Gå til innhold

Hvor mange på julaften?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt mellom 350-500 gram anbefales. Jeg pleier nok å ha 350 - 400 gram og det er ALLTID nok. Gravlaks til forrett og multekrem til dessert. Dessuten er jo kålrotstappe svært mektig.

OK, da sier vi 400 gram.

Har du oppsrkift på kålrotstappen din? Den vil jeg veldig gjerne ha.

Potet i ? Rømme eller fløte? Kraft fra pinnekjøttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, da sier vi 400 gram.

Oj.. Jeg har ikke skrevet den ned. Men jeg bruker IKKE potet, og heller ikke gulrot som regel (men det har hendt) Jeg jevner med litt fløte (vanlig fløte, ikke matfløte) og litt kraft fra pinnekjøttet, samt litt nykvernet pepper og selvfølgelig muskat som er et must!

Skrevet

OK, da sier vi 400 gram.

Jeg syntes ikke noe om ptet i kålrotstappen, men jeg vet noen har ca. 50/50 med kå+lrot og potet og serverer da ikke poteter ved siden av. Jeg bruker mandelpoteter ved siden av og kun kålrot i stappen. Har hendt jeg har hatt oppi litt gulrot for å finere farge (tips fra andre), men igrunn synes jeg ikke fargen blir finere og smaken blir iallefall ikke bedre. Så jeg holder meg til KUN kålrot.

Skrevet

Oj.. Jeg har ikke skrevet den ned. Men jeg bruker IKKE potet, og heller ikke gulrot som regel (men det har hendt) Jeg jevner med litt fløte (vanlig fløte, ikke matfløte) og litt kraft fra pinnekjøttet, samt litt nykvernet pepper og selvfølgelig muskat som er et must!

Takk og takk.

Enn kjøttet, gir du det en omgang i stekovnen etter koking?

Skrevet

Takk og takk.

JA!! det er helt nødvendig :-) Syntes smaken blir bedre og fargen likeså.

Skrevet

Takk og takk.

Altså under grillen i ovenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...