Gjest uvitende dame Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Er det, det samme som kuk..? 0 Siter
oslogutt Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Jo, det er det samme, men nå brukes bare ordet kødd i overført og nedsettende betydning om folk (helst menn) som oppfører seg særdeles dårlig. 0 Siter
snuskedusken Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Et gammelt kallenavn på ballene. "Køddene" 0 Siter
Gjest ollianna Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Ja, kødd ble før mye brukt som betegnelse på mannens kjønnsorgan. Det er feil det snuskedusken skriver, navnet ble ikke brukt om pungen. 0 Siter
Gjest ollianna Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Et gammelt kallenavn på ballene. "Køddene" Feil. Begrepet kødd ble brukt om pikken. 0 Siter
snuskedusken Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Feil. Begrepet kødd ble brukt om pikken. Har du en link? 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Har hørt det navnet om Oj, da ble du nok lurt. Du kan bli gravid av de kondomene der ;-) 0 Siter
Gjest Minnies Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Jo, det er det samme, men nå brukes bare ordet kødd i overført og nedsettende betydning om folk (helst menn) som oppfører seg særdeles dårlig. Det er ikke feil å si kødd om ballene. Det er bare en annen dialekt. Faren min var sørlending, og han sa "koddane" når han mente ballene. Det kommer dessuten fra engelsk. Gammelt ord er det også. Så når vi sier "ikke kødd, 'd" så er det ikke feilsagt/forvansket fra "don't kid/no kidding", det er fra cod, som altså ikke bare betyr torsk. 0 Siter
Gjest ollianna Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Har du en link? Tror du det ligger linker ute om det? Tror neppe man kan søke i Ordboka på kødd...;-) 0 Siter
oslogutt Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Må føye til at i hvertfall på Østlandet er det ikke uvanlig å bruke ordet "kødda" om å tulle med eller lure noen! 0 Siter
Gjest Minnies Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Tror du det ligger linker ute om det? Tror neppe man kan søke i Ordboka på kødd...;-) Linker og linker. Jeg lærte nok dette med cod før jeg lærte å bevege meg på nettet. Den gangen vi måtte ha ting i huet, eller finne det i bøkene. Men det fins jo bøker, anstendige og lærde, som f.eks. er om historisk slang. Jeg har ent jukk en i pocket, men akkurat nå finenr jeg den naturligvis ikke. Det er masse ord som kødd i slike ordbøker. De var ikke så tilbakeholdne med kroppsord før. 0 Siter
Gjest fra rogaland Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Her rundt stavanger kan vi si "din kødd"=din tulling/tøysekopp/teiting.. altså ikke vondt ment. 0 Siter
Gjest fra rogaland Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Og vi kan si "kødde"= tulle. Ikke kødd nå, f.eks. 0 Siter
Gjest ikke kødd med mora di Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 "kodd el. kødd s d . kødd el. kodd (opph sm o s kodde, eg 'pung') testikkel; som skjellsord: din fordømte k-! Dette sier min elektronisk ordbok. . 0 Siter
Gjest kondom Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Oj, da ble du nok lurt. Du kan bli gravid av de kondomene der ;-) ha ha. Ja jeg ble nok det.. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Her rundt stavanger kan vi si "din kødd"=din tulling/tøysekopp/teiting.. altså ikke vondt ment. "Slutt å kødd": Slutt å tull 0 Siter
Gjest fra rogaland Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 "Slutt å kødd": Slutt å tull Skrev det i nytt innlegg... 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Skrev det i nytt innlegg... Ups....såg ikke det! ) 0 Siter
snuskedusken Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Feil. Begrepet kødd ble brukt om pikken. Står du fortsatt på det? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.