle meg vel, men prøver en dag imellom å vaske meg med klut. Må da dusje håret helst så det ikke er helt på tur...Så et par dager i uka kan jeg bruke klut, men liker altså best dusj om morgenen!

Gjest liker å dusje hver dag
Skrevet

Enig; jeg bruker ikke såpe overalt når jeg dusjer. Håret, under armene, og nedentil (asan eller lactasyd såpe). Det er det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...