Gjest Doff Skrevet 8. november 2004 Skrevet 8. november 2004 Jeg la inn NIS 2005 på maskinen til datteren min på lørdag. Alt fungerer helt topp - til idag. Hun kjørte en live update, og 2 adware filer ble satt i karantene. Dette er 2 .dll filer ? Nå klarer hun ikke logge på nett, da hun ikke får IP adresse.... Nå er hun på besøk hos meg her, og klarer utmerket å logge seg på mitt trådløse nett, men klarer det altså ikke med ledningen. Har forsøkt å trykke på reparer osv., men får beskjed om å kontakte nettleverandøren. Noen som har tips hva som kan være galt ? Tør liksom ikke å restore de 2 filene som er i karantene enda. 0 Siter
mekkern Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Du kan prøve å se om du kan finne informasjon om hvilken risiko disse filene utgjør. De fleste adware-programmer kan gi denne informasjonen. Hvis det er "low-risk" kan du jo vurdere å ta de ut av karantene og se om det hjelper. Du kan også prøve å slette tilkoblingen og opprette en ny. Hvis du kjører trådløst nett inne i huset, vil jeg anbefale deg å sette opp faste IP-adresser og med kryptering på routeren. Dette for at ikke uvedkommende skal kunne benytte nettet til ting man ikke liker... Håper dette kan hjelpe deg i videre. 0 Siter
Gjest Doff Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Du kan prøve å se om du kan finne informasjon om hvilken risiko disse filene utgjør. De fleste adware-programmer kan gi denne informasjonen. Hvis det er "low-risk" kan du jo vurdere å ta de ut av karantene og se om det hjelper. Du kan også prøve å slette tilkoblingen og opprette en ny. Hvis du kjører trådløst nett inne i huset, vil jeg anbefale deg å sette opp faste IP-adresser og med kryptering på routeren. Dette for at ikke uvedkommende skal kunne benytte nettet til ting man ikke liker... Håper dette kan hjelpe deg i videre. Takker for svar. Slettet disse to filene, restartet maskinen, og alt er som det skal. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.