Gjest camilla`n Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Hvor lenge skal man som privat person spare på betalte regninger? Det hoper seg jo veldig fort opp i arkivet... Hvor lenge sparer du på de? 0 Siter
Jeg er en annen Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Så lange man ikke trenger dem til fratrekk i skatten e.l. - hvorfor skulle man spare på dem i det hele tatt? 0 Siter
flisa Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi har en perm som vi fyller - men det er bare for å ha tilgang til adresser etc. - alt ligger jo tilgjengelig på nettbanken. Når permen er full, fjerner vi bare de bakerste fakturaene. Helt greit. 0 Siter
Gjest tips Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Regninger som er betalt rett fra konto til mottakers konto, trenger du jo ikke å spare på, for hvis mottaker ikke ser å ha fått pengene sine eller annen uenighet oppstår, kan man jo bare se på kontoutskriften. Regninger betalt over skranke (kontant), eller hvor kvitteringen fungerer som medlemskort osv, sparer jeg på så lenge det er naturlig / nødvendig. Tar en "rufs" innimellom og kaster det som er gammelt. 0 Siter
Gjest camilla`n Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Så lange man ikke trenger dem til fratrekk i skatten e.l. - hvorfor skulle man spare på dem i det hele tatt? Tusen takk! Da fikk jeg igrunn svar på det jeg ville jeg.. ;o) Har sikkert mange jeg kan hive! 0 Siter
favn Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Herregud, jeg har nettopp gått gjennom arkivet som strakk seg 15 år tilbake. Nå er det nede i to-tre år. 0 Siter
terningkast6 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Når jeg har betalt over nettbanken kaster jeg regningen. Den har ingen verdi som kvittering uansett. 0 Siter
Gjest kommer an på Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Jeg putter de viktigste kvitteringene/regningene i en stor konvolutt (en for viktige kvitteringer, en annen for telefon osv). Når året er omme, skriver jeg årstallet på den. Etter to-tre år hiver jeg konvoluttene, bortsett fra den med viktige kvitteringer. Den kan jo inneholde kvittering på apparater som du har garanti på, og da er det viktig å beholde kvitteringen ihvertfall ut garanti/reklamasjonsperioden (jfr Kjøpsloven er det 5 år). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.