Gå til innhold

Sengeskift for barnefamilie.

Anbefalte innlegg

fei1365380229

"Naboen her har sengetøyet ute til lufting hver eneste dag, det blir jeg småstressa av."

Jeg kjenner en som får sengetøyet luftet hver eneste dag, men hun har hushjelp 30 timer hver uke! ;-)

Jeg vil også ha hushjelp 30 timer pr. uke. Gratis! :-)

Fortsetter under...

Er det ikke LOV å riste og lufte sengetøy? Det hørtes utrolig ut! Når jeg ser hvor mye småtteri som forsvinner ut i lufta når jeg rister dyna så ville jeg ikke orket tanken på å riste det inne i rommet.

Kan ikke skjønne at helsemyndighetene kan godta slike regler i et borettslag jeg! Det ville jeg forhørt meg om. Folk MÅ jo få riste og lufte sengetøyet sitt da. Dere får vel sikkert lov å gjøre det på bakkenivå, men blir jo for tungvint hvis en bor ooppover i etasjene.

Vi bor oppover i etasjene, ja. Det er av estetiske grunner ikke lov å henge noe ut over balkongkant/vinduer... Men det er sikkert lov å riste fort ut, men det er kjedelig for de under om de har vinduer/balkongdør åpen, for da fyker det lett endel inn hos dem.

Ikke sikkert de VET at det skal gjøres engang - jeg kunne ikke en dritt da jeg flyttet hjemmefra - mamma har alltid vært "rundt oss" som et spøkelse - ting bare skjedde - på en måte! hehe

Ja det er skummelt det der. Mine to sønner er små ennå, men gjett om de skal lære seg! Ellers så er det vaffal ingen norske jenter som gidder å gifte seg med dem når den tid kommer.

Vi bor oppover i etasjene, ja. Det er av estetiske grunner ikke lov å henge noe ut over balkongkant/vinduer... Men det er sikkert lov å riste fort ut, men det er kjedelig for de under om de har vinduer/balkongdør åpen, for da fyker det lett endel inn hos dem.

Husker jeg leste en gang om et borettslag som hadde en lang liste av regler, blant annet disse (tilfeldig nummerert av meg):

6. Det er forbudt å riste sengetøy fra balkongen

14. Det er ikke lov å grille på balkongen.

27. Det er forbudt å riste sengetøyet fra balkongen når naboen griller på balkongen under.

*fnis*

Gjest om sengeskift

Takker for dine svar.

Her i borettslaget er det ikke lov å riste eller henge noe ut av vindu eller balkong.

Jeg rister derfor sengetøyet på soverommet og rer opp sengene hver dag. Det blir det mye støv av, det er derfor jeg også støvsuger soverommene nøye hver uke.

Husk at man helst ikke skal re sengen om morgenen og ha sengeteppe på.. (da trives midd osv.) La dynene henge litt over sengekanten eller noe lignende.

Annonse

Husk at man helst ikke skal re sengen om morgenen og ha sengeteppe på.. (da trives midd osv.) La dynene henge litt over sengekanten eller noe lignende.

Ja, jeg har aldri på sengeteppe, kan ikke fordra det. Jeg bretter dynene godt tilbake, så hele madrassen er "fri" hele dagen.

Her i huset skifter jeg på sengene hver uke. Vi er 4 i familien.

Kunne sikkert vært flinkere når det gjelder å støvsuge madrassen.. men det gjøres innimellom. Ellers støvsuger og vasker jeg gulv regelmessig + litt støvtørking av nattbord osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...