Gå til innhold

Ikke glem KRYSTALLNATTEN ikveld!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Selvsagt bør jøder få være med. Noe annet er uhørt. Her i Stavanger gikk jeg side om side med jøder.

Det som "den brune berme" benytter seg av er at politikerene fra det høyre-ekstreme partiet "Demokratene" (som ville vært blant de første å sende jøder til Polen for 65 år siden), sammen med noen jøder, insisterte på å gå med flagg - på tross av at man (for å få fred) hadde vedtatt at i denne markeringen så handler det om motstand mot nazisme, og ikke om midtøsten-konflikten.

Med vennlig hilsen

Hvis det du skriver om symboler medfører riktighet (hvilket er absurd i seg på en slik natt), hvorfor var palestinaskjerf tillatt som symboler da - men ikke jødestjernen og det israelske flagg?

Det gjør det hele bare enda mer absurd og kvalmende....

Og dette er du stolt av.......?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

28

• Goliath

15

• Mr Kahn

12

• pip

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sitat: "...noen jøder, insisterte på å gå med flagg - på tross av at man (for å få fred) hadde vedtatt at i denne markeringen..."

Hvem er "man" her, som kan gjøre et slikt vedtak vedrørende en markering av en natt som tilhører Jødene?

De som arrangerte denne markeringen.

Det er selvsagt intet som forhindrer andre i å ha en annen markering.

Skrevet

Hvis det du skriver om symboler medfører riktighet (hvilket er absurd i seg på en slik natt), hvorfor var palestinaskjerf tillatt som symboler da - men ikke jødestjernen og det israelske flagg?

Et skjerf er et klesplagg som blir brukt i en region.

Et flagg er noe annet. Det ekvivalente ville vært et palestinsk flagg.

Skrevet

Kan du ikke heller nevne for dem hva du står for?

Dog ville det vel blitt ganske kjedelig på DOL etterpå.....

Jeg er åpen og ærlig med de jeg snakker med.

Hvis noe i nærheten av Krystallnatten skulle skje igjen, så ville de engasjerte ungdommene som utgjorde størstedelen av markeringene sloss langt mer mot "den brune bermen" enn det et parti som Demokratene ville gjort. De er jo i utgangspunktet enige med utsendelser av folkegrupper.

Skrevet

De som arrangerte denne markeringen.

Det er selvsagt intet som forhindrer andre i å ha en annen markering.

Jeg så lederen for SOS rasisme stotret og stammet når han ble intervjuet om dette på nyhetene i går.

Ærlig talt så synes jeg det er kvalmt at man (miss)bruker en slik natt for å fremme egne saker, og samtidig lager regler som ekskluderer de som faktisk "eier" denne symbolske natten - når de ønsker å markere dette selv.

Og du vet like godt som meg at det å lage en egen markering samtidig med SOS rasisme ville vært fåfengt i et lite land som Norge.

Denne markeringen blir kuppet av SOS rasisme for å fremme deres sak - på bekostning av jødene.

Skrevet

Et skjerf er et klesplagg som blir brukt i en region.

Et flagg er noe annet. Det ekvivalente ville vært et palestinsk flagg.

Nok et forsøk på bortforklaring og unnskyldning for overgrepet.

Palestinaskjerf er et sterkt symbol for Arafat og palestinernes "frihetskamp" - og det vet du selvfølgelig like godt som meg.

I henhold til lederen for SOS rasisme var det nettopp symboler som gav assosiasjoner til midøsten-konflikten man ville unngå.

Og nok en gang fikk palestinavennene gjøre som de ville, mens jødene ble stoppet - på "deres" natt.

Skrevet

Jeg er åpen og ærlig med de jeg snakker med.

Hvis noe i nærheten av Krystallnatten skulle skje igjen, så ville de engasjerte ungdommene som utgjorde størstedelen av markeringene sloss langt mer mot "den brune bermen" enn det et parti som Demokratene ville gjort. De er jo i utgangspunktet enige med utsendelser av folkegrupper.

De "engasjerte ungdommene" vil sikkert bli "engasjert" når vi etterhvert opplever det samme som Nederland nå gjør ja....

Jeg regner med at du forstår hva jeg sikter til?

Det er nøyaktig hva jeg har hevdet vil skje, så snart vi opplever fundamentalistiske muslimers terrorhandlinger i eget land.

Da vil de fåfengte men dog så omstridte forslag til ulike tiltak mot bl.annet innvandringsproblemene være bagateller, til forskjell fra hva vi vil se oss nødt til å gjøre.

Bare vent.....

Skrevet

Nok et forsøk på bortforklaring og unnskyldning for overgrepet.

Palestinaskjerf er et sterkt symbol for Arafat og palestinernes "frihetskamp" - og det vet du selvfølgelig like godt som meg.

I henhold til lederen for SOS rasisme var det nettopp symboler som gav assosiasjoner til midøsten-konflikten man ville unngå.

