Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest jente20_

Hei

Jeg er en jente som har trent noenlunde jevnt i ca et år nå. Det har vært perioder hvor jeg har hatt "pauser" på hele hele 3 uker.

Jeg tittet på siden din og jeg fikk en liten anelse om at jeg kan ha benhinnebetennelse. Men det jeg ikke skjønner er at hvordan jeg skal ha fått det..jeg har jo ikke overtrent i det hele tatt.

Vanligvis går det helt greit ved trening likevel , etter 15 min oppvarming merker jeg ikke noe. Og jeg har jo tatt pauser før så hvis det er Terapien på en slik bettenelse har det ikke funket på meg.

Jeg merker altså mest til den i begynnelsen av trening og etter..da er det utrolig slitsomt å gå opp en trapp

Men treningsøkten i dag var helt fæl--jeg hadde vondt nesten hele tiden og ventet på at det skulle gå over..kan det ha noe med at jeg slanker meg..så jeg spiser ikke så mye som jeg pleier?

noe som aldri skjedde.

betyr dette at jeg må kutte ut treningen?

jeg er ikke noe ekstremist i det hele tatt..3-4 ganger i uka max

håper på svar

trener mest spinning..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16441-til-oppheim-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

beinhinnebetennelse er overbelastning av bindevev, og du trenger ikke å ha annen merkbar overtrening i kroppen samtidig. Økende smerter forteller at du må innrette trening og hvile slik at smertene avtar og forsvinner. Du bør ikke fortsette å trene når plagene forverrer seg.

Slanking reduserer overskuddet i hele kroppen, også i bindevevet, og således vil din vante trening føre til større belastning for beinhinnen dine. Slanking kan altså være en innfallsvinkel til belastningsskader. Pga. av dette bygger jeg f.eks. mine slankeprogrammer med klare retningslinjer for hvordan en skal forholde seg til fysisk aktivitet under slankingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/16441-til-oppheim-og-andre/#findComment-76852
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...