Gå til innhold

Ikke glem KRYSTALLNATTEN ikveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

...det er din og dine likesinnedes deltagelse jeg er i mot, ikke selve markeringen. At nazister og kommunister marsjerer oppå 6 millioner graver er for meg et vanvittig scenario.

Vi vil rett og slett ha oss frabedt enhver «sympati» fra den leiren.

Ja, det var nok mange "nazister" bak parolen "Stopp Vigrid" og "Ikke mobb kameraten min"!

Det fremmøtte jødene i Stavanger var meget beveget over all ungdommen (fra f. eks. SOS rasisme) som *markerte* dagen.

Du gjorde det ikke.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• Goliath

15

• Mr Kahn

12

• pip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

...å forholde deg til det faktum at det var jødene som måtte lide for den kollektive sinnsjukdommen de kalte nazisme, nå er det et par andre kollektive sinnsjukdommer som rår, kommunismen og Islam.

Og jøder er nok en gang syndebukken.

Nei, ikke jøder, men folk som deg, som ikke engang kan markere Krystallnatten.

Det viser jo bare hvor falsk du er, og hvor klart din antisemittisme skinner gjennom.

Skrevet

Ja, det var nok mange "nazister" bak parolen "Stopp Vigrid" og "Ikke mobb kameraten min"!

Det fremmøtte jødene i Stavanger var meget beveget over all ungdommen (fra f. eks. SOS rasisme) som *markerte* dagen.

Du gjorde det ikke.

Den samme gjengen som for bare noen måneder siden fikk opplæring i steinkasting på et bilde av Israels statsminister?

Takk, jeg har de kameratene jeg trenger, og med slike venner trenger en ikke fiender.

Skrevet

Nei, ikke jøder, men folk som deg, som ikke engang kan markere Krystallnatten.

Det viser jo bare hvor falsk du er, og hvor klart din antisemittisme skinner gjennom.

... jeg ikke markerer Krystallnatten?

Det jeg sier er at jeg ikke ønsker å markere den sammen med mennesker som ikke engang gidder å sette seg inn i hva denne natten egentlig markerer, og som justerer sine meninger etter Norsk Gallup.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Du skriver 'og annen rasisme'

Hva tror du en demonstrasjon i dag vil bli tatt til inntekt for?

Sharons fascisme, kanskje?

Skrevet

Du skriver 'og annen rasisme'

Hva tror du en demonstrasjon i dag vil bli tatt til inntekt for?

Sharons fascisme, kanskje?

Demonstrasjonen jeg var med på i dag hadde følgende paroler:

"Husk Krystallnatta"

"Stopp terroren til Vigrid"

"Ikke mobb kameraten min"

Det var indere, jøder, nordmenn, koreanere, og mange andre. Alle med håpet at slik galskap ALDRI må få skje igjen.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Den samme gjengen som for bare noen måneder siden fikk opplæring i steinkasting på et bilde av Israels statsminister?

Takk, jeg har de kameratene jeg trenger, og med slike venner trenger en ikke fiender.

Nei, faktisk ikke. Din uvitenhet er faktisk underholdende.

Men emnet er faktisk ikke morsomt; ei heller ditt patetiske forsøk på å misbruke Krystallnatten til din antisemittiske agenda.

Skrevet

... jeg ikke markerer Krystallnatten?

Det jeg sier er at jeg ikke ønsker å markere den sammen med mennesker som ikke engang gidder å sette seg inn i hva denne natten egentlig markerer, og som justerer sine meninger etter Norsk Gallup.

Nå er det jo du, og ikke andre, som tilhører dne gruppen.

Skrevet

Nei, faktisk ikke. Din uvitenhet er faktisk underholdende.

Men emnet er faktisk ikke morsomt; ei heller ditt patetiske forsøk på å misbruke Krystallnatten til din antisemittiske agenda.

...som misbruker Krystallnatten for å fremme noen agenda, noe jeg med stor tålmodighet har presisert for deg i minst fire innlegg allerede.

Du er nok den eneste som enda ikke har skjønt det.

Skrevet

...som misbruker Krystallnatten for å fremme noen agenda, noe jeg med stor tålmodighet har presisert for deg i minst fire innlegg allerede.

Du er nok den eneste som enda ikke har skjønt det.

Jo, det er nettopp deg som misbruker Krystallnatten til å fremme hat og kaste dritt mot de som faktisk gjør noe for å stoppe rasismen.

