Gå til innhold

Har det klikket for ham?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør jeg hvis jeg tror han er manisk og trenger behandling? Han ville antakelig blitt både sur og sint dersom jeg hadde påstått at han trengte hjelp.

Du kan ringe fastlegen hans, eller evt akutt-teamet på psykiatriavdelingen på sykehuset i regionen. Jeg ville forsøkt fastlegen først.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

10

• mrxx

6

• flisa

3

• ariadne

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva gjør jeg hvis jeg tror han er manisk og trenger behandling? Han ville antakelig blitt både sur og sint dersom jeg hadde påstått at han trengte hjelp.

Du kan også spørre på psykiatri-forumet, den gode psykiateren er flittig med svarene.

Skrevet

Da hadde jeg blitt forbanna og krevd at den ble byttet til en bil som faktsik egner seg for familien deres, ikke bare en kul bil..

mil1365380270
Skrevet

Har han vært på bilmesse nå? Og blitt litt bitt av basillen? Hva slags bil er det?

Klart han måtte fremstille det som en positiv overraskelse, han har sikkert begynt å få kalde føtter allerede. Hvis han ikke har fått den ennå kan dere avbestille, hvis ikke får dere bare selge den med minst mulig tap. Og håpe han tenker seg litt mer om neste gang ;-)

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Har han vært på bilmesse nå? Og blitt litt bitt av basillen? Hva slags bil er det?

Klart han måtte fremstille det som en positiv overraskelse, han har sikkert begynt å få kalde føtter allerede. Hvis han ikke har fått den ennå kan dere avbestille, hvis ikke får dere bare selge den med minst mulig tap. Og håpe han tenker seg litt mer om neste gang ;-)

Han gikk og trippet (i all hemmelighet) hele helgen, fordi han visste at etter helgen kunne han hente bilen. Så den er dessverre allerede i bruk, og han viser ikke det minste tegn til anger.Han stiller seg også uforstående til at jeg er "sur."

Skrevet

jeg hadde ledd av fyren, og sagt ; "Haha, det var en morsom spøk - hvem ER den sin?" - og hadde det ikke vært spøk, så VET han hva han måtte gjort...

mil1365380270
Skrevet

Han gikk og trippet (i all hemmelighet) hele helgen, fordi han visste at etter helgen kunne han hente bilen. Så den er dessverre allerede i bruk, og han viser ikke det minste tegn til anger.Han stiller seg også uforstående til at jeg er "sur."

Akkurat, da skjønner jeg du er bekymret. Eller klarer han å betjene lånet uten at det går ut over deg? Hvordan er resten av økonomien hans, har han kjøpt bolig f.eks? Eller er bilen det eneste han eier nå?

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

jeg hadde ledd av fyren, og sagt ; "Haha, det var en morsom spøk - hvem ER den sin?" - og hadde det ikke vært spøk, så VET han hva han måtte gjort...

Det var akkurat slik jeg reagerte, trodde han hadde lånt den med seg hjem for å briefe. "Du tuller nå, sant, " sa jeg, igjen og igjen. Da det gikk opp for meg at han ikke tullet, forsøkte jeg å holde meg rolig mens jeg opplyste ham om hvor upraktisk denne bilen var for vår familie. Mest av alt ble jeg overrumplet av hvor surrealistisk det hele var. Jeg tenkte bare skrekkslagen at han jo måtte ha blitt gal!

Han la ut om hvor fantastisk denne bilen var og ga meg en masse absurde salgsargumenter. For eks. at når vi skal kjøre på ferie el l, er det null problem å byttelåne med noen vi kjenner, for dette var jo en bil alle ville låne. (Hæ? Kjøper du en bil som forutsetter at du bytterlåner den med en annen for å få plass til familien når du trenger å bruke bil?)

Var du klar over at det bare var en fireseter når du kjøpte den? spurte jeg vantro.

Ja, sa han lavmælt - og vet du - jeg tror pinadø han løy. Jeg trok ikke han faktisk var klar over det før jeg peket på det.

Han må jo ha mistet bakkekontakten fullstendig?

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Hvilken type bil, modell, motor og pris????

Eh...Prøver du å være morsom...?

Skrevet

Nei, noe må du da vite om dette?????

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Akkurat, da skjønner jeg du er bekymret. Eller klarer han å betjene lånet uten at det går ut over deg? Hvordan er resten av økonomien hans, har han kjøpt bolig f.eks? Eller er bilen det eneste han eier nå?

Det er jo det verste - vi drømmer om å kjøpe bolig (leier nå), men mangler egenkapital eller kausjonist. Han tjener egentlig knallbra, men vinninga går opp i spinninga med gammel gjeld, regninger bidrag til ungene og hei og hå. Han har hatt litt sånn stormannsgalskap det siste halve året, der han kjøper ting på avbetaling. Vi snakker om typiske statussymboler som storskjerm og nå altså sportsbil... Jeg kjenner ikke mannen igjen, og er helt fortvilet!

mil1365380270
Skrevet

Jeg lurer på det samme...

