Gå til innhold

Betalte regninger

Anbefalte innlegg

Gjest camilla`n
Skrevet

Hvor lenge skal man som privat person spare på betalte regninger? Det hoper seg jo veldig fort opp i arkivet... Hvor lenge sparer du på de?

Videoannonse
Annonse
Jeg er en annen
Skrevet

Så lange man ikke trenger dem til fratrekk i skatten e.l. - hvorfor skulle man spare på dem i det hele tatt?

Skrevet

Vi har en perm som vi fyller - men det er bare for å ha tilgang til adresser etc. - alt ligger jo tilgjengelig på nettbanken.

Når permen er full, fjerner vi bare de bakerste fakturaene. Helt greit.

Skrevet

Regninger som er betalt rett fra konto til mottakers konto, trenger du jo ikke å spare på, for hvis mottaker ikke ser å ha fått pengene sine eller annen uenighet oppstår, kan man jo bare se på kontoutskriften.

Regninger betalt over skranke (kontant), eller hvor kvitteringen fungerer som medlemskort osv, sparer jeg på så lenge det er naturlig / nødvendig. Tar en "rufs" innimellom og kaster det som er gammelt.

Gjest camilla`n
Skrevet

Så lange man ikke trenger dem til fratrekk i skatten e.l. - hvorfor skulle man spare på dem i det hele tatt?

Tusen takk! Da fikk jeg igrunn svar på det jeg ville jeg.. ;o) Har sikkert mange jeg kan hive!

Skrevet

Herregud, jeg har nettopp gått gjennom arkivet som strakk seg 15 år tilbake. Nå er det nede i to-tre år.

Skrevet

Når jeg har betalt over nettbanken kaster jeg regningen. Den har ingen verdi som kvittering uansett.

Gjest kommer an på
Skrevet

Jeg putter de viktigste kvitteringene/regningene i en stor konvolutt (en for viktige kvitteringer, en annen for telefon osv). Når året er omme, skriver jeg årstallet på den.

Etter to-tre år hiver jeg konvoluttene, bortsett fra den med viktige kvitteringer. Den kan jo inneholde kvittering på apparater som du har garanti på, og da er det viktig å beholde kvitteringen ihvertfall ut garanti/reklamasjonsperioden (jfr Kjøpsloven er det 5 år).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...