Gå til innhold

Har det klikket for ham?

Anbefalte innlegg

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Så dere er gift? Har du nok penger til husleie og det andre daglige, eller er du prisgitt hans økonomi?

Skjønner bekymringen din, men du burde kanskje være glad for at dere ikke sitter med et stort huslån nå.

Men vil han egentlig ha hus og A4-liv, eller har han fått kalde føtter? Hva om dere begynner å kikke på bolig, er han med på at dere må legge om livsstilen for å få råd til det?

Sett opp et regnestykke med verditap, forsikring og lånekostnader. Da ser dere hvor mye penger dere kunne brukt til bolig, som han søler bort nå.

Nei, vi er ikke gift. Han har vært ganske ustabil de siste seks mnd'ene og oppført seg underlig, men dette her tok kaka. Tror jeg må samle mot til å komme meg ut av forholdet, ikke minst for ungen min sin skyld. Dette handler ikke så mye om økonimi som det handler om en mann som enten er splitter pine gal, eller ufattelig egoistisk.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mil1365380270

10

• mrxx

6

• flisa

3

• ariadne

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Nei, vi er ikke gift. Han har vært ganske ustabil de siste seks mnd'ene og oppført seg underlig, men dette her tok kaka. Tror jeg må samle mot til å komme meg ut av forholdet, ikke minst for ungen min sin skyld. Dette handler ikke så mye om økonimi som det handler om en mann som enten er splitter pine gal, eller ufattelig egoistisk.

Egoistisk er han kanskje ikke, han gruslegger jo sin økonomiske fremtid på denne måten.

Hvis du har planer om å få et sted å bo, og legge grunnlaget for en avslappet økonomi senere i livet for deg og barnet, burde du flytte ut.

Hvis dere fortsetter å bo sammen, vil han ødelegge for deg og seg selv. Flytter du ut, ødelegger han bare for seg selv. Så lenge du bor der har han en sovepute. La han holde på til det går opp et lys for han, eller det smeller skikkelig.

Han har det sikkert ikke bra inne i seg, men det får ikke du gjor noe med. Dette fører bare til at du og barnet også får det fælt.

Dere kan jo fortsatt være kjærester, hvis dere er glad i hverandre?

Gjest mener jeg
Skrevet

Ja, men det spiller jo ingen rolle om det så er en traktor? Poenget er jo at han gikk utenom meg og gjorde dette kjøpet (les: tok opp lånet) og at han i tillegg valgte en bil som ikke har plass til familien. Han har to unger, ser du, som kommer på besøk annenhver helg og hver ferie. Ser du problemet?

Han skulle ikke gjort det uten at du var med og var enig i det! Hadde ikke tolerert det. Ta en alvorsprat med "guttungen"!!

Skrevet

Hva mener du?

Jo jeg mener det at det nå er det samme hva du mener og sier til han, han skjønner han har driti på draget, -men måten han tviholder på sitt smarte kjøp på sier at han trenger noe "hardt mot hardt" før han kan begynne å fire....jeg tror du må gi han et ultimatum.

Gjest Ikke i dag - for privat
Skrevet

Jeg har "bare" kjent ham i to og et halvt år, og synes det er vanskelig å avgjøre om han har hatt sånne høyder før. Men jeg vet at jeg i det siste halve året har lurt på om han hadde antisosiale trekk, pga sin tidvise grandisoitet og sin tilsynelatende manglende empati pluss lav toleranse (særlig overfor ungene) og eksplosivt sinne. Han har hverken slått eller ødelagt, men kan være veldig skremmende når han (over)reagerer på noe.

Tror egentlig det bare er et spørsmål om tid før jeg pakker sekken og går. Jeg kan ikke la ungen min vokse opp i et så ustabilt miljø.

Søstra mi var sammen med en som høres ut som din mann. Han var langt oppe innimellom og var da "uslåelig" - tok opp lån, begynte eget importfirma, som igjen gikk på dunken når han kom i en depressiv fase.

Han kunne lukke seg totalt for søsteren min og ungene - ikke snakke med dem på ukesvis, selv om han tilbrakte hele dagen (etter jobb) hjemme. Han gjorde aldri noe i huset - alt ble søsteren min sitt ansvar.

Til slutt fikk han en diagnose, men nektet å ta medisinene sine. Etter mange år med å støtte han og ta seg av han, rydde opp i det økonomiske kaoset han skapte, gav søsteren min opp - og forlot han.

Da klikka det totalt for mannen - han skulle drepe både søsteren min og seg selv, og søstra mi reddet seg med å rømme ut verandaen, springe barføtt i snøen nesten en kilometer, til hun kom til ei venninne (hun turde ikke å gå til naboene, fordi han ville finne henne der).

Mannen er nå dømt for dette. Søstra mi er gift med en annen mann, og har det _meget_ bra for tiden!

Skrevet

Ja, men det spiller jo ingen rolle om det så er en traktor? Poenget er jo at han gikk utenom meg og gjorde dette kjøpet (les: tok opp lånet) og at han i tillegg valgte en bil som ikke har plass til familien. Han har to unger, ser du, som kommer på besøk annenhver helg og hver ferie. Ser du problemet?

