Gå til innhold

Antisemittene seiret på krystallnatten

Anbefalte innlegg

Sånn som israelerne turer fram i palestinske områder nå for tida syns jeg det er en provokasjon å komme med det israelske flagget på en markering for krystallnatten. Skulle bare mangle om de ikke ble bortvist.

For folk som deg er vel ordet Jøde provosernende nok i seg selv, både med og uten davidsstjerne.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

14

• Prozak

13

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Bortsett fra at innlegget er paranoid fantasi, på linje med "Jeg så Elvis på onsdag!"

Du mener at dette er fantasi:

Sitat: "Dermed endte markeringen av voldshandlingene mot jøder i Tyskland i 1938 uten en eneste representant fra jødene i Norge."

http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article300602.ece

At du også så Elvis på onsdag overrasker meg heller ikke.....

Det var intet å besvare, ettersom det du skriver jo kun er intetsigendes vås og paranoide teorier.

Sør og hans meningsfellers utnyttelse av krystallnatten som symbol, for å fremme egne ekstreme holdninger er ikke annet en kvalmt og provoserende.

Å lese Sørs forsvar av å nekte jøder å markere krystallnatten fordi de ønsket å bære jødestjernen under denne markeringen er nok et bevis på hans ekstreme holdninger.

Alt merket med Jødestjernen var det som jødehaterne angrep krystallnatten.

Å se uniformert politi gjøre samme utvelgelse på krystallnatten for å vise bort de som hadde best grunn til å være der, var svært provoserende og gav store asosiasjoner til nettopp det som hendte den gang.

Å se Sør forsvare dette, samtidig som jeg så godt husker hans argumenter for at andre skal få bære sine symboler, beviser vel en gang for alle hvilken dobbeltmoral han har.

At Sør gikk i Toget (med mange av sine meningsfeller) bragte skam på hele markeringen!

Hei,

Problemet er jo at David-stjernen representerer både staten Israel (og det den bedriver i de ulovlig okkuperte områdene) og "jøder".

Det er selvsagt helt på sin plass at jøder skulle åpen delta i markeringen (skulle da bare mangle). De er på ingen måte skyldige i det staten Israel bedriver.

Derimot ville han som ble bortvist gå sammen med et politisk parti (Demokratene) som vil gjøre det samme med somaliere som ble gjort med jøder. De hører åpenbart ikke hjemme i noen markering.

Med vennlig hilsen

Jeg snakker om det israelske flagget, ikke Davis-stjernen. Kan fint ha med David-stjernen uten at den er på et flagg.

PØH!

Venstre-politikk er så sabla logisk og naturlig at det er ikke noen grunn til å se hverken til høyre eller venstre etter maling :)

Sabla logisk? Hva er så logisk med å Vingle og Vingle frem og tilbake før man bestemmer seg? Syns Vingle er et godt navn på Venstre, jeg.

Annonse

Ja, jeg vet at du benekter at jøder ble nektet å delta i markeringen. Kanskje vi skal ta en svipptur tilbake til utgangspunktet og la deg lese overskriften en gang til:

Kanskje du bør sette deg inn i fakta.

Kanskje du bør sette deg inn i fakta.

Er det svaret du gir når innlegget underbygges med en avisartikkel?

Noen sitater for deg, siden du tydligvis ikke har lest artikkelen:

"Dermed endte markeringen av voldshandlingene mot jøder i Tyskland i 1938 uten en eneste representant fra jødene i Norge."

"Jøder som ville delta i markeringen av Krystallnatten, ble bortvist av oslopolitiet tirsdag kveld. - Politiet overreagerte, mener politikere."

Og så kan du jo se det her, siden du fortsatt nekter for hva som hendte (forutsetter at du registrerer deg): http://dyn.tv2.no/webtv/main.do?treeId=1&progId=51318&itemId=76380

Du mener at dette er fantasi:

Sitat: "Dermed endte markeringen av voldshandlingene mot jøder i Tyskland i 1938 uten en eneste representant fra jødene i Norge."

At du også så Elvis på onsdag overrasker meg heller ikke.....

Jeg påpeker igjen at det var politiet (og ikke SOS Rasisme) som bortviste folk som insisterte på å gå med flagg - mot regelverket.

Er det svaret du gir når innlegget underbygges med en avisartikkel?

Noen sitater for deg, siden du tydligvis ikke har lest artikkelen:

"Dermed endte markeringen av voldshandlingene mot jøder i Tyskland i 1938 uten en eneste representant fra jødene i Norge."

"Jøder som ville delta i markeringen av Krystallnatten, ble bortvist av oslopolitiet tirsdag kveld. - Politiet overreagerte, mener politikere."

Og så kan du jo se det her, siden du fortsatt nekter for hva som hendte (forutsetter at du registrerer deg): http://dyn.tv2.no/webtv/main.do?treeId=1&progId=51318&itemId=76380

Med teskje:

"Leder Trond Thorbjørnsen i SOS Rasisme sier til VG Nett at ingen paroler som går på Israel-Palestina-spørsmålet var tillatt i toget, fordi dette kunne oppfattes som en provokasjon.

- Jeg håper at vi kan stå sammen uavhengig av synet på konflikten mellom Israel og Palestina på en så viktig historisk dag, og at vi kan stå sammen mot rasisme og nazisme i Norge."

Sør og hans meningsfellers utnyttelse av krystallnatten som symbol, for å fremme egne ekstreme holdninger er ikke annet en kvalmt og provoserende.

