Gå til innhold

Hva har du/dere til julemiddag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julemiddag:

Han: pinnekjøtt

Meg: svinestek

Mamma: ribbe

Så i år skal vi ha elgstek.

Ellers i jula skal vi ha koldtbord, kalkun, pinnekjøtt!, svinestek, sossiser .. medisterkaker .. kveite kanskje ..

Videoannonse
Annonse
  • Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• Lurveline

5

• Dorthe

4

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Mølje klokka 12 (kjøttkraft og flatbrød oppi)

Ribbe m/tilbehør ca 16.00

Pinnekjøtt har vi engang i romjula, det samme med elgsteik.

Skrevet

Det har hendt at jeg har fått trumfet igjennom begge deler, men det er ikke helt optimalt med all den ekstra jobben heller.

Men rosenkåltipset over skal jeg ta med meg. Noe av det verste med ribbe julaften er at jeg ikke liker hverken rødkål eller surkål, og bare ribbe og pottit er litt kjedelig lissom...

Det er sant, tilbehøret er halve middagen synes jeg. Greit nok med både surkål og rødkål for min del, men tar gjerne rosenkål "attåt".

Når jeg skrev pinnekjøtt nyttårsaften så er vi ikke de samme personene som julaften. De eldste feirer jo den med venner.

Heldigvis har vi en attpåklatt, og hun er den enkleste i matveien av dem alle og liker det meste. Pinnekjøtt synes hun er nydelig.

Nyttårsaften er reddet...!

Skrevet

Jeg er oppvokst med ribbe men har aldri likt/spist det.

Så her i huset er mannens tradisjon med kalkun på julaften en god ertstatning for meg.

Aldri vært spesielt glad i ribbe selv, men ingen jul uten ribbe for "gubben".

Heldigvis er det greit å lage gode, hjemmelagde medisterkaker ved siden av.

Skrevet

Det er sant, tilbehøret er halve middagen synes jeg. Greit nok med både surkål og rødkål for min del, men tar gjerne rosenkål "attåt".

Når jeg skrev pinnekjøtt nyttårsaften så er vi ikke de samme personene som julaften. De eldste feirer jo den med venner.

Heldigvis har vi en attpåklatt, og hun er den enkleste i matveien av dem alle og liker det meste. Pinnekjøtt synes hun er nydelig.

Nyttårsaften er reddet...!

Jentungen min er også glad i pinnekjøtt :-)

Nyttårsaften da hun var to år var vi besøk hos noen venner, og hun tronet på enden av bordet, tydelig fornøyd med maten: 'Få mer pinnekjøtt! Få mer pinnekjøtt!' Til og med den mer kresne tre-fireåringen ved siden av ville tilslutt smake.

Skrevet

vi har pinnekjøtt ribbe sånne store pølser og kjøttkaker og masse mer!!!!!! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!! jeg gleder meg til jul!!!!!!!!!

Skrevet

Vi pleier å ha litt forskjellig; noen ganger pinnekjøtt, noen ganger ribbe og noen ganger kalkun. Min favoritt er kalkunen! Med Waldorfsalat!Namnam.Og riskrem til dessert må det være.

Skrevet

Hmm. Laban, er du i min familie, tro? Vi har også riskrem og kalkun. Har du i tillegg mandler (altså hakkede) i riskremen? Og kirsebærkompott istedetfor rød saus? I såfall.....

Nei, vi har rød saus og ingen mandler. Det siste fordi barna foretrekker den "ren".

Skrevet

Vi har sursteik! Og nå blir det spennende å se om noen identifiserer meg ut fra menyen. ;-)

Namnamnamnam......

Vi har også alltid hatt sursteik, men er vegetarisk "viltgryte" til meg nå, som jeg jar kuttet ut kjøttmat. (de andre rundt middagsbordet holder på sursteik tradisjonen ja)

Skrevet

Sursteik er det det går i hos oss, men er vegetarisk "viltgryte" til meg nå, som jeg jar kuttet ut kjøttmat. (de andre rundt middagsbordet holder på sursteik tradisjonen ja)

riskrem med rød saus til dessert

Skrevet

Kalkun.

Og dagen etter kan du spise kald kun.

Hihihihihihi.

Skrevet

Hihihihihihi.

*fnis*

Skrevet

Hihihihihihi.

Minner meg for øvrig om den eldgamle, teite vitsen:

– I går spiste jeg elgstek til middag.

- Åh, var det godt?

- Ja, det var helt villt.

*rødme*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...