Gå til innhold

Har det klikket for ham?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Han kom hjem i dag med en overraskelse, og trodde jeg skulle bli så glad, så glad:

Han hadde tatt opp lån på sekssifret sum og kjøpt en fireseters sportsbil..!

Rent bortsett fra at jeg føler meg overkjørt (herregud, sånne avgjørelser tar man da sammen, eller?) - synes jeg det er helt tullerusk at han kjøper en fireseter: Annenhver helg og omtrent samtlige skoleferier er vi fem i familien! Han mener at en av oss voksne kan sitte bak uten bilbelte når vi er fem (!!!)

Jeg er helt sjokkert, og aner ikke helt hvordan jeg skal takle dette.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

10

• mrxx

6

• flisa

3

• ariadne

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest en-to-tre-4
Skrevet

For det første bør han rette det til at HAN skal sitte i midten bak uten bilbelte når det er aktuelt, for det andre er det ikke lov å være fem i bilen hvis det står i vognkortet at den er registrert for fire. Tror jammen du kan få en bot for slikt..?

Gjest papirtiger
Skrevet

Håper virkelig at dere har seperat økonomi.. Slike avgjørelser bør tas sammen, spesielt siden dere har barn. Vil det lånet gå utover mat/kles-budsjettet til barna?

Skrevet

Herregud for en egoistisk dust. Hadde min mann gjort noe slikt, hadde jeg blitt svært sint. Dette godtar man slett ikke. Det er jo ikke for deg eller barna han har kjøpt bilen, men kun seg selv og det sier jo noe om han selv det.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

For det første bør han rette det til at HAN skal sitte i midten bak uten bilbelte når det er aktuelt, for det andre er det ikke lov å være fem i bilen hvis det står i vognkortet at den er registrert for fire. Tror jammen du kan få en bot for slikt..?

Bot, ja? For ikke å snakke om konsekvensene dersom uhellet er ute pluss dette med å gå foran som et godt eksempel. Hva når ungene sier: "Jeg vil ikke ha bilbelte på - det har jo ikke pappa, så hvorfor må jeg...?"

*biter tennene sammen*

Skrevet

Wow... eh... midtlivskrise?

Sånt er vel kanskje greit om en har råd, men ser du skriver han tok opp lån....å ta opp lån uten å rådgive seg med samboer...*boggle* det kommer jo til å gå ut over deg uansett om dere har separat økonomi eller ikke da?

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Herregud for en egoistisk dust. Hadde min mann gjort noe slikt, hadde jeg blitt svært sint. Dette godtar man slett ikke. Det er jo ikke for deg eller barna han har kjøpt bilen, men kun seg selv og det sier jo noe om han selv det.

Ja, er det rart jeg er sjokkert? Og så kamuflere det under begrepet "overraskelse."

Jeg aner ikke hva pokker jeg skal si eller gjøre!

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Wow... eh... midtlivskrise?

Sånt er vel kanskje greit om en har råd, men ser du skriver han tok opp lån....å ta opp lån uten å rådgive seg med samboer...*boggle* det kommer jo til å gå ut over deg uansett om dere har separat økonomi eller ikke da?

Han er bare 32, så neppe midtlivskrise.

Jeg lurer jo på om han er manisk eller noe, dette er jo helt idiotisk!

Skrevet

Dere kan selvfølgelig ikke sitte 5 i en fire-seter, og hadde det vært min mann hadde han pent mått troppe opp på butikken, få tilbake pengene og betale tilbake til banken.

Skrevet

Ja, det kan nok dessverre slås fast at det har klikket for ham.

Trist, men sant. Ingen ved sine fulle fem ville vel finne på noe slikt.

Skrevet

Oioioi, for en guttunge. ;o)

Har dessverre ikke noen veldig gode råd til deg, annet enn at du bør:

* forklare ham at det blir hans jobb å betale avdragene (og dermed han som må avstå fra ekstra utskeielser fremover)

* insistere på at den voksne som skal sitte baki, er ham

* prøve å forklare ham rolig (og så mange ganger det er nødvendig) hvor inderlig upraktisk det er å skaffe seg en slik bil for en familie.

Skrevet

Ja bot er vel det _minste_ man risikerer.

Men når det er sagt så skjønner jeg ikke at det er _plass_ til tre i et slikt baksete heller - ihvertfall ikke større barn/voksne - det er jo en grunn til at bilen er registrert for 4...

Men små barnerumper tar riktignok ikke så mye plass, så det _kunne_ nok ha gått sånn rent praktisk, men det kan jo i såfall sammenlignes med å plassere to barn på passasjersetet foran: Det blir verken trygt eller lovlig fordi om det er mulig rent plassmessig!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Ja, er det rart jeg er sjokkert? Og så kamuflere det under begrepet "overraskelse."

Jeg aner ikke hva pokker jeg skal si eller gjøre!

Har fyren pleid å gjøre slike ting tidligere da? Høres rart ut hvis en ellers stødig kar plutselig gjør slikt. Du får ta en alvorsprat med han, og forklar at slik vil du ikke ha det resten av livet. Har en barn må en ha litt forutsigbarhet og ha en voksen partner. Ellers er det jo mye lettere å leve alene med barna.

Skrevet

Er han manisk?

Hadde blitt drit forbanna, jeg..

Fin overasskelse får'n si.

Sikkert billig forsikring på den kjerra der..

Gjest LuzyNuzy
Skrevet

Vet du, hvis MIN bilgærne mann hadde gjort noe sånt så hadde han fått et valg:

A. Levere bilen tilbake fortere en fort, og få pengene tilbake.

B. Skilsmisse.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Er han manisk?

Hadde blitt drit forbanna, jeg..

Fin overasskelse får'n si.

Sikkert billig forsikring på den kjerra der..

Forbanna, ja? Og tror du ikke mannen er snurt fordi jeg reagerte med sjokk, skuffelse og vantro (klarte å forholde meg rolig utrolig nok) i stedet for å hoppe i taket i vill jubel?

Han har tidvis oppført underlig, men denne gangen må jeg si at jeg er alvorlig bekymret for psyken hans.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Førtiårskrisa?

Litt tidlig å få 40-års krisa tidlig i 30-åra?

Det er ikke det at jeg ikke unner ham en bil - synes bare det er helt vanvittig at han velger en bil som ikke har plass til familien hans. Med ham selv og egoet hans i bilen, er det knapt plass igjen til et nys.

Skrevet

Litt tidlig å få 40-års krisa tidlig i 30-åra?

Det er ikke det at jeg ikke unner ham en bil - synes bare det er helt vanvittig at han velger en bil som ikke har plass til familien hans. Med ham selv og egoet hans i bilen, er det knapt plass igjen til et nys.

Det kan være mani eller hypomani.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Det kan være mani eller hypomani.

Hva gjør jeg hvis jeg tror han er manisk og trenger behandling? Han ville antakelig blitt både sur og sint dersom jeg hadde påstått at han trengte hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...