Gå til innhold

Antisemittene seiret på krystallnatten

Anbefalte innlegg

I motsetning til hva du åpenbart tror, så er poenget ikke hvilken folkegruppe som ble drept, men at en folkegruppe ble drept - uavhengig av om det var jøder, portugisere, muslimer eller kinesere.

Er klar over at det finnes yterliggående folk som har kuppet jødenes markering. Det understreker gårsdagens bortvising tydelig.

For endel år siden var det Arne Myrdal som stjal dagen. Nå er det det ekstreme miljø du tilhører.

Like motbydelig og respektløst begge deler.

Fortsetter under...

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

63

• Goliath

14

• Prozak

13

• flisa

3

Mest aktive i denne tråden

Er klar over at det finnes yterliggående folk som har kuppet jødenes markering. Det understreker gårsdagens bortvising tydelig.

For endel år siden var det Arne Myrdal som stjal dagen. Nå er det det ekstreme miljø du tilhører.

Like motbydelig og respektløst begge deler.

Ja, de fæle "ytterliggående" personene som er imot nazisme. Du synes nok de er grusomme.

Annonse

Er du virkelig så forvirret som du gir uttrykk for?

Det mossaiske samfunn i Oslo har i en årrekke avstått fra å delta i markeringene av krystallnatten, nettopp fordi dagen har blitt stjålet av ekstremister som deg, med helt andre budskap enn å markere starten på jødeforfølgelsen.

Det mossaiske samfunn i Oslo har i en årrekke avstått fra å delta i markeringene av krystallnatten, nettopp fordi dagen har blitt stjålet av ekstremister som deg, med helt andre budskap enn å markere starten på jødeforfølgelsen.

Hvem var det som talte i fjor?

Du har alt fortalt meg at jeg snakker over ditt intellekt. Men jeg kan ikke skrive egne innlegg i babyspråk bare for å tilfredsstille deg.

Det er heller ingen overraskelse at du forsøker deg med patetisk hersketeknikk. Deg om det. Enhver med litt omløp ser slikt med en gang. Jeg skjønner alt du sier, men det forandrer ikke det faktum at du raller som en smågal j.edgar hoover som ser kommunister og konspirasjoner i enhver krok.

"..........................""

Det er heller ingen overraskelse at du forsøker deg med patetisk hersketeknikk. Deg om det. Enhver med litt omløp ser slikt med en gang. Jeg skjønner alt du sier, men det forandrer ikke det faktum at du raller som en smågal j.edgar hoover som ser kommunister og konspirasjoner i enhver krok.

"..........................""

For å si det rett ut: Din mening om min skriving driter jeg i!

Annonse

Igjen demonstrere du bare din egen uvitenhet.

Det var nettopp Det mossaiske samfunn som talte ifjor.

Merkelig at man da finner denne pressemeldingen i dag:

DMT "beklager at representanter for både ytterste høyre- og venstre i det politiske landskapet de siste årene har funnet å benyttet årsdagen for Krystallnatten til politiske markeringer, som går langt ut over dette å holde minnet om Nazi-Tysklands ufattelige jødeforfølgelser i hevd".

Trossamfunnet anfører dette som bakgrunn for at det de siste årene har avstått fra å delta i markeringene til minne om Krystallnatten.

Og dine barnslige fornærmelser at mitt intellekt driter jeg også i. Heh-heh - du er komisk når du er sint.

"..........................."

Det er kanskje ikke intellekte ditt det er noe i veien med, men snarere fødselsdatoen som gjør at du ikke vet så mye om norsk politisk historie, og dermed ikke greier henge helt med .

Merkelig at man da finner denne pressemeldingen i dag:

DMT "beklager at representanter for både ytterste høyre- og venstre i det politiske landskapet de siste årene har funnet å benyttet årsdagen for Krystallnatten til politiske markeringer, som går langt ut over dette å holde minnet om Nazi-Tysklands ufattelige jødeforfølgelser i hevd".

Trossamfunnet anfører dette som bakgrunn for at det de siste årene har avstått fra å delta i markeringene til minne om Krystallnatten.

Isåfall bør de friske opp hukommelsen sin.

"Norsk Israelsenter leder, Erez Uriely og hans kone Rachel Suiza ble i går med umiddelbar virkning ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund for deres samrøre med høyreekstremistene."

Det sier vel det meste om hvorfor denne personen ble forhindret av politiet i å delta.

Litt mer for å tilbakevise dine sleipe påstander:

"Norsk Forening Mot Antisemittisme registrerer med tilfredshet at politiet i går stanset en høyreekstrem aksjon som tok sikte på å forstyrre minnemarkeringen for krystallnatten.

Vi reagerer skarpt på at ekstreme grupper forsøker å bringe Midtøstenkonflikten inn i det som er, og skal være, en minnemarkering for nazismens forbrytelser.

Norsk Forening Mot Antisemittisme finner det særlig avskyvekkende at slike forsøk gjøres av grupperinger som benytter seg av den samme hatefulle retorikk mot muslimer som den nazistene på 30-tallet brukte mot jødene. I dette tilfellet dreide det seg om aktivister fra Vidar Kleppes mikroparti, Demokratene og den muslimfiendtlige gruppen "Forum Mot Islamisering". Vi ser ingen kvalitative forskjeller på rasisme mot den ene eller andre gruppe og er glad for at politiet avverget ufyselige provokasjonen.

Ekstra historieløs blir denne uverdige forestillingen når organisasjonen Norsk israelsenter (NIS), en gruppe som hevder å bekjempe antisemittisme, velger å marsjere med høyreekstremistene. NIS deltakelse i dette viser at ingen folkegruppe, heller ikke jøder, kan si seg fri for fremmedfiendtlige elementer.

Norsk Forening Mot Antisemittisme vil på denne bakgrunn uttrykke glede over Det Mosaiske Trossamfunds eksklusjon av to ledende skikkelser i NIS etter samrøret med FOMI. La dette være et eksempel på at fremmedhat og rasisme må avvises i alle former der det viser seg.

Oslo 10/11 2004

Christine Mohn

Leder i Norsk Forening Mot Antisemittisme"

"Norsk Israelsenter leder, Erez Uriely og hans kone Rachel Suiza ble i går med umiddelbar virkning ekskludert fra Det Mosaiske Trossamfund for deres samrøre med høyreekstremistene."

Det sier vel det meste om hvorfor denne personen ble forhindret av politiet i å delta.

Jada, Du vet å røre sammen nazister og jøder i skjønn forening. Latterlig.

-----------------------

Har ikke Uriely den samme rett til å demonstrere som deg og meg?

Eller sier du nå rett ut at man skal bruke politiet hver gang noen sier noe DU er uenig i?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...