Gå til innhold

Holocaust

Anbefalte innlegg

Skrevet

men kjære vene, hvor gammel er du da? SJOKKERT!

Det lever da vitterlig enda folk som har følt dette på kroppen.

Hvis du leste innlegget mitt skikkelig, ville du sett at jeg personlig tror at holocaust fant sted.

Mulig jeg ikke var tydelig nok på det.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pimson

29

• mil1365380270

7

• flisa

6

• Sør

5

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270
Skrevet

Her hjelper du til med å vise et godt poeng.

Jeg blir stemplet som både det ene og det andre når jeg vil diskutere dette emnet, likevel om jeg kategorisk avviser at jeg selv har disse meningene.

Det er et ikke-tema, og de som ikke innfinner seg med det uten videre får et stempel i panna.

Nazisme er noe de aller fleste vil til livs. Hvorfor ikke da møte de som kommer med spørsmål med saklige svar og respekt i stedet for fordommer og kategorisering? Det virker jo mot sin hensikt!

Grunnen er at å påstå at det ikke har funnet sted i seg selv er svært respektløst ovenfor ofrene og etterkommerne.

Når du i tillegg begynner å trekke inn jødene som det evig forfulgte folk, virker det som om du antyder at dette er oppspinn og syting fra deres side, samtidig som du glatt ser bort fra alle de som ikke var jøder. Da begynner det å lukte sterkt av antisemittisme, og fanatikere er det som kjent vanskelig å diskutere med.

Skrevet

Grunnen er at å påstå at det ikke har funnet sted i seg selv er svært respektløst ovenfor ofrene og etterkommerne.

Når du i tillegg begynner å trekke inn jødene som det evig forfulgte folk, virker det som om du antyder at dette er oppspinn og syting fra deres side, samtidig som du glatt ser bort fra alle de som ikke var jøder. Da begynner det å lukte sterkt av antisemittisme, og fanatikere er det som kjent vanskelig å diskutere med.

Jeg tok ham seriøst til den setningen du referer til dukket opp.

De fleste som har et agenda, men skjuler seg bak et annet, avslører seg til slutt.

Skrevet

Vel. jeg har all respekt for folk som er kildekritiske krever grundig og god dokumentasjon for det de skal tro på. Her bør ikke Holocaust være noe unntak, og du er neppe alene om å hevde at det finnes lite "tekniske bevis" for jødeutryddelsen rett og slett fordi det er sant.

Men du (unnskyld uttrykket) driter deg ut når du i det ene øyeblikk setter i tvil at det forelå en nazistisk konspirasjon for å utselllte de europeiske jødene, for så i neste øyeblikk å hive deg på at hele jødeutryddelsen er en jødisk konspirasjon.

Til det første finnes tross alt titusner av indisier og personlige berettninger. For det siste finnes intet annet enn den skitne fantasien til diverse brunsvidde elementer i blandt oss, og ikke fnugg av dokumentasjon eller bevis.

Jeg ser du hopper elegant bukk over poenget og går rett på person.

Du om det.

Føler du deg truet på noen måte? Kan godt presisere igjen at jeg deler din oppfatning om holocaust (dersom du ennå ikke har fått det med deg)

mil1365380270
Skrevet

Jeg tok ham seriøst til den setningen du referer til dukket opp.

De fleste som har et agenda, men skjuler seg bak et annet, avslører seg til slutt.

Tok ikke lang tid heller.

Skrevet

Jeg ser du hopper elegant bukk over poenget og går rett på person.

Du om det.

Føler du deg truet på noen måte? Kan godt presisere igjen at jeg deler din oppfatning om holocaust (dersom du ennå ikke har fått det med deg)

Jeg har så vidt jeg kan se holdt meg til sak, men registrerer at du henger deg mer opp i at jeg skrev at du "driter deg", ut enn å kommentere hvorfor du ikke lenger er så nøye med kildekritikken når det kommer til å antyde at hele jødeutryddelsen er en jødisk konspirasjon.

Skrevet

Hvis du leste innlegget mitt skikkelig, ville du sett at jeg personlig tror at holocaust fant sted.

Mulig jeg ikke var tydelig nok på det.

Alt er jo mulig, også Holocoast...

Skrevet

Grunnen til at jeg blant andre nevnte jødene som et forfulgt folk var at du skrev følgende:

"Alle som ble drept/mishandlet var ikke jøder. Hvorfor skal vi se bort fra en ikke-jødes vitneutsagn? Hva har h*n å vinne på det, kontra en antisemittist?"

Jeg mener ikke at dette er syt og oppspinn fra jødenes side, men det har unektelig gitt dem mye bistand (spesielt fra USA). Og nå snakker jeg ikke bare om holocaust. Det har jo helt siden opprettelsen av staten vært et helt spesielt forhold mellom de to landene, og jeg tror ikke muslimene er de eneste som blander politikk og religion.

Men nå sklir det litt ut. Var egentlig ikke meningen å begynne og diskutere midtøsten i denne tråden.

