Gå til innhold

Hva har du/dere til julemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ribbe, julepølse og medisterkaker. Rødkål og rosenkål. Øl og aquavit.

Og multekrem til dessert

En til som har rosenkål. Mamma sier det er helt høl i hue, men jeg bare må ha det :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• Lurveline

5

• Dorthe

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En til som har rosenkål. Mamma sier det er helt høl i hue, men jeg bare må ha det :)

Det hører med. Mora mi bruker svisker oppå ribba også men det gjør ikke jeg. Derimot så har jeg innført brun saus istedenfor bare ribbefett.

Skrevet

*ert, ert....* :)

Stakkars dere :(

Jeg _liker_ kalkun, ellers hadde vi ikke hatt det :-)

Jeg glemte å nevne hjemmelaget riskrem til dessert.

Jeg liker forøvrig også rosenkål til ribbe. Og rødkål, ikke surkål.

Skrevet

Jeg liker også kalkun. Vi har det gjerne i romjula, med masse stuffing. Nam, nam....

Skrevet

Det hører med. Mora mi bruker svisker oppå ribba også men det gjør ikke jeg. Derimot så har jeg innført brun saus istedenfor bare ribbefett.

Vi har svisker ved siden av, men de får ligge for meg.

Syns også brun saus er fint til ribbe, men siden vi er hos min mor og far så får jeg ikke dem til å lage det. Jeg spiser IKKE ribbefett.

Skrevet

Syns også brun saus er fint til ribbe, men siden vi er hos min mor og far så får jeg ikke dem til å lage det. Jeg spiser IKKE ribbefett.

Spiser du ikke ribbefett på lutefisk heller?

Nam...

Gjest Dropper nicket
Skrevet

Hmm. Laban, er du i min familie, tro? Vi har også riskrem og kalkun. Har du i tillegg mandler (altså hakkede) i riskremen? Og kirsebærkompott istedetfor rød saus? I såfall.....

Skrevet

Eneste fordelen med at mora mi er så senil. Jeg må lage hele middagen alene og da lager jeg det jeg vil.

Ribbefett er fælt. Det er derfor man drikker så mye aquavit, vet du, for at fettet skal gli ned. Usj.

Skrevet

Nam...

Jeg har aldri smakt lutefisk. Det spiser alle på annendag og da blir ikke jeg invitert.

Skrevet

Nam...

Har ikke spist lutefisk siden vi fikk en som smakte kloakk for 10 år siden :)

Rekker ikke alt jeg skulle ha spist heller.

Skrevet

Eneste fordelen med at mora mi er så senil. Jeg må lage hele middagen alene og da lager jeg det jeg vil.

Ribbefett er fælt. Det er derfor man drikker så mye aquavit, vet du, for at fettet skal gli ned. Usj.

Jeg syns det er så deilig å slippe og lage middag julaften jeg, så jeg later bare som ingenting og lar hver å be selv, men egentlig burde vel kanskje jeg bedt.

Men de blir bedt på middag senere i romjulen sammen med svigerforeldrene da.

Skrevet

Ribbe eller pinnekjøtt. I år skal jeg være hos svigers for første gang, og har sjekket at de ikke har torsk eller noe sånn. Jeg hadde dødd. Fisk på jul, fy og fy,

Skrevet

Vi har ribbe og julepølse.Potet, rød og sur kål. Pappa skal ha en knivsodd sennepp. Og det viktigste BRUN SAUS. Jeg foretrekker å kamuflere ribbefettet i sausen, som tilberedes med litt geitost oppi.

Øl og evt aquavite.

Desserten varierer - riskrem, iskake, is og varme bjørnebær. Ikke noe fast.

*brup*

Skrevet

Etter at jeg gjorde vestlending av meg er det skikkelig pinnekjøtt, kålrabistappe og julepølser av alle slag som står på menyem sammen med rødkål og surkål.........mmmmm; tennene løper i vann!!!!

Før jeg ble vestlending spiste vi nepespa. Og det er en mattradisjon jeg har tatt med meg fra setesdalen. Nydelig rett!! Og nå innført som 2. juledagsmiddag.

Jeg er ikke vestlending, men har aldri spist annet enn pinnekjøtt, mandelpoteter, kålrotstappe, pølser og rødkål/surkål på julaften.

Og det skal jeg aldri gjøre heller.

Skrevet

Jeg er ikke vestlending, men har aldri spist annet enn pinnekjøtt, mandelpoteter, kålrotstappe, pølser og rødkål/surkål på julaften.

Og det skal jeg aldri gjøre heller.

Det er kjempegodt. Hadde svigerforeldrene på det for to år siden. Nam, nam... sa de og spiste ikke et bein hver engang.

Så iår så tror jeg vi tar det på nyttårsaften, det hadde vi i fjor.

Skrevet

Vi har ribbe og julepølse.Potet, rød og sur kål. Pappa skal ha en knivsodd sennepp. Og det viktigste BRUN SAUS. Jeg foretrekker å kamuflere ribbefettet i sausen, som tilberedes med litt geitost oppi.

Øl og evt aquavite.

Desserten varierer - riskrem, iskake, is og varme bjørnebær. Ikke noe fast.

*brup*

Osloområdet her:

Ribbe, medisterkaker (hj.lagde) og medisterpølser. Surkål.

Dessert: Vanligvis hj.lagd fruktcoctail (friskt og godt etter ribbemåltid), samt rød gele med vaniljesaus. Iår har eldstesønnen bestilt riskrem så da får han vel få det. Synes det blir for mektig etter kraftig mat jeg da, men hva gjør ikke en mor for å tilfredstille "barna"...!

Første jula han kommer på besøk etter å ha flyttet for seg selv.

Skrevet

Ribbe eller pinnekjøtt. I år skal jeg være hos svigers for første gang, og har sjekket at de ikke har torsk eller noe sånn. Jeg hadde dødd. Fisk på jul, fy og fy,

Da hadde jeg også nektet å komme hvis jeg får servert fisk på julaften.

(Liker ikke fisk ellers heller da)

Skrevet

Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-)

Namnamnamnam......

Hahaha det var jo derfor jeg spurte dere!

*Spøk*

Skrevet

Skal jammen jeg prøve også, rosenkål.

Er så glad i den grønnsaken og er sikkert god til ribbe også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...