Gå til innhold

20 kg bagasje - to uker i syden

Anbefalte innlegg

Gjest Sydenfarer snart
Skrevet

Det var lite da! Inkludert håndbagasje til og med. Det ble påstått at det ble strengt håndhevd. Drar med Spanair.

Dere som er reisevante, får en med seg alt en skal for tu uker innen for 20-kgs grensen? Blir nok ikke plass til mye handling iallefall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

To uker i syden? 5 skjørt, 5 shortser og 15 t-shorter, det kan da ikke veie mer enn 20 kg.

Skrevet

Undersøk mulighetene for å sette på en vaskemaskin underveis, de fleste feriestedene har slik mulighet. Da kan man klare seg med mye mindre baggasje.

På hjemturen får du flørte litt med noen som har lite baggasje, slik at du kan sjekke inn sammen med disse..

Gjest sko sko sko
Skrevet

To uker i syden? 5 skjørt, 5 shortser og 15 t-shorter, det kan da ikke veie mer enn 20 kg.

Sko, Åsemor! Sko!

Toalettsaker! Bøker til å lese på stranden.

Skrevet

Det går så fint,så. Regn med at du kan vaske litt underveis. Vi pleier å klare det fint, i tillegg finner vi alltid ut at vi kunne ha pakket med oss _mye_ mindre...

Skrevet

Vær klar over at de fleste flyselskaper veier koffert + håndbagasje sammen og det er dette som ikke skal veie mer enn 20 kg.

Er du like sleip som meg pakker du en liten ryggsekk som håndbagasje og fyller den godt opp. Ved innsjekking holder du sekken utenom! Lar noen andre passe på den e.l. imens.

Ellers bør 20 kg holde til 2 ukers badeferie!

Skrevet

Sko, Åsemor! Sko!

Toalettsaker! Bøker til å lese på stranden.

1 par joggesko og 1 par fine sandaler. Joggeskoene har man på seg på turen, bøkene kjøper man i paperback på narvesen etter man har sjekket inn bagasjen, og legges igjen i syden. Toalettsaker? tannbørste og tannkrem veier da ikke mye? Legg til en kam og en fuktighetskrem så kommer du heller ikke opp i 20 kg.

Gjest Sydenfarer snart
Skrevet

1 par joggesko og 1 par fine sandaler. Joggeskoene har man på seg på turen, bøkene kjøper man i paperback på narvesen etter man har sjekket inn bagasjen, og legges igjen i syden. Toalettsaker? tannbørste og tannkrem veier da ikke mye? Legg til en kam og en fuktighetskrem så kommer du heller ikke opp i 20 kg.

Jeg tar nok ikke fullt så lett på det som deg jeg! hehe...

Reisestrykejern måjeg ha med. Badehåndklær. Flere par sko. Genser til kvelden. Toalettsaker veier endel, selv om jeg kjøper noe der nede.

Men høres jo ut på alle her som om det burde gå bra. Vi er jo to jenter, satser på at venninna pakker mindre enn meg. Det var lurt. Tror ikke hun er av typens om drar med så mye.

Skrevet

Reisestrykejern måjeg ha med. Badehåndklær. Flere par sko. Genser til kvelden. Toalettsaker veier endel, selv om jeg kjøper noe der nede.

Men høres jo ut på alle her som om det burde gå bra. Vi er jo to jenter, satser på at venninna pakker mindre enn meg. Det var lurt. Tror ikke hun er av typens om drar med så mye.

Reisestrykejern?? OK,- vi snakker om forskjellige ferier...eller forskjellige liv ;-) Jeg bruker ikke strykejern hjemme heller, jeg.

Skrevet

Hei, pakk kofferten full, den vil da normalt veie 22 kg, Ta ut igjen alt det varme tøyet, ekstra sko og annet du aldri kommer til å bruke, det blir ca 7 kg. Jeg garanterer at du har mer enn nok, i tillegg finner du alltid noe nytt der nede.

Er du sta og drar på ekstra mye eller vil handle enn del så betal for 10 kg ekstra på forhånd, det koster ca. 300 kroner. da har du mer enn nok vekt å gå på. Har lang erfring i sydenreiser etter hvert. *S*

PS drar du til Hellas på denne tiden kan det bli kaldt innimellom.

Skrevet

Hei, pakk kofferten full, den vil da normalt veie 22 kg, Ta ut igjen alt det varme tøyet, ekstra sko og annet du aldri kommer til å bruke, det blir ca 7 kg. Jeg garanterer at du har mer enn nok, i tillegg finner du alltid noe nytt der nede.

Er du sta og drar på ekstra mye eller vil handle enn del så betal for 10 kg ekstra på forhånd, det koster ca. 300 kroner. da har du mer enn nok vekt å gå på. Har lang erfring i sydenreiser etter hvert. *S*

PS drar du til Hellas på denne tiden kan det bli kaldt innimellom.

Spanair flyr vel ikke til Hellas?

Og ikke er det vel så mange som reiser til Hellas på denne tiden heller? Såvidt jeg vet er det ingen organiserte turer fra midten av oktober og til ca påsketider.

Gjest Sydefarer snart
Skrevet

Reisestrykejern?? OK,- vi snakker om forskjellige ferier...eller forskjellige liv ;-) Jeg bruker ikke strykejern hjemme heller, jeg.

Jeg stryker også minimalt hjemme, men der legger vi heller ikke klærne tett i tett i en koffert før vi bruker dem.

Skrevet

Jeg stryker også minimalt hjemme, men der legger vi heller ikke klærne tett i tett i en koffert før vi bruker dem.

Rull istedenfor å brette klærne når du pakker. Det blir mye mindre skrukker på klærne da! :-)

Gjest Sydenfarer snart
Skrevet

Rull istedenfor å brette klærne når du pakker. Det blir mye mindre skrukker på klærne da! :-)

Takk! Det skal jeg prøve denne gangen.

Skrevet

Ta med deg noen stygge badehåndklær som du likevel hadde tenkt å kaste, så lar du de bli igjen i varmen og har bedre plass til alt du har tenkt å handle. :-)

Gjest Sydenfarer snart!
Skrevet

Ta med deg noen stygge badehåndklær som du likevel hadde tenkt å kaste, så lar du de bli igjen i varmen og har bedre plass til alt du har tenkt å handle. :-)

Lurt! Takk for rådet! Skal jamen se om jeg har noen gamle sandaler også.

Gjest Sydenfarer snart
Skrevet

Og ikke er det vel så mange som reiser til Hellas på denne tiden heller? Såvidt jeg vet er det ingen organiserte turer fra midten av oktober og til ca påsketider.

Spanair flyr (som navnet røper) til Spania. Dvs, på denne tiden, som oftest Kanariøyene.

Skrevet

Også tar klærne mindre plass når du ruller dem i stedenfor å brette. Rart, men slik er det bare :)

Skrevet

Spanair flyr (som navnet røper) til Spania. Dvs, på denne tiden, som oftest Kanariøyene.

Jeg vet, lurte bare på hvorfor Spenning blandet inn Hellas her.

Skrevet

Hei, Gemini, det var bare et PS om Hellas da. *S*

Dessuten så går det flere charterfly enn Spanair.

Ha en fin natt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...