Selvsagt ser jeg problemet. Men jeg stusser over at du ikke vet hvilken biltype dette er.

Skrevet

Kanskje innlegget bare er tull.

Akkurat, derfor jeg stilte disse spørsmålene.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Søstra mi var sammen med en som høres ut som din mann. Han var langt oppe innimellom og var da "uslåelig" - tok opp lån, begynte eget importfirma, som igjen gikk på dunken når han kom i en depressiv fase.

Han kunne lukke seg totalt for søsteren min og ungene - ikke snakke med dem på ukesvis, selv om han tilbrakte hele dagen (etter jobb) hjemme. Han gjorde aldri noe i huset - alt ble søsteren min sitt ansvar.

Til slutt fikk han en diagnose, men nektet å ta medisinene sine. Etter mange år med å støtte han og ta seg av han, rydde opp i det økonomiske kaoset han skapte, gav søsteren min opp - og forlot han.

Da klikka det totalt for mannen - han skulle drepe både søsteren min og seg selv, og søstra mi reddet seg med å rømme ut verandaen, springe barføtt i snøen nesten en kilometer, til hun kom til ei venninne (hun turde ikke å gå til naboene, fordi han ville finne henne der).

Mannen er nå dømt for dette. Søstra mi er gift med en annen mann, og har det _meget_ bra for tiden!

Takk for svar. Har ikke opplevd at han er deprimert, i alle fall ikke så deprimert at det går ut over jobben eller at han slutter å snakke med meg.

Men kan hende dette er fødselen til en bipolar lidelse? Ikke vet jeg. Tror nok jeg må enten få ham til å søke hjelp eller komme meg ut...

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Ja, det er jo ganske vanvittig, ikke sant? Det er jo nettopp derfor jeg er så fortvilet! Jeg sitter her og lurer på om tiden er kommet for å flytte ut, og har det veldig vondt. Kan selvsagt ikke ta meg nær av at du tror jeg tuller, men jeg er veldig glad det finnes dolere som svarer på innlegg med mer takt enn du gjorde her.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Selvsagt ser jeg problemet. Men jeg stusser over at du ikke vet hvilken biltype dette er.

Jeg vet hvilken bitlype det er. Men jeg trenger da ikke å opplyse om det? Det er jo irrelevant, pluss at jeg ønsker å være absolutt anonym.

Skrevet

Jeg vet hvilken bitlype det er. Men jeg trenger da ikke å opplyse om det? Det er jo irrelevant, pluss at jeg ønsker å være absolutt anonym.

jaha?

mil1365380270
Skrevet

Også kunne det gitt en god pekepinn på hvor gal denne mannen er ;-)

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

At det er en fireseters sportsbil en familie på fem, og en bil som krevde et lån på sekssifret sum - som ble tatt uten rådføring med meg - sier vel egentlig mer enn nok?

Skrevet

Hehe, det også. Noen av disse opplysningene jeg ba om kunne hun ha kommet med uten at noen kjente henne igjen. F.eks. årsmodell og pris.

mil1365380270
Skrevet

At det er en fireseters sportsbil en familie på fem, og en bil som krevde et lån på sekssifret sum - som ble tatt uten rådføring med meg - sier vel egentlig mer enn nok?

Det sier noe, men det er forskjell på 200.000,- og 600. Også ville det sagt noe om forsikringsutgifter og hvor lett det er å avhende bilen.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Hehe, det også. Noen av disse opplysningene jeg ba om kunne hun ha kommet med uten at noen kjente henne igjen. F.eks. årsmodell og pris.

Men jeg skjønner ikke hvordan det kan være relevant? Prisen er mellom 100.000 og 150.000, og bilen er japansk og fem år gammel.

mil1365380270
Skrevet

Men jeg skjønner ikke hvordan det kan være relevant? Prisen er mellom 100.000 og 150.000, og bilen er japansk og fem år gammel.

5 år gammel... Mazda hva for noe? Sikker på at han har sagt riktig pris?

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Ja, jeg så den på finn.no, der stod det både hva den kostet og hvor gammel den var.

Gjest sjokk og vantro
Skrevet

Dæven , regnet feil. Den er jo faktisk litt eldre enn fem år! Jeg har ikke peil på bil, men for alt jeg vet kan han i tillegg til å ha gjort et idiotisk kjøp, ha kjøpt katta i sekken.

mil1365380270
Skrevet

Dæven , regnet feil. Den er jo faktisk litt eldre enn fem år! Jeg har ikke peil på bil, men for alt jeg vet kan han i tillegg til å ha gjort et idiotisk kjøp, ha kjøpt katta i sekken.

Det kan han selvfølgelig ha gjort, men jeg reagerte på at prisen var lav når bilen var såpass ny. Regner med det er en MX5, fulgte det med hardtop, eller skal han kose seg med kalesje hele vinteren ;-) ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...