Skrevet

Demonstrasjonen jeg var med på i dag hadde følgende paroler:

"Husk Krystallnatta"

"Stopp terroren til Vigrid"

"Ikke mobb kameraten min"

Det var indere, jøder, nordmenn, koreanere, og mange andre. Alle med håpet at slik galskap ALDRI må få skje igjen.

Med vennlig hilsen

Og jødene ble nektet å delta.

Er du like stolt av det?

Personlig synes jeg det var kvalmende å se....

Skrevet

Du skriver: "Ifjor ble faktisk jøder nektet av rødepakket å delta i markeringen"

Dette er også blank løgn - en av talerene i fjor var nettopp fra Det mossaiske trossamfunn. I år er det De Hvite Busser, men jeg regner med at du benekter både det og jødeutryddelsen?

Også i år ble de nektet å delta, så dette er så absolutt ingen løgn Sør.

Farer noen med løgn her så må det være deg.

Skrevet

Og jødene ble nektet å delta.

Er du like stolt av det?

Personlig synes jeg det var kvalmende å se....

Igjen lyver du.

Jeg gikk og snakket med flere jøder under hele markeringen.

Skrevet

Også i år ble de nektet å delta, så dette er så absolutt ingen løgn Sør.

Farer noen med løgn her så må det være deg.

Les avisen.

Skrevet

Igjen lyver du.

Jeg gikk og snakket med flere jøder under hele markeringen.

Det kom VELDIG klart frem av reportasjen under nyhetene på NRK.

At du prøver å underslå det faktum viser bare hvor langt du er villig til å gå når det gjelder løgner for å undertrykke fakta.

Du er visst ikke det spor bedre enn de som fornekter jødeutryddelsen og konsentrasjonsleierene i sin tid.....

Skrevet

Det kom VELDIG klart frem av reportasjen under nyhetene på NRK.

At du prøver å underslå det faktum viser bare hvor langt du er villig til å gå når det gjelder løgner for å undertrykke fakta.

Du er visst ikke det spor bedre enn de som fornekter jødeutryddelsen og konsentrasjonsleierene i sin tid.....

Nåja - jeg skal huske å nevne for de jeg gikk sammen med at de nok egentlig ikke var jøder likevel.

Skrevet

Nåja - jeg skal huske å nevne for de jeg gikk sammen med at de nok egentlig ikke var jøder likevel.

Kan du ikke heller nevne for dem hva du står for?

Dog ville det vel blitt ganske kjedelig på DOL etterpå.....

Angela1365380318
Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor du gikk i fakkeltog.. Enkelte stder fikk jødene være med, andre tog nektet å ha med jødiske symboler og vi fikk se jøderne ble jaget vekk av politiet.

Så dere kan ha rett begge to...

Men du som vet alt Sør: hva er vitsen med å makere krystallnatten om ikke jøder får bli med? Jeg trodde det var jødeutryddelsen det hele handlet om?

Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor du gikk i fakkeltog.. Enkelte stder fikk jødene være med, andre tog nektet å ha med jødiske symboler og vi fikk se jøderne ble jaget vekk av politiet.

Så dere kan ha rett begge to...

Men du som vet alt Sør: hva er vitsen med å makere krystallnatten om ikke jøder får bli med? Jeg trodde det var jødeutryddelsen det hele handlet om?

Hei,

Selvsagt bør jøder få være med. Noe annet er uhørt. Her i Stavanger gikk jeg side om side med jøder.

Det som "den brune berme" benytter seg av er at politikerene fra det høyre-ekstreme partiet "Demokratene" (som ville vært blant de første å sende jøder til Polen for 65 år siden), sammen med noen jøder, insisterte på å gå med flagg - på tross av at man (for å få fred) hadde vedtatt at i denne markeringen så handler det om motstand mot nazisme, og ikke om midtøsten-konflikten.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Selvsagt bør jøder få være med. Noe annet er uhørt. Her i Stavanger gikk jeg side om side med jøder.

Det som "den brune berme" benytter seg av er at politikerene fra det høyre-ekstreme partiet "Demokratene" (som ville vært blant de første å sende jøder til Polen for 65 år siden), sammen med noen jøder, insisterte på å gå med flagg - på tross av at man (for å få fred) hadde vedtatt at i denne markeringen så handler det om motstand mot nazisme, og ikke om midtøsten-konflikten.

Med vennlig hilsen

Sitat: "...noen jøder, insisterte på å gå med flagg - på tross av at man (for å få fred) hadde vedtatt at i denne markeringen..."

Hvem er "man" her, som kan gjøre et slikt vedtak vedrørende en markering av en natt som tilhører Jødene?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...