Gå til innhold

Påloggingsproblemer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la inn NIS 2005 på maskinen til datteren min på lørdag. Alt fungerer helt topp - til idag.

Hun kjørte en live update, og 2 adware filer ble satt i karantene. Dette er 2 .dll filer ?

Nå klarer hun ikke logge på nett, da hun ikke får IP adresse....

Nå er hun på besøk hos meg her, og klarer utmerket å logge seg på mitt trådløse nett, men klarer det altså ikke med ledningen. Har forsøkt å trykke på reparer osv., men får beskjed om å kontakte nettleverandøren.

Noen som har tips hva som kan være galt ? Tør liksom ikke å restore de 2 filene som er i karantene enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve å se om du kan finne informasjon om hvilken risiko disse filene utgjør. De fleste adware-programmer kan gi denne informasjonen. Hvis det er "low-risk" kan du jo vurdere å ta de ut av karantene og se om det hjelper.

Du kan også prøve å slette tilkoblingen og opprette en ny.

Hvis du kjører trådløst nett inne i huset, vil jeg anbefale deg å sette opp faste IP-adresser og med kryptering på routeren. Dette for at ikke uvedkommende skal kunne benytte nettet til ting man ikke liker...

Håper dette kan hjelpe deg i videre.

Skrevet

Du kan prøve å se om du kan finne informasjon om hvilken risiko disse filene utgjør. De fleste adware-programmer kan gi denne informasjonen. Hvis det er "low-risk" kan du jo vurdere å ta de ut av karantene og se om det hjelper.

Du kan også prøve å slette tilkoblingen og opprette en ny.

Hvis du kjører trådløst nett inne i huset, vil jeg anbefale deg å sette opp faste IP-adresser og med kryptering på routeren. Dette for at ikke uvedkommende skal kunne benytte nettet til ting man ikke liker...

Håper dette kan hjelpe deg i videre.

Takker for svar.

Slettet disse to filene, restartet maskinen, og alt er som det skal.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...