Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi ikke har hatt valp

før,kunne det være greit med noen synspunkter på hva som har fungert for andre som har erfaring med valper. Valpekurs f.ex.,har det noe for seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil absolutt anbefale valpekurs! Vi (hunden og jeg ;)) lærte masse på kurset, og mye av det bruker jeg enda.

Skrevet

Et tips: Vær kresen på valg av oppdretter. Ser til stadighet oppdrettere som snurrer valpekjøpere rundt lillefingen.

Be gjerne om referanser.

Hvilken rase/mix går dere for?

Valpekurs og andre kurs KAN være bra, kommer alt an på instruktøren.

Skrevet

Et tips: Ikke kjeft eller si nei nei nei hele tiden til huden hvis den gjør noe galt.. Gi den masse ros når den er flink, og bare bær den ut når den tisser inne. Ikke si kjeft... Den vil ha mere ros for det liker hunder, og da vil du oppfordre til å oppføre seg pent...

Valpekurs vil jeg anbefalle ja. Ingenting er kjipere enn en ulydig hund som aldri kommer når du roper, eller hopper på folk.. Flaut.

Lykke til med hund, koselig det!

Var sikkert ikke det du spurte om men.. : )

Skrevet

Vil absolutt anbefale valpekurs! Vi (hunden og jeg ;)) lærte masse på kurset, og mye av det bruker jeg enda.

Takk for svar!

Veldig nyttig for meg å få høre andres mening.Har jo lest en del hundebøker, men meningene er jo delte blant forfatterne.Det med å gi ros i stedet for kjeft,har jeg allerede bestemt meg for.

Vi har valgt den skjønneste og festligste rasen i verden.Nemlig en dachs!

Gjest Shira12
Skrevet

Takk for svar!

Veldig nyttig for meg å få høre andres mening.Har jo lest en del hundebøker, men meningene er jo delte blant forfatterne.Det med å gi ros i stedet for kjeft,har jeg allerede bestemt meg for.

Gled deg!

Vi har også en liten dachs. Verdens skjønneste hunder ;-)

Men jeg vil anbefale deg og gå på et valpekurs, vi hadde stor nytte av det!

Dachsen vår er blitt et høyt elsket familiemedlem :-)

Skrevet

Gratulerer :-)

Hvis dere ikke har erfaring i trening/oppdragelse fra før, så er et valpekurs absolutt å anbefale. Man legger mye grunnlag for senere trening/lydighet/etc. i den alderen.

"........................."

Skrevet

Hei,jeg har hadt både shæfer og rotweiler før og har nå atter en gang en liten shæfer valp på 6 mnd. jeg har hatt stort utbytte av valpekurs men mest pga sosialiseringen...jeg kan anbefalle deg å lese hunde bøker av forskjellige forfattere da får du plukket opp de viktigste trixene på en billig måte.det er viktig å trene hunden fast og jevnt og la den hele tiden få nye oppgaver,feks:gå fint i bånd,sitt,ligg,bli,rull,hopp,kryp.søk.stopp+++man kan lære hunder det meste bare bruk fantasien...de elsker å få utfordringer.ønsker deg lykke til videre med den nye babyen.

Skrevet

Gled deg!

Vi har også en liten dachs. Verdens skjønneste hunder ;-)

Men jeg vil anbefale deg og gå på et valpekurs, vi hadde stor nytte av det!

Dachsen vår er blitt et høyt elsket familiemedlem :-)

Takk for svar alle sammen!Jeg gleder meg veldig til vi får den, og jeg ser at dere anbefaler valpekurs, så det vil jeg apsolutt ta med. :D

Gjest har også hund
Skrevet

Et tips: Vær kresen på valg av oppdretter. Ser til stadighet oppdrettere som snurrer valpekjøpere rundt lillefingen.

Be gjerne om referanser.

Hvilken rase/mix går dere for?

Valpekurs og andre kurs KAN være bra, kommer alt an på instruktøren.

Støtter meg til Wulfi sitt innslag her! Jeg anbefaler aldri noen insruktør før jeg vet hvilken psyke valpen har fått utdelt.

Det er nå min mening da.

Gjest har også hund
Skrevet

Takk for svar!

Ikke velg Dachs med mindre dere skal ha den til det den opprinnelig er ment som, en jakthund. Dachs er ingen familiehund!! Og selv om den er liten, så betyr ikke dette at den trenger mindre trim enn f.eks en Rottweiler! Kan faktisk være tvert om!!

Og du? Ikke lås deg på kun positive metoder, sett grenser på samme måten du gjør med barna dine.

Skrevet

Ja, det har absolutt noe for seg. Gjennom kurset kommer du også i kontakt med kyndige som du kan få hjelp eller diskutere problemstillinger med senere hen.

Skrevet

Ikke velg Dachs med mindre dere skal ha den til det den opprinnelig er ment som, en jakthund. Dachs er ingen familiehund!! Og selv om den er liten, så betyr ikke dette at den trenger mindre trim enn f.eks en Rottweiler! Kan faktisk være tvert om!!

Og du? Ikke lås deg på kun positive metoder, sett grenser på samme måten du gjør med barna dine.

Dachs er det og Dachs skal det bli!

Flere blant venner og familie har Dachs, og jeg har falt fullstendig for denne rasens sjarme!

Når det gjelder oppdragelse av hunden, er det klart at JEG er sjefen, og at hunden er nederst på rangstigen i familien, men som liten 2mdrs valp syns jeg den må få tid til å bli kjent med oss og sine omgivelser før jeg begynner med dressur.(med unntak av renslighets-trening da, selvfølgelig)

OK, kanskje Dachser trenger like mye mosjon som en stor rase, men det er bare en fordel.

Jeg er så heldig å være hjemmeværende, så jeg har både tid og meget godt av mosjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...