Skrevet

Jeg har så vidt jeg kan se holdt meg til sak, men registrerer at du henger deg mer opp i at jeg skrev at du "driter deg", ut enn å kommentere hvorfor du ikke lenger er så nøye med kildekritikken når det kommer til å antyde at hele jødeutryddelsen er en jødisk konspirasjon.

De to leirene vil aldri finne en objektiv kilde som begge kan samles om uansett.

Når det gjelder argumenter for holocaust, ser jeg at kildekritikk er så og si fraværende.

Skrevet

men kjære vene, hvor gammel er du da? SJOKKERT!

Det lever da vitterlig enda folk som har følt dette på kroppen.

Jeg synes det var feil reaksjon på innlegge. Det var et av de mer saklige og jordnære i "denne debatten".

Jeg er fullt klar over at mange blir stemplet som nazister og det som værre er hvis de stiller spørsmålstegn ved dette - som trådstarteren selv sier. Men det gjør det ikke riktig.

"........................."

Skrevet

Jeg går virkelig ut fra at du spøker. Min onkel satt en stund i Auschwitch. Ikke alle som ble sendt i disse leirene var jøder (ikke at det har noen betydning hvilket folkeslag de var). Det var sigøynere samt mennesker som motarbeidet tyskerne. Min onkel var med på å produsere og distribuere ulovlige aviser. Slik du fremstiller det høres det ut som om alle disse forskjellige menneskene som har satt i tilintetgjørelsesleire, og vært så heldige å overleve, er løgnere. Det nekter jeg å godta.

Mvh

Du svarer jo som om du ikke gadd å lese hele innlegget. Det var ikke slike påstander h*n kom med.

Skrevet

Kan DU bevise at jorda ikke er flat?

Forventer du at alle som diskuterer jorda må bevise at den er rund?

Jeg kan godt bevise at jorden ikke er flat, hvis det er av interesse. Den sammenligningen der var totalt usaklig.

Men reaksjonene fra deg og mange andre her bekrefter jo bare det trådstarteren sier om at man ikke har lov til å lufte fornuftige eller logiske tanker uten at folk med vitende vilje tar det helt feil.

"..........................."

Skrevet

Jeg regner med at du er oppegående nok til at du ikke venter at folk her, som ellers i verden, evner å ta innlegget ditt som det jeg mener å forstå at du mener det :-)

".........................."

Skrevet

Jeg regner med at du er oppegående nok til at du ikke venter at folk her, som ellers i verden, evner å ta innlegget ditt som det jeg mener å forstå at du mener det :-)

Ja, og det bekreftet vel egentlig poenget mitt.

Skrevet

Jeg synes det var feil reaksjon på innlegge. Det var et av de mer saklige og jordnære i "denne debatten".

Jeg er fullt klar over at mange blir stemplet som nazister og det som værre er hvis de stiller spørsmålstegn ved dette - som trådstarteren selv sier. Men det gjør det ikke riktig.

Hadde jeg feil reaksjon? - nei - det var det jeg følte, og da er det ikke feil. Det er heller ikke feil at du hadde lyst til å diskutere en sånn utrolig teit ting (etter min mening) som bevisbyrde for noe av det verste som har skjedd i Europeisk historie. Slike innlegg kaller jeg søppel, ment for å få noen til å vakle.

Men så er jeg en gammel dame da :)

Skrevet

De to leirene vil aldri finne en objektiv kilde som begge kan samles om uansett.

Når det gjelder argumenter for holocaust, ser jeg at kildekritikk er så og si fraværende.

Jeg registrerer at du nok en gang unnlater å svare på det jeg spør om.

Synd, for du virket seriøs en stakket stund.

Skrevet

Det blir jo som å hevde at egentlig var Stalin en "snill, men misforstått mann", eller at Pol Pot egentlig "mente det beste".

Skrevet

Jeg registrerer at du nok en gang unnlater å svare på det jeg spør om.

Synd, for du virket seriøs en stakket stund.

Når du konsekvent tillegger meg meninger jeg ikke har, ser jeg ikke noe grunnlag for å fortsette debatten.

I en saklig diskusjon opplever jeg ofte å oppdage nye sider ved en sak og få presentert prespektiver som kanskje også kan forandre min egen oppfatning. Men jeg har ikke interesse av å følge med deg ned på ditt nivå.

Ved nærmere ettertanke var det kanskje naivt av meg å tro at dere evnet å ta innlegget mitt som jeg mente det, og ikke som nazi-propaganda.

Ha en fin kveld.

Skrevet

Det blir jo som å hevde at egentlig var Stalin en "snill, men misforstått mann", eller at Pol Pot egentlig "mente det beste".

Registrerer at du sammenligner meg med Stalin og Pol Pot.

Hva skal man si...

:D

Skrevet

Registrerer at du sammenligner meg med Stalin og Pol Pot.

Hva skal man si...

:D

Da registrerte du feil. Vennligst les hva jeg skrev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...