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Ja, men det spiller jo ingen rolle om det så er en traktor? Poenget er jo at han gikk utenom meg og gjorde dette kjøpet (les: tok opp lånet) og at han i tillegg valgte en bil som ikke har plass til familien. Han har to unger, ser du, som kommer på besøk annenhver helg og hver ferie. Ser du problemet?

mil1365380270
Skrevet

Det er jo det verste - vi drømmer om å kjøpe bolig (leier nå), men mangler egenkapital eller kausjonist. Han tjener egentlig knallbra, men vinninga går opp i spinninga med gammel gjeld, regninger bidrag til ungene og hei og hå. Han har hatt litt sånn stormannsgalskap det siste halve året, der han kjøper ting på avbetaling. Vi snakker om typiske statussymboler som storskjerm og nå altså sportsbil... Jeg kjenner ikke mannen igjen, og er helt fortvilet!

Så dere er gift? Har du nok penger til husleie og det andre daglige, eller er du prisgitt hans økonomi?

Skjønner bekymringen din, men du burde kanskje være glad for at dere ikke sitter med et stort huslån nå.

Men vil han egentlig ha hus og A4-liv, eller har han fått kalde føtter? Hva om dere begynner å kikke på bolig, er han med på at dere må legge om livsstilen for å få råd til det?

Sett opp et regnestykke med verditap, forsikring og lånekostnader. Da ser dere hvor mye penger dere kunne brukt til bolig, som han søler bort nå.

mil1365380270
Skrevet

Kanskje innlegget bare er tull.

Skrevet

Har han perioder hvor han er som nå, høyt oppe og gjør ting som virker totalt ufornuftig?

Hvis svaret er ja, og disse periodene avløses av tilbaketrekking og depresjon, da bør dere søke legehjelp.

Hvis dette ikke skyldes en psykisk lidelse men bare galskap og ekstrem egoisme ville jeg pakket pikkpakket mitt og gått. Ikke faen om jeg ville godtatt noe så hodeløst som dette. Alle med normal bakkekontakt må jo skjønne at det ikke er noe glupt å kjøpe en fireseter til en familie på fem, og forvente at andre skal juble av det. Man stifter heller ikke gjeld alene hvis man har felles økonomi.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Har han perioder hvor han er som nå, høyt oppe og gjør ting som virker totalt ufornuftig?

Hvis svaret er ja, og disse periodene avløses av tilbaketrekking og depresjon, da bør dere søke legehjelp.

Hvis dette ikke skyldes en psykisk lidelse men bare galskap og ekstrem egoisme ville jeg pakket pikkpakket mitt og gått. Ikke faen om jeg ville godtatt noe så hodeløst som dette. Alle med normal bakkekontakt må jo skjønne at det ikke er noe glupt å kjøpe en fireseter til en familie på fem, og forvente at andre skal juble av det. Man stifter heller ikke gjeld alene hvis man har felles økonomi.

Jeg har "bare" kjent ham i to og et halvt år, og synes det er vanskelig å avgjøre om han har hatt sånne høyder før. Men jeg vet at jeg i det siste halve året har lurt på om han hadde antisosiale trekk, pga sin tidvise grandisoitet og sin tilsynelatende manglende empati pluss lav toleranse (særlig overfor ungene) og eksplosivt sinne. Han har hverken slått eller ødelagt, men kan være veldig skremmende når han (over)reagerer på noe.

Tror egentlig det bare er et spørsmål om tid før jeg pakker sekken og går. Jeg kan ikke la ungen min vokse opp i et så ustabilt miljø.

Skrevet

Det var akkurat slik jeg reagerte, trodde han hadde lånt den med seg hjem for å briefe. "Du tuller nå, sant, " sa jeg, igjen og igjen. Da det gikk opp for meg at han ikke tullet, forsøkte jeg å holde meg rolig mens jeg opplyste ham om hvor upraktisk denne bilen var for vår familie. Mest av alt ble jeg overrumplet av hvor surrealistisk det hele var. Jeg tenkte bare skrekkslagen at han jo måtte ha blitt gal!

Han la ut om hvor fantastisk denne bilen var og ga meg en masse absurde salgsargumenter. For eks. at når vi skal kjøre på ferie el l, er det null problem å byttelåne med noen vi kjenner, for dette var jo en bil alle ville låne. (Hæ? Kjøper du en bil som forutsetter at du bytterlåner den med en annen for å få plass til familien når du trenger å bruke bil?)

Var du klar over at det bare var en fireseter når du kjøpte den? spurte jeg vantro.

Ja, sa han lavmælt - og vet du - jeg tror pinadø han løy. Jeg trok ikke han faktisk var klar over det før jeg peket på det.

Han må jo ha mistet bakkekontakten fullstendig?

Han har mista ansikt.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Han har mista ansikt.

Hva mener du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...