Og nok en gang fikk palestinavennene gjøre som de ville, mens jødene ble stoppet - på "deres" natt.

Du har åpenbart ikke lest media, så det er liten vits å forstette med deg. Bli oppdatert.

Skrevet

Jeg så lederen for SOS rasisme stotret og stammet når han ble intervjuet om dette på nyhetene i går.

Ærlig talt så synes jeg det er kvalmt at man (miss)bruker en slik natt for å fremme egne saker, og samtidig lager regler som ekskluderer de som faktisk "eier" denne symbolske natten - når de ønsker å markere dette selv.

Og du vet like godt som meg at det å lage en egen markering samtidig med SOS rasisme ville vært fåfengt i et lite land som Norge.

Denne markeringen blir kuppet av SOS rasisme for å fremme deres sak - på bekostning av jødene.

Igjen lyver du.

Skrevet

De "engasjerte ungdommene" vil sikkert bli "engasjert" når vi etterhvert opplever det samme som Nederland nå gjør ja....

Jeg regner med at du forstår hva jeg sikter til?

Det er nøyaktig hva jeg har hevdet vil skje, så snart vi opplever fundamentalistiske muslimers terrorhandlinger i eget land.

Da vil de fåfengte men dog så omstridte forslag til ulike tiltak mot bl.annet innvandringsproblemene være bagateller, til forskjell fra hva vi vil se oss nødt til å gjøre.

Bare vent.....

Ikke rart "noe skjer" når slike som deg nører opp under vold og hat, og skylder på andre etterpå.

Skjedde i 1930-årene også, og det var det mange av oss (men tydeligvis ikke deg) ville forhindre en gjentakelse av.

Skrevet

Ikke rart "noe skjer" når slike som deg nører opp under vold og hat, og skylder på andre etterpå.

Skjedde i 1930-årene også, og det var det mange av oss (men tydeligvis ikke deg) ville forhindre en gjentakelse av.

Ja - selvfølgelig er det "slike som meg" som er ansvarlig for de konsekvenser slike terrorhandlinger nødvendigvis medfører...

Vi er vel egentlig ansvarlig for selve terrorhandlingene også - eller hva Sør?

Men de som har motarbeidet ulike tiltak fra dag 1, som direkte har medført av tiltak ikke har blitt iverksatt i tide, har selvfølgelig intet ansvar for konsekvensene vi nå ser som resultat av deres iherdige motarbeidelser.....

Om ikke annet så er du en verdensmester i ansvarsfraskrivelse Sør....

Skrevet

Ja - selvfølgelig er det "slike som meg" som er ansvarlig for de konsekvenser slike terrorhandlinger nødvendigvis medfører...

Vi er vel egentlig ansvarlig for selve terrorhandlingene også - eller hva Sør?

Men de som har motarbeidet ulike tiltak fra dag 1, som direkte har medført av tiltak ikke har blitt iverksatt i tide, har selvfølgelig intet ansvar for konsekvensene vi nå ser som resultat av deres iherdige motarbeidelser.....

Om ikke annet så er du en verdensmester i ansvarsfraskrivelse Sør....

Flere irrelevante bortforklaringer fra deg.

Skrevet

Flere irrelevante bortforklaringer fra deg.

Og det sier du...?

Skrevet

Og det sier du...?

Ja, det påpeker jeg. Du nører opp under rasismen og hat, men vil ikke ta ansvar for det.

Skrevet

Ja, det påpeker jeg. Du nører opp under rasismen og hat, men vil ikke ta ansvar for det.

Nå snakker du om deg selv Sør.

Skrevet

Det var flagg som ikke var tillatt, hverken palsetinaflagg eller det jødiske, fordi arrangørene ikke ville være med å ta stilling til konflikten i midtøsten.

Det var bare en liten gruppe som ikke ville legge fra seg flagget.

Skrevet

Og jødene ble nektet å delta.

Er du like stolt av det?

Personlig synes jeg det var kvalmende å se....

De jødene som ble nekta, er faktisk nå kastet ut som medlemmer av det mosaiske trosamfunnet

Skrevet

De jødene som ble nekta, er faktisk nå kastet ut som medlemmer av det mosaiske trosamfunnet

To av dem ble det.

Men det endrer ikke det faktum at SOS rasisme kupper krystallnatten for å markere sine egne saker, og samtidig legger selv egne begrensninger for hva jødene skal få bruke av symboler og paroler - på DERES natt.

Skrevet

To av dem ble det.

Men det endrer ikke det faktum at SOS rasisme kupper krystallnatten for å markere sine egne saker, og samtidig legger selv egne begrensninger for hva jødene skal få bruke av symboler og paroler - på DERES natt.

Men alle som vil kan da lage arrangementer på krystallnatten -hvordan kan dumene at det å i det hele tatt ville ha arrangementer for å minnes denne natten er å "kuppe"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...