Gå til innhold

Hva har du/dere til julemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ribbe eller pinnekjøtt. I år skal jeg være hos svigers for første gang, og har sjekket at de ikke har torsk eller noe sånn. Jeg hadde dødd. Fisk på jul, fy og fy,

Jeg hadde kjempegjerne spist kokt torsk, eller aller helst kokt kveite, på julaften. Med rødvin til. Men får ingen med meg på det.

Det er godt, desuten blir man så deilig behagelig og døsig mett av fiskemiddag. Feit kjøttmat ligger mye tyngre i magen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• Lurveline

5

• Dorthe

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi har svisker ved siden av, men de får ligge for meg.

Syns også brun saus er fint til ribbe, men siden vi er hos min mor og far så får jeg ikke dem til å lage det. Jeg spiser IKKE ribbefett.

Ja, svisker må til, setter en god smak. Legges ved siden av.

-Og tyttebær da, helst nyrørt.

Skrevet

Jeg ville egentlig hatt pinnekjøtt, men dessverre er det ingen som er enige med meg. Så det blir vel ribbe igjen...

Sier meg enig med deg...!

Jeg kunne også heller tenkt meg pinnekjøtt enn ribbe, men fire mot en her.

Ifjor hadde vi pinnekjøtt nyttårsaften og var vellykket det.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, poteter, surkål, gulerøtter, salt-potetgull, sjysaus.

Hjemmebrygget øl til voksne, og brus til barna.

Multekrem eller riskrem til dessert.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker, poteter, surkål, gulerøtter, salt-potetgull, sjysaus.

Hjemmebrygget øl til voksne, og brus til barna.

Multekrem eller riskrem til dessert.

Potetgull? Den var ny :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Tja, min mor pleide nå det.

Vi også! Når jeg tenker på det nå, så er det kanskje litt rart... Men vi hadde også potetgull til enkelte kjøttretter når jeg vokste opp...

Skrevet

Vi også! Når jeg tenker på det nå, så er det kanskje litt rart... Men vi hadde også potetgull til enkelte kjøttretter når jeg vokste opp...

Husker vi var på et idrettsarrangement i Ålesund hvert år når jeg var liten. Der fikk vi alltid kylling og potetgull.

Gjett om det var populært da :)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Pinnekjøtt, kålrabistappe, surkål, potet og fett. Det beste jeg vet :-)

Riskrem med mandel i til dessert, med rødsaus.

Men i år blir det jul hos kjærestens familie og da blir det andre boller... :-(

Når vi skal ha jul hjemme hos oss en gang i fremtiden, skal barndomstradisjonen gjeninnføres. Basta bom!

Skrevet

Sier meg enig med deg...!

Jeg kunne også heller tenkt meg pinnekjøtt enn ribbe, men fire mot en her.

Ifjor hadde vi pinnekjøtt nyttårsaften og var vellykket det.

Det har hendt at jeg har fått trumfet igjennom begge deler, men det er ikke helt optimalt med all den ekstra jobben heller.

Men rosenkåltipset over skal jeg ta med meg. Noe av det verste med ribbe julaften er at jeg ikke liker hverken rødkål eller surkål, og bare ribbe og pottit er litt kjedelig lissom...

Skrevet

Min familie: Pinnekjøtt

Hans familie: Kalkun

Begge familier har riskrem til dessert, med mandel selvfølgelig :-)

Skrevet

Det blir jo en form for flatbrød, bare mye bedre.

Skrevet

Kalkun

Jeg er også vokst opp med kalkun, og jeg vet om flere som har det, så jeg tror nok ikke det er så veldig spesielt.

Skrevet

Pinnekjøtt, kålrabistappe, surkål, potet og fett. Det beste jeg vet :-)

Riskrem med mandel i til dessert, med rødsaus.

Men i år blir det jul hos kjærestens familie og da blir det andre boller... :-(

Når vi skal ha jul hjemme hos oss en gang i fremtiden, skal barndomstradisjonen gjeninnføres. Basta bom!

Mannen min er nok meget fornøyd med at det er jeg som har med meg barndomstradisjonen inn i vår familie.

Hans familie spiser lutefisk til julemat og det liker ikke min mann, så han spiste pølser på julaften da han bodde hjemme. Staaakar!

Skrevet

Julaften er det pinnekjøtt. Noe annet er helt uaktuelt for meg.

Ellers i jula er det alt det andre som er vanlig.

Ribbe, lutefisk osv.

Kalkun liker jeg ikke.

Skrevet

Da hadde jeg også nektet å komme hvis jeg får servert fisk på julaften.

(Liker ikke fisk ellers heller da)

Tja, jeg hadde vel kommet, men jeg hadde nok grått høylytt... ;)

Skrevet

Mannen min er nok meget fornøyd med at det er jeg som har med meg barndomstradisjonen inn i vår familie.

Hans familie spiser lutefisk til julemat og det liker ikke min mann, så han spiste pølser på julaften da han bodde hjemme. Staaakar!

Uff da stakkars mann!

Det er bra at du steller bedre med ham da (;

Skrevet

Uff da stakkars mann!

Det er bra at du steller bedre med ham da (;

Har aldri fått noen klager på maten nei;o)

Skrevet

Jeg er også vokst opp med kalkun, og jeg vet om flere som har det, så jeg tror nok ikke det er så veldig spesielt.

Jeg er oppvokst med ribbe men har aldri likt/spist det.

Så her i huset er mannens tradisjon med kalkun på julaften en god ertstatning for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...