Gå til innhold

Blokke ut sko..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Er det noen kloke hjerner der ute som vet om det er en måte, eller fler å blokke ut sko på?

Har kjøpt meg ett par sko, som under prøving var helt ok.

Nå er de noget trange! De er passe i lengden, men litt i smaleste laget, så det er bredden jeg trenger å justere...

Skrevet

Det fins jo skoblokkere. Fås i skobutikker. Brukes vanligvis for at skoene skal beholde formen, men hvis du skal utvide de må du kanskje ha noen litt større blokkere.

Skrevet

Hvilket materiale er de i, da? Utblokking fungerer best på skinn, vet du.

Skrevet

Hvilket materiale er de i, da? Utblokking fungerer best på skinn, vet du.

De er i plæstikk :-)

Neida, det er ett par skinnsko, ja..

Skrevet

Det fins jo skoblokkere. Fås i skobutikker. Brukes vanligvis for at skoene skal beholde formen, men hvis du skal utvide de må du kanskje ha noen litt større blokkere.

Ja, det vet jeg..

Men har litt liten mulighet for å komme meg rund omkring - litt lite mobil for tiden, kan man si.

Derfor tenkte jeg kanskje det fantes noe lurt man kunne gjøre selv hjemme. :-)

Skrevet

Ja, det vet jeg..

Men har litt liten mulighet for å komme meg rund omkring - litt lite mobil for tiden, kan man si.

Derfor tenkte jeg kanskje det fantes noe lurt man kunne gjøre selv hjemme. :-)

Gå en stund med fuktige sokker i skoa, da går de seg til litt.

Skrevet

Gå en stund med fuktige sokker i skoa, da går de seg til litt.

Da skal jeg prøve det, i den grad jeg kan gå...

Spørs om det blir lenge nok ..

Men takk allikevel!

Skrevet

Gå med de inne så mye som mulig.. Putt litt fuktig (ikke vått) avispair i dem og la de stå en stund.. Stapp de fulle. Funka på mine støvletter i skinn.

Skrevet

De er i plæstikk :-)

Neida, det er ett par skinnsko, ja..

Da kan man eventuelt ta på seg noen lett fuktige sokker og gå litt rundt i skoene - da former de seg etter din fot. Jo tykkere sokker, jo videre sko...

Skinnsko er greie sånn :-)

Skrevet

Skomakere blokker ut sko. Da jeg jobbet hos en skomaker kostet det 80 kr (ikke lenge siden, så er nok ca rundt den prisen)

Ellers selger skomakere en spray som du sprayer på sko, utenpå og inni der de "gnager", og så skal du gå med de en stund (en time eller no). Her holder det ikke å sitte i sofaen med skoa på, du må spasere med de.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...