Gå til innhold

Hva har du/dere til julemiddag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• Lurveline

5

• Dorthe

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Etter at jeg gjorde vestlending av meg er det skikkelig pinnekjøtt, kålrabistappe og julepølser av alle slag som står på menyem sammen med rødkål og surkål.........mmmmm; tennene løper i vann!!!!

Før jeg ble vestlending spiste vi nepespa. Og det er en mattradisjon jeg har tatt med meg fra setesdalen. Nydelig rett!! Og nå innført som 2. juledagsmiddag.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Pinnekjøtt, kålrotstappe, rødkål, surkål og mandelpoteter. Multekrem litt senere på kvelden.

Skrevet

Ribbe med potet, surkål, rødbeter, grønnsaker, fløtesaus, tyttebær, medisterkaker og "englepilter" ( sånne små hvite julepølser). Til desert har vi riskrem med saus! MMMMM.......får vann i munnen!

Gjest javeldå
Skrevet

Etter at jeg gjorde vestlending av meg er det skikkelig pinnekjøtt, kålrabistappe og julepølser av alle slag som står på menyem sammen med rødkål og surkål.........mmmmm; tennene løper i vann!!!!

Før jeg ble vestlending spiste vi nepespa. Og det er en mattradisjon jeg har tatt med meg fra setesdalen. Nydelig rett!! Og nå innført som 2. juledagsmiddag.

Hva slags rett er nepespa ?

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, surkål, rosenkål, poteter, tyttebærsyltetøy.

Riskrem med jordbærcoulis til dessert.

siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche
Skrevet

Kalkun

Medisterkaker, julepølser (medisterpølse), svineribbe og svine- el.oksesteik. Poteter, grønnsaker, saus, tyttebær, surkål.Riskrem og rød saus.

Skrevet

Hva slags rett er nepespa ?

Det er en suppe (!)...kokt på fisk eller kjøtt, med nepe oppi. Den er fyldig og utrolig god. Så spises den sammen med ørret, ekte hjemmelagde lefser og kålrabi.

skorpionfisken
Skrevet

Kalkun

Greit nok å droppe nicket. Men er det fordi du synes det er flaut at dere har kalkun på julaften?

Skrevet

Vi har også kalkun, hvis vi da ikke er veldig få personer. Det har hendt enkelte år, og da har vi ribbe i stedet.

Og jeg tør å undertegne.

Skrevet

Vi har også kalkun, hvis vi da ikke er veldig få personer. Det har hendt enkelte år, og da har vi ribbe i stedet.

Og jeg tør å undertegne.

*ert, ert....* :)

Stakkars dere :(

Gjest Dropper nicket
Skrevet

Greit nok å droppe nicket. Men er det fordi du synes det er flaut at dere har kalkun på julaften?

Nei, slettes ikke flaut!

Men,- som du ser nedover i tråden - det er litt spesielt. Og det kan jo være med på å identifisere meg, hvis noen kjente skulle være her inne. Stort sett så har jeg "anonyme" nick når jeg avslører litt uvanlige ting om meg selv...

Skrevet

Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-)

Namnamnamnam......

skorpionfisken
Skrevet

Nei, slettes ikke flaut!

Men,- som du ser nedover i tråden - det er litt spesielt. Og det kan jo være med på å identifisere meg, hvis noen kjente skulle være her inne. Stort sett så har jeg "anonyme" nick når jeg avslører litt uvanlige ting om meg selv...

Kjenner faktisk flere og flere som velger kalkun jeg.

Selv har vi for første gang i år pinnekjøtt. Har vært vant til ribbe hjemmefra, mens sambo er vant til pinnekjøtt. Barna foretrekker pinnekjøtt så jeg ble nedstemt. (Egentlig synes jeg pinnekjøtt er best jeg også, men det er dette med tradisjoner da).

Desserten har vi ikke bestemt ennå, det kan hende det blir noe nytt der også.

Skrevet

Jeg ville egentlig hatt pinnekjøtt, men dessverre er det ingen som er enige med meg. Så det blir vel ribbe igjen...

Skrevet

Ribbe, julepølse og medisterkaker. Rødkål og rosenkål. Øl og aquavit.

Og multekrem til dessert

Gjest Dropper nicket
Skrevet

Kjenner faktisk flere og flere som velger kalkun jeg.

Selv har vi for første gang i år pinnekjøtt. Har vært vant til ribbe hjemmefra, mens sambo er vant til pinnekjøtt. Barna foretrekker pinnekjøtt så jeg ble nedstemt. (Egentlig synes jeg pinnekjøtt er best jeg også, men det er dette med tradisjoner da).

Desserten har vi ikke bestemt ennå, det kan hende det blir noe nytt der også.

Kjenner ingen andre - verken på jobb eller privat - som har kalkun Unntatt mine søsken, da.

Skrevet

Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-)

Namnamnamnam......

Du er herved identifisert :), men jeg skal ikke si noe til noen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...