Å lese Sørs forsvar av å nekte jøder å markere krystallnatten fordi de ønsket å bære jødestjernen under denne markeringen er nok et bevis på hans ekstreme holdninger.

Alt merket med Jødestjernen var det som jødehaterne angrep krystallnatten.

Å se uniformert politi gjøre samme utvelgelse på krystallnatten for å vise bort de som hadde best grunn til å være der, var svært provoserende og gav store asosiasjoner til nettopp det som hendte den gang.

Å se Sør forsvare dette, samtidig som jeg så godt husker hans argumenter for at andre skal få bære sine symboler, beviser vel en gang for alle hvilken dobbeltmoral han har.

At Sør gikk i Toget (med mange av sine meningsfeller) bragte skam på hele markeringen!

Mer "gal manns ralling" fra deg.

Jeg gikk i markeringen side om side med jøder.

Ytterst pinlig.

Når man markerer krystallnatten og ikke tålererer noe som helst tegn på at det er jøder tilstede, er det direkte skammelig.

Arrangementet er kuppet av totalitære krefter som vil jage jødene på havet og sørge for muslimsk overtagelse.

At sør og likesinnede deltar i en slik markering, burde være nok til å holde alle anstendige mennesker unna. Jødene var jo allerede bortvist.

Annonse

Med teskje:

"Leder Trond Thorbjørnsen i SOS Rasisme sier til VG Nett at ingen paroler som går på Israel-Palestina-spørsmålet var tillatt i toget, fordi dette kunne oppfattes som en provokasjon.

- Jeg håper at vi kan stå sammen uavhengig av synet på konflikten mellom Israel og Palestina på en så viktig historisk dag, og at vi kan stå sammen mot rasisme og nazisme i Norge."

Det hverken er, eller skal være, opp til en norsk raddis med bakgrunn i Blitz-miljøet å bestemme om jødene skal ha lov til å markere SIN dag, på den måte og med de jødiske symboler som DE ønsker.

Dette burde det være unødvendig å diskutere i det hele tatt.

Med teskje:

Og så?

Synes du at dette er en grei begrunnelse for å nekte de, som denne markeringen faktisk omhandler, å delta med de symboler de i sin tid ble forfulgt når de bar dem?

Det er et enda dårligere argument enn det er å nekte muslimer å bære hodeplagg i visse offentlige bygg.

Det er mer på linje med å nekte muslimer å bære disse plaggene i eventuelle tog de måtte delta i....

Jeg påpeker igjen at det var politiet (og ikke SOS Rasisme) som bortviste folk som insisterte på å gå med flagg - mot regelverket.

Det burde være unødvenig av meg å påpeke at det nettopp var politiets handling jeg har kommentert ovenfor.

Når det er sagt, så synes jeg det er kvalmt av SOS rasisme å kuppe denne dagen og denne markeringen, og samtidig selv lage regler som hindrer Jødene i å delta på SIN dag med de symboler som Hitler foraktet så mye.

Og det er nøyaktig det samme som du forsvarer og forfekter nå.

Direkte kvalmende....

Tror du skal stikke til speilet og snakke om gal manns ralling.

At du synes det er flott at jøder ikke får vise sitt fremste symbol i offentligheten selv på krystallnatten, beviser vel til fulle at jeg har hengt riktig bjelle på sauen.

"At du synes det er flott at jøder ikke får vise sitt fremste symbol i offentligheten selv på krystallnatten, beviser vel til fulle at jeg har hengt riktig bjelle på sauen."

Vis meg hvor i alle verden jeg har sagt ellør skrevet noe slikt? Si meg - er du riktig vel bevart? En ting er å "lese mellom linjene", men du plukker jo ting helt ut av løse luften.

Det jeg reagerer på er at du raller som en gal mann over konspirasjoner, sammensvergelser etc. Det kunne tilogmed hende jeg var enig med mye av det du sier, men all seriøsitet fra din side forsvinner når du raller på den måten. Bakkekontakt er en grei ting å ha med seg.

".........................."

Mer "gal manns ralling" fra deg.

Jeg gikk i markeringen side om side med jøder.

Og holdt fullstendig kjeft når det gjelder dine ekstremistiske ytringer regner jeg med.

Det ville nok provosert vesentlig mer enn noen jødisk flagg og Davidsstjerner i en natt som denne.

Hadde du åpnet kjeften og lirt av deg dine sedvanlige påstander, så burde du nok vært glad hvis politiet kom jødene i forkjøpet....

"At du synes det er flott at jøder ikke får vise sitt fremste symbol i offentligheten selv på krystallnatten, beviser vel til fulle at jeg har hengt riktig bjelle på sauen."

Vis meg hvor i alle verden jeg har sagt ellør skrevet noe slikt? Si meg - er du riktig vel bevart? En ting er å "lese mellom linjene", men du plukker jo ting helt ut av løse luften.

Det jeg reagerer på er at du raller som en gal mann over konspirasjoner, sammensvergelser etc. Det kunne tilogmed hende jeg var enig med mye av det du sier, men all seriøsitet fra din side forsvinner når du raller på den måten. Bakkekontakt er en grei ting å ha med seg.

".........................."

Jeg skriver og forutsetter at leseren vet litt om de historiske blokkdannelsene i norsk politikk, og hva de ulike fløyer står og har stått for.

At du ikke besitter denne kunnskapen og dermed ikke skjønner noe, kan jeg ikke noe for.

For de som både vet og fortår blir det faktisk du som raller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...