Gjest midia Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Spennende å høre hvilken julemat tradisjon andre har! 0 Siter
sigga Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Etter at jeg gjorde vestlending av meg er det skikkelig pinnekjøtt, kålrabistappe og julepølser av alle slag som står på menyem sammen med rødkål og surkål.........mmmmm; tennene løper i vann!!!! Før jeg ble vestlending spiste vi nepespa. Og det er en mattradisjon jeg har tatt med meg fra setesdalen. Nydelig rett!! Og nå innført som 2. juledagsmiddag. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Pinnekjøtt, kålrotstappe, rødkål, surkål og mandelpoteter. Multekrem litt senere på kvelden. 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Ribbe med potet, surkål, rødbeter, grønnsaker, fløtesaus, tyttebær, medisterkaker og "englepilter" ( sånne små hvite julepølser). Til desert har vi riskrem med saus! MMMMM.......får vann i munnen! 0 Siter
Gjest javeldå Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Etter at jeg gjorde vestlending av meg er det skikkelig pinnekjøtt, kålrabistappe og julepølser av alle slag som står på menyem sammen med rødkål og surkål.........mmmmm; tennene løper i vann!!!! Før jeg ble vestlending spiste vi nepespa. Og det er en mattradisjon jeg har tatt med meg fra setesdalen. Nydelig rett!! Og nå innført som 2. juledagsmiddag. Hva slags rett er nepespa ? 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Ribbe, medisterkaker, medisterpølser, rødkål, surkål, rosenkål, poteter, tyttebærsyltetøy. Riskrem med jordbærcoulis til dessert. 0 Siter
siria. Stupidity in a woman is unfeminine. Nietzsche Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Kalkun Medisterkaker, julepølser (medisterpølse), svineribbe og svine- el.oksesteik. Poteter, grønnsaker, saus, tyttebær, surkål.Riskrem og rød saus. 0 Siter
sigga Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Hva slags rett er nepespa ? Det er en suppe (!)...kokt på fisk eller kjøtt, med nepe oppi. Den er fyldig og utrolig god. Så spises den sammen med ørret, ekte hjemmelagde lefser og kålrabi. 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Kalkun Greit nok å droppe nicket. Men er det fordi du synes det er flaut at dere har kalkun på julaften? 0 Siter
laban Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi har også kalkun, hvis vi da ikke er veldig få personer. Det har hendt enkelte år, og da har vi ribbe i stedet. Og jeg tør å undertegne. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi har også kalkun, hvis vi da ikke er veldig få personer. Det har hendt enkelte år, og da har vi ribbe i stedet. Og jeg tør å undertegne. *ert, ert....* Stakkars dere 0 Siter
Gjest Dropper nicket Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Greit nok å droppe nicket. Men er det fordi du synes det er flaut at dere har kalkun på julaften? Nei, slettes ikke flaut! Men,- som du ser nedover i tråden - det er litt spesielt. Og det kan jo være med på å identifisere meg, hvis noen kjente skulle være her inne. Stort sett så har jeg "anonyme" nick når jeg avslører litt uvanlige ting om meg selv... 0 Siter
AAA Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-) Namnamnamnam...... 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Nei, slettes ikke flaut! Men,- som du ser nedover i tråden - det er litt spesielt. Og det kan jo være med på å identifisere meg, hvis noen kjente skulle være her inne. Stort sett så har jeg "anonyme" nick når jeg avslører litt uvanlige ting om meg selv... Kjenner faktisk flere og flere som velger kalkun jeg. Selv har vi for første gang i år pinnekjøtt. Har vært vant til ribbe hjemmefra, mens sambo er vant til pinnekjøtt. Barna foretrekker pinnekjøtt så jeg ble nedstemt. (Egentlig synes jeg pinnekjøtt er best jeg også, men det er dette med tradisjoner da). Desserten har vi ikke bestemt ennå, det kan hende det blir noe nytt der også. 0 Siter
annegunn Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Jeg ville egentlig hatt pinnekjøtt, men dessverre er det ingen som er enige med meg. Så det blir vel ribbe igjen... 0 Siter
Dorthe Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Ribbe, julepølse og medisterkaker. Rødkål og rosenkål. Øl og aquavit. Og multekrem til dessert 0 Siter
Gjest Dropper nicket Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Kjenner faktisk flere og flere som velger kalkun jeg. Selv har vi for første gang i år pinnekjøtt. Har vært vant til ribbe hjemmefra, mens sambo er vant til pinnekjøtt. Barna foretrekker pinnekjøtt så jeg ble nedstemt. (Egentlig synes jeg pinnekjøtt er best jeg også, men det er dette med tradisjoner da). Desserten har vi ikke bestemt ennå, det kan hende det blir noe nytt der også. Kjenner ingen andre - verken på jobb eller privat - som har kalkun Unntatt mine søsken, da. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 10. november 2004 Skrevet 10. november 2004 Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-) Namnamnamnam...... Du er herved identifisert , men jeg skal ikke si noe til noen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.