Gå til innhold

Kan vi kreve halv pris av en 10 år gammel seksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Selgeren
Skrevet

Vi kjøpte en seksjon for 10 år siden. Nå vil vi selge den, og lurer på hva som er vanlig å kreve for brukte møbler.

Den kostet 14.000, og vi tenkte å ta 7000 for den. Kan vi forvente å få halv pris på en 10 år gammel seksjon? Den er i fin stand.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gitt så mye for et møbel som er 10 år gammelt.

Skrevet

Du skal være glad hvis du får gitt den bort. 10 år gammel?

Skrevet

Tviler på at noen vil gi så mye for en så gammel seksjon! :)

skorpionfisken
Skrevet

Du kan kreve hva du vil.

Er du tålmodig og annonserer mye, så finner du nok noen som vil ha akkurat den og betaler hva det skal være for å få den.

Skrevet

Kommer litt an på hvordan den ser ut. Ser den ut som et kjedelig, typisk nittitallsmøbel, hadde jeg heller kjøpt meg noe nytt for 7000 kroner, ja...

Men du kan selvsagt prøve deg!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er det et skikkelig bra møbel, spiller ikke alderen særlig rolle. Det som evt. trekker ned er synlig slitasje og evt. skader.

40 - 50% er sikkert ok, hvis den er 'god som ny'. Forutsatt at det ikke er et "motemøbel" som derfor er off-date.

Skrevet

jeg tviler på at du får så mye for den. Dersom det er furumøbel i tillegg, tror jeg du skal være fornøyd dersom du klarer å bli kvitt den. Sorry to say.

Skrevet

Er den i massiv Eik appellerer den til en litt mer voksen kjøpegruppe og de har i utg. punktet penger til å betale for den (men sannsynlivis kjøper de da heller en ny så de får den som de vil). Nyetablerere og studenter kjøper MYYYE heller en billig og trendy på IKEA. Mao. Jeg tror faktisk ikke du får solgt den for så mye, det må lønne seg å kjøpe den.

Skrevet

Nei - den er ikke verdt mer enn 3000,- tenk på moten har forandret seg også...

Skrevet

14.000,- for en ny seksjon for 10 år siden høres ut som et vanlig møbel. Ergo vil du ikke få igjen noe i nærheten av 7000,- for den! Med mindre den er veldig spesiell hadde jeg heller kjøpt noe nytt på Ikea f.eks, antagelig minst like billig som halve nyprisen av din seksjon.

Skrevet

Brukte møbler er det vel et begrenset marked for. Halv pris er _altfor_ mye.

Skrevet

Enig med de andre her at det høres ut til å være alt for mye. Sjekk finn.no og se hva prisene ligger på for tilsvarende saker.

Skrevet

Folk selger ett/to år gamle møbler til halv pris. Syns det høres alt for mye ut for en seksjon som er ti år gammel. Kan få mye nytt *og* stilig for 7000 på Ikea.

Skrevet

Da skulle den vært et møbel jeg har lett lenge etter!

Den er 10 år, den er jo gammel, men ikke gammel nok, da er 7000,- blodpris.

Skal du ha noe for den er 1000,- max

Skrevet

Aldri. Dere får maks 1000-2000 for den, hvis dere er heldig.

Skrevet

Du kan kreve hva du vil.

Er du tålmodig og annonserer mye, så finner du nok noen som vil ha akkurat den og betaler hva det skal være for å få den.

Ikke sjans i havet!

10 år gammelt! Om det ikke er noe helt spes. tror jeg det kan være vanskelig å få solgt i det hele.

Toppen et par tusen vil jeg tror - med forbehold for at jeg jo ikke har sett seksjonen.

Alternativ er loppemarked.

Skrevet

Ikke sjans i havet!

10 år gammelt! Om det ikke er noe helt spes. tror jeg det kan være vanskelig å få solgt i det hele.

Toppen et par tusen vil jeg tror - med forbehold for at jeg jo ikke har sett seksjonen.

Alternativ er loppemarked.

Sorry!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...