Gjest madammim Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Skal på jobbintervju om 3 dager. Lurer på hva jeg skal si dersom jeg blir spurt om fravær i min nåvæende jobb. Ble i 1999 utsatt for voldsepisode på jobb og var mye sykemeldt som en følge av dette. Har også vært en del syk i forbindelse med 2 graviditeter. Bør jeg si dette? 0 Siter
Elis31 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Tror ikke de spør deg om det, du skal ihvertfall ikke bringe det på bane selv. Tror de vanligvis spør arbeidsgriver, og at dette bare blir negativt hvis det er mistanke om skulk eller at du har hatt et usedvanlig høyt sykefravær. 0 Siter
Gjest Mora2 Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Voldsepisoden var det helt naturlig at du var sykmeldt for. Denne episoden er over nå, og du kommer ikke til å være sykmeldt for dette lenger. Det samme gjelder de to graviditetene dine, de er du også ferdig med. Så uansett synes jeg ikke du har noe å frykte, da du har en god forklaring på sykefraværet ditt. Lykke til på jobbintervjuet! 0 Siter
cecily Skrevet 9. november 2004 Skrevet 9. november 2004 Mener bestemt at de ikke har lov å spørre om sykefravær, hverken deg eller nåværende arbeidsgiver. Jeg har aldri blitt spurt om noe slikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.