pip Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 To av dem ble det. Men det endrer ikke det faktum at SOS rasisme kupper krystallnatten for å markere sine egne saker, og samtidig legger selv egne begrensninger for hva jødene skal få bruke av symboler og paroler - på DERES natt. Her er det en del informasjon. Dette minner da overhodet ikke om noen "kupping"? Men det forklarer kanskej noe av intrykket man kan sitte igjenn etter å ha hørt "intevjuene" med sos-rasisme på TV? http://www.sos-rasisme.no/tekst.php?teksti=172 http://www.sos-rasisme.no/tekst.php?teksti=7220&ftekst=1 0 Siter
Goliath Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Men alle som vil kan da lage arrangementer på krystallnatten -hvordan kan dumene at det å i det hele tatt ville ha arrangementer for å minnes denne natten er å "kuppe"? Når det er SOS rasisme som lager "reglene" for hva som skal være tillatt og bastemme hva som skal eller ikke skal stå på parolene, så blir det å "kuppe". Men at jeg i det hele tatt reagerte på dette var de TV bildene som ble vist av norskt uniformert politi, som nektet jøder med flagg å delta. Begrunnelsen for hvorfor jødiske flagg ikke var tillatt synes jeg er tynn. Spesielt når de forsvarer det med at heller ikke palestinske flagg var tillatt. For hva har palestinske flagg med krystallnatten å gjøre? Jødiske flagg derimot..... 0 Siter
pip Skrevet 15. november 2004 Skrevet 15. november 2004 Når det er SOS rasisme som lager "reglene" for hva som skal være tillatt og bastemme hva som skal eller ikke skal stå på parolene, så blir det å "kuppe". Men at jeg i det hele tatt reagerte på dette var de TV bildene som ble vist av norskt uniformert politi, som nektet jøder med flagg å delta. Begrunnelsen for hvorfor jødiske flagg ikke var tillatt synes jeg er tynn. Spesielt når de forsvarer det med at heller ikke palestinske flagg var tillatt. For hva har palestinske flagg med krystallnatten å gjøre? Jødiske flagg derimot..... Det er ikke SOS-rasisme som stoppe demokratene fra å delta, det var politiet. Fordi de de ikke hadde søkt om tilatelse til å ha en markering, og fordi de hadde gått ut på nettsider og sagt de ville lage bråk. Da politiet hadde forsøkt å komme i kontant med dem, klarte de det ikke. SOS.rasisme ville ikke ha flagg i _sin_ markering, en markering demokratene ikke ville være med på, men som _demokratene_ ville kuppe med sin markering. En markering de ikke ville bruke de lovene vi har for slikt for å få i stand. Jeg skjønner ikke at du har problemer med dette? Norsk forening mot antisemitisme støtter det, det mosaiske trossamfunnet støtter det, burde ikke de være de rette til å uttale seg om hva som gagner jøder i norge, og hva som er den rette måten å forholde seg til slikt på? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.