Gå til innhold

Ikke glem KRYSTALLNATTEN ikveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det arrangeres markeringer i hele landet for å minnes Krystallnatten 9. november 1938, som var starten på den systematiske utryddingen av jødene i Hitlers Tyskland.

Jeg oppfordrer ALLE til å være med på en av disse markeringene, og vise sin avsky mot antisemittisme og annen rasisme. Vi må ikke si til oss selv "det kan ikke skje igjen" - det kan nemlig det. Det skjer mange steder i 2004 også.

Her er en liste over markeringene:

http://sos-rasisme.no/tekst.php?teksti=164

Vis at du mener noe! UT med deg! :D

Med vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• Goliath

15

• Mr Kahn

12

• pip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her er det ikke noe organisert markering.

Noen tips til hvordan en kan markere for seg selv?

Skrevet

Her er det ikke noe organisert markering.

Noen tips til hvordan en kan markere for seg selv?

Hei,

Tja - skriv en plakat og marsjer rundt huset ditt 5 ganger? ;-)

Seriøst, snakk med noen lokale organisasjoner - du finner sikkert noen linker på sidene til SOS-Rasisme. Evt. så kan et politisk parti (typisk SV eller AP vite noe om det).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke så lenge siden det røde pakket tok ut monopol på anti-rasisme og adopterte Krystallnatten som sitt private banner. Ganske frekt, når de står først i køen til å fordømme jødenes siste skanse; Israel, for å forsvare seg mot barnemordere, landeveisrøvere og kvinneskjendere.

Ifjor ble faktisk jøder nektet av rødepakket å delta i markeringen fordi de mener Israel fører samme linjen som Hitler-Tyskland. Selv boikotter jeg hele markeringen av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å gå i takt med folk som kan prestere å si: «synd ikke Hitler fikk et par år til på seg til å fullføre jobben».

Ordene tilhører en fremtredende SV-politiker, altså din åndsfrende og politiske parallell!

At du i det hele tatt greier å være så frekk...

Skrevet

Det er ikke så lenge siden det røde pakket tok ut monopol på anti-rasisme og adopterte Krystallnatten som sitt private banner. Ganske frekt, når de står først i køen til å fordømme jødenes siste skanse; Israel, for å forsvare seg mot barnemordere, landeveisrøvere og kvinneskjendere.

Ifjor ble faktisk jøder nektet av rødepakket å delta i markeringen fordi de mener Israel fører samme linjen som Hitler-Tyskland. Selv boikotter jeg hele markeringen av den enkle grunn at jeg ikke ønsker å gå i takt med folk som kan prestere å si: «synd ikke Hitler fikk et par år til på seg til å fullføre jobben».

Ordene tilhører en fremtredende SV-politiker, altså din åndsfrende og politiske parallell!

Spar oss ditt jødehat.

Det står mange organisasjoner bak markeringen, og ditt hysteri viser bare hvor virkelighetsfjern du er.

Skrevet

Du skriver: "Ifjor ble faktisk jøder nektet av rødepakket å delta i markeringen"

Dette er også blank løgn - en av talerene i fjor var nettopp fra Det mossaiske trossamfunn. I år er det De Hvite Busser, men jeg regner med at du benekter både det og jødeutryddelsen?

Skrevet

Spar oss ditt jødehat.

Det står mange organisasjoner bak markeringen, og ditt hysteri viser bare hvor virkelighetsfjern du er.

...du presterer; «mitt jødehat».

SV er, foruten media og presse, terroristenes fremste aktivum i Norge. Deres uforbeholdne støtte til kvinneskjendere og barnemordere kan neppe forsvares med tåpelige personangrep.

Personangrep er forøvrig blitt varemerket ditt. Godt at du har admin på din side.

Skrevet

Du skriver: "Ifjor ble faktisk jøder nektet av rødepakket å delta i markeringen"

Dette er også blank løgn - en av talerene i fjor var nettopp fra Det mossaiske trossamfunn. I år er det De Hvite Busser, men jeg regner med at du benekter både det og jødeutryddelsen?

...men også i året før, ble jøder bortvist fra markeringen. Jeg så det med mine egne øyne. Enkelte av rødepakket tålte ikke synet av kippah'en og Davidstjernen, ja de kalte det en utilbørlig provokasjon.

Fyttefan, dere er en skam for landet, for hele menneskeheten.

Skrevet

...men også i året før, ble jøder bortvist fra markeringen. Jeg så det med mine egne øyne. Enkelte av rødepakket tålte ikke synet av kippah'en og Davidstjernen, ja de kalte det en utilbørlig provokasjon.

Fyttefan, dere er en skam for landet, for hele menneskeheten.

Hva du tror du har "sett" er det vel ingen grunn til å feste lit til.

Skrevet

...du presterer; «mitt jødehat».

SV er, foruten media og presse, terroristenes fremste aktivum i Norge. Deres uforbeholdne støtte til kvinneskjendere og barnemordere kan neppe forsvares med tåpelige personangrep.

Personangrep er forøvrig blitt varemerket ditt. Godt at du har admin på din side.

Det er ingen som behøver å "forsvare" seg mot det intetsigende babbelet ditt. Det lille som er forståelig av det du skriver faller på sin egen urimelighet.

Skrevet

Hva du tror du har "sett" er det vel ingen grunn til å feste lit til.

"Hva du tror du har "sett" er det vel ingen grunn til å feste lit til. "

Det skulle vel forundret flere enn meg om du festet lit til noe som kunne rokke ved husguden og din politiske barnetro.

Men de som har lest «svarene» dine på mine innlegg, vil nok tenke sitt.

Skrevet

Det er ingen som behøver å "forsvare" seg mot det intetsigende babbelet ditt. Det lille som er forståelig av det du skriver faller på sin egen urimelighet.

...å bringe ut av likevekt. Du er helt hjelpeløs i disse diskusjonene, det kan du like godt innrømme, først som sist.

Usaklig og sær, det er det du har blitt.

Skrevet

"Hva du tror du har "sett" er det vel ingen grunn til å feste lit til. "

Det skulle vel forundret flere enn meg om du festet lit til noe som kunne rokke ved husguden og din politiske barnetro.

Men de som har lest «svarene» dine på mine innlegg, vil nok tenke sitt.

Ja, de vil bemerke at en antisemitt som deg er imot at man markerer Krystallnatten.

Skrevet

...å bringe ut av likevekt. Du er helt hjelpeløs i disse diskusjonene, det kan du like godt innrømme, først som sist.

Usaklig og sær, det er det du har blitt.

Du er en tragisk figur i en tråd om Krystallnatten.

Hvis du hadde hatt et gram av integritet ville du heller oppfordret folk til å være med på markeringene.

Men nå er du bare "han som er imot at man skal markere krystallnatten"

Skrevet

Ja, de vil bemerke at en antisemitt som deg er imot at man markerer Krystallnatten.

...men dette slår selvsagt tilbake på deg selv. Moderator lar selvsagt personangrepene dine stå upåtalt.

Skrevet

...men dette slår selvsagt tilbake på deg selv. Moderator lar selvsagt personangrepene dine stå upåtalt.

Som sagt - det er du som fremstår som motstander av markeringen av Krystallnatten. Skam deg.

Skrevet

Du er en tragisk figur i en tråd om Krystallnatten.

Hvis du hadde hatt et gram av integritet ville du heller oppfordret folk til å være med på markeringene.

Men nå er du bare "han som er imot at man skal markere krystallnatten"

...jeg er slett ikke mot å markere Krystallnatten, men jeg er imot at den markeres av folk med den samme mentaliteten som kostet 6 millioner mennesker livet.

Når jøder med Davidstjerne og kippah jages vekk og nektes deltagelse i en markering der jødenes skjebne står i fokus, da er det noe fundamentalt galt et sted.

Jeg oppfordrer folk til å rive maskene av den totalitære familiens støttespillere, og avsløre deres politiske agenda. Jeg er takknemlig for at du hjelper til med å avsløre ditt sanne jeg.

Skrevet

...jeg er slett ikke mot å markere Krystallnatten, men jeg er imot at den markeres av folk med den samme mentaliteten som kostet 6 millioner mennesker livet.

Når jøder med Davidstjerne og kippah jages vekk og nektes deltagelse i en markering der jødenes skjebne står i fokus, da er det noe fundamentalt galt et sted.

Jeg oppfordrer folk til å rive maskene av den totalitære familiens støttespillere, og avsløre deres politiske agenda. Jeg er takknemlig for at du hjelper til med å avsløre ditt sanne jeg.

Nei, poenget med markeringen er ikke (bare) hvilken folkegruppe ble angrepet, men at en folkegruppe ble angrepet.

Hvorvidt det var jødene, muslimene eller portugiserene er underordnet.

Det er nærliggende å tro fra det du skriver at hvis Hitler bare hadde valgt en annen folkegruppe så hadde du støttet ham.

Skrevet

Som sagt - det er du som fremstår som motstander av markeringen av Krystallnatten. Skam deg.

...det er din og dine likesinnedes deltagelse jeg er i mot, ikke selve markeringen. At nazister og kommunister marsjerer oppå 6 millioner graver er for meg et vanvittig scenario.

Vi vil rett og slett ha oss frabedt enhver «sympati» fra den leiren.

Skrevet

Nei, poenget med markeringen er ikke (bare) hvilken folkegruppe ble angrepet, men at en folkegruppe ble angrepet.

Hvorvidt det var jødene, muslimene eller portugiserene er underordnet.

Det er nærliggende å tro fra det du skriver at hvis Hitler bare hadde valgt en annen folkegruppe så hadde du støttet ham.

...å forholde deg til det faktum at det var jødene som måtte lide for den kollektive sinnsjukdommen de kalte nazisme, nå er det et par andre kollektive sinnsjukdommer som rår, kommunismen og Islam.

Og jøder er nok en gang syndebukken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...