vilma Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Når jeg skal lage f.eks. et kort der jeg ønsker å ha grafikk rundt kanten (sidekanter), blir denne grafikken kuttet på midten i nedre kant. Det har ingen misjon å gjøre noe med margene for det virker bare inn på teksten, ikke sidekantene. Jeg har hatt dette problemet før og løste det enkelt, men jeg er nå ikke istand til å huske hvordan. Noen som kan hjelpe?? 0 Siter
Gemini Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Tror jeg klarer hjelpe deg nå. En kombinasjon av bedre forklaring fra deg og muligens et litt mer klart hode hos meg... hehe Gå inn på Format - Kantlinjer og skyggelegging - Sidekant - Alternativer... og velg "Mål fra Tekst" og ikke fra Sidekant, og velg så et passende antall pkt avstand fra teksten. Prøv deg fram, fx 31 pkt på alle kanter (som er maks av hva du kan velge der). Hvis du fortsatt synes kantlinjene kommer for nær teksten, så kan du endre på høyre og venstre innrykk (men ikke på margene, sidekantene følger margene!). Håper jeg forsto problemet rett, og at dette dermed er en brukbar løsning :-) 0 Siter
vilma Skrevet 9. november 2004 Forfatter Skrevet 9. november 2004 Tror jeg klarer hjelpe deg nå. En kombinasjon av bedre forklaring fra deg og muligens et litt mer klart hode hos meg... hehe Gå inn på Format - Kantlinjer og skyggelegging - Sidekant - Alternativer... og velg "Mål fra Tekst" og ikke fra Sidekant, og velg så et passende antall pkt avstand fra teksten. Prøv deg fram, fx 31 pkt på alle kanter (som er maks av hva du kan velge der). Hvis du fortsatt synes kantlinjene kommer for nær teksten, så kan du endre på høyre og venstre innrykk (men ikke på margene, sidekantene følger margene!). Håper jeg forsto problemet rett, og at dette dermed er en brukbar løsning :-) Nå har jeg ikke prøvd å skrive ut, men det ser ut til at forslaget ditt har noe for seg på det enkelte dokument. Problemet er at endringene jeg gjør ikke varer. Altså de må gjøres på nytt hver gang. Forrige gang jeg fant ut av dette løste jeg det permanent. Men nå har altså en av ungene eller kanskje jeg selv gjort et eller annet slik at det har oppstått igjen. Det er forferdelig irriterende. En rad med halve epler... Eller dersom det er en tynn bord så blir den helt borte. F***, at jeg ikke skal huske... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.