Gå til innhold

Middag i jula

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker dere virkelig å lage store middager hver eneste dag. Jeg lager julemiddag på julaften, på første dag spiser vi ribba kald og så lager jeg antagelig noe helt annet annendag. Tror ikke minstemann er så interessert i mer julemat da han heller og jeg tviler på at de store ungene kommer hjem til meg på annen dag. Egentlig har de vel ikke vært det de siste 5 årene men vært hjemme hos venner som heller ikke har feiret mer jul.

Da er jeg drittlei hele jula, egentlig så er jeg lei før det begynner.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Babette

9

• gardina1365380627

7

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg begynner å bli lei alt nå, jeg - etter alle de juletrådene det har vært i kveld...

Det er koselig når det først er i gang, men det er mye jobb før.

Skrevet

Jeg begynner å bli lei alt nå, jeg - etter alle de juletrådene det har vært i kveld...

Det er koselig når det først er i gang, men det er mye jobb før.

Jeg er matlei allerede ;o)

Skrevet

Lørdagen før julaften har vi vennefest. Da er det ribbe.

Julaften, 1. og 2. juledag er det julemiddag, og min mor pleier også å invitere kvelden før nyttår. Nyttår feirer vi med venner, og da blir det som regel spleise- koldtbord.

Jeg elsker julemat, så jeg blir ikke lei, men det blir mange tunge middager, ja...

Skrevet

Vi er på besøk hos besteforeldre julaften.

Spiser julefrokost og ingen middag 1.dag.

Er hos oldemor på fisk 2.dag.

Spiser sikkert julefrokost 3.dag også (som middag)

Er på middag hos venner/de er hos oss 4.dag.

5. dag har vi familien på fisk og nyttårsaften skal vi ha pinnekjøtt alene tror jeg.

Så jeg slipper masse middagsstyr heldigvis :)

Skrevet

Ribbe/meddisterkaker julaften, lager da så mye at det rekker til 1. nyttårsdag, kjekt med noe som bare trenger oppvarming på denne dagen;o)

Ellers i jula, så pleier vi å ha "stormiddager" på 1. 2. og 3. juledag samt nyttårsaften.

3. juledag er med pga at det er min fødselsdag;o)

2 av de siste 3 dagene i juleuka pleier vi å spise hos våre foreldre.

Den dagen som da blir igjen, spiser vi enkel middagsmat, gjerne fisk/fiskeboller da det er kjøttmat vi spiser alle de andre dagene.

Gjest Ribbe er oppskrytt
Skrevet

Ribbe julaften og rester 1.dag. Da er jeg forsynt av julemat og ønsker meg taco eller pizza! Nyttårsaften er det kalkun, så det er jo ganske lett. Får jo også ribbe på juleborda, så en er jo egentlig lei den før julaften.

Skrevet

Masete hele jula og forberedelsene.

