Gå til innhold

To biler, en garasje!

Gjest litt irritert på ham..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du b'ynt å klage på det også nå da? Trodde du hadde det så bra på det området jeg? ;-)

Hehe, joda, har vel lite å klage på, men mye vil ha mer, vet du:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, joda, har vel lite å klage på, men mye vil ha mer, vet du:-)

Aldri blir dem fornøyde heller...

Jaja, noe skal det vel være...

Men skraper du nå egentlig bilrutene hennes hver dag da? Slutta å ukependle nå?

Skrevet

Aha....Er det biler garasjen er beregnet til?

Vi har dobbeltgarasje, men bilene står på gaten. Garasjen er full,den...

*S*

Skrevet

Hehe,...

Eneste argumentet er at det er en fordel at den dyreste bilen står i garasjen, men eller er det egosistisk tenkt fra hans side.

Han får gjøre som jeg gjør, jeg skraper bilen som kona skal bruke. Det betyr ikke at den andre bilen har stått i garasje, men at jeg har skrapet begge bilene. Nå har vi fått oss garasje da, så nå slipper vi dette til vinteren.

Ikke nok med det, men jeg henter avisen, koker kaffe og fyrer i peisen til henne før hun står opp. Faen, hun har det altfor godt......

Ja det må jeg si..

Skrevet

Aldri blir dem fornøyde heller...

Jaja, noe skal det vel være...

Men skraper du nå egentlig bilrutene hennes hver dag da? Slutta å ukependle nå?

Ikke hver dag da, ikke om sommeren, bare om vinteren og da det er is på rutene:-))

Sluttet å ukependle for over 3 år siden, det er jaggu godt:-)

Skrevet

Ikke hver dag da, ikke om sommeren, bare om vinteren og da det er is på rutene:-))

Sluttet å ukependle for over 3 år siden, det er jaggu godt:-)

Det tror jeg så gjerne. Sjøl dagpendler jeg, er kjipt nok det. Får så lite igjen av reell fritid...

Skrevet

Det tror jeg så gjerne. Sjøl dagpendler jeg, er kjipt nok det. Får så lite igjen av reell fritid...

Skjønner det godt, dette vet jeg det meste om. Pendler du langt?

Gjest Vinter + bil = ikke sant
Skrevet

Vi har også den dyreste bilen stående i garasjen. Det er ene og alene fordi det er så mye hærverk her omkring. Bedre de herper min bil som ikke er så blank og ny lenger!

Og så er det også slik at den som skal avgårde tidligst på morgenen har bilen i garasjen. Jeg kjører gjerne ikke ut før senere, og da er morgenfrosten vekk fra rutene. På denne tiden i alle fall.

Skrevet

Skjønner det godt, dette vet jeg det meste om. Pendler du langt?

Samlet reisetid på ca 2,5 time daglig, til tider mer. Det varierer mye pga trafikken (vær & føreforhold, ulykker). Men kollektivt er av ulike årsaker ikke noe alternativ, og ikke noe raskere...

Skrevet

Jeg har meldt meg frivillig til å ha bilen min ute, fordi hans er mye dyrere og mer utsatt for hærverk og tyveri.

Han hadde helt garantert latt meg få garasjeplassen om jeg ønsket, men det går faktisk helt fint å ha den ute.

Men dette er nå frivillig da, det hadde vært noe helt annet om jeg ikke fikk være med på avgjørelsen.

Skrevet

Greit nok at den dyreste står i garasjen. Skraping og vasking av den som står ute får deles på.

Skrevet

Hvis dere har så god råd, hvorfor ikke bygge ut garasjen så det er plass til to biler :o)

Skrevet

Samlet reisetid på ca 2,5 time daglig, til tider mer. Det varierer mye pga trafikken (vær & føreforhold, ulykker). Men kollektivt er av ulike årsaker ikke noe alternativ, og ikke noe raskere...

Du bor da et stykke fra byen skjønner jeg. Den reisevegen du har tilsvarer nesten den jeg hadde kommet til å hatt, hvis jeg hadde valgt å være dagpendler, den tiden jeg ukependlet. Beregnet tid for meg var minst 3 timer, avhengig av vær og føreforhold.

Det er slitsomt å ha så lang reiseveg. Jeg bruker ikke stort mer enn mellom 10 og 15 minutter på jobben. Det er utrolig godt.

Gjest ikke naiv...
Skrevet

Herregud for en egoist han er...forlang å få garasjen annen hver uke el gå fra han......

Skrevet

Hmm, vi har et lignende problem. Vi har plass til begge bilene i garasjen, men det ene plassen er litt liten. Han mener at siden han har den største bilen, må han ha den beste plassen... Dersom jeg sier at jeg vil ha den store bilen og den store plassen, får jeg jo det, men den bruker så vanvittig mye bensin, og jeg har lenger å kjøre til jobb enn han har.

Hva gjør vi da?

Beklager hardt svar, men jeg vil ganske enkelt foreslå at du lærer deg å bli helt trygg på å snike den lille bilen inn.

Hilsen ei med erfaring med smale garasjer...

Skrevet

Hmm, vi har et lignende problem. Vi har plass til begge bilene i garasjen, men det ene plassen er litt liten. Han mener at siden han har den største bilen, må han ha den beste plassen... Dersom jeg sier at jeg vil ha den store bilen og den store plassen, får jeg jo det, men den bruker så vanvittig mye bensin, og jeg har lenger å kjøre til jobb enn han har.

Hva gjør vi da?

Trang plass i garasjen er en bagatell bør ikke være noe problem eller tema for "debatt", er mitt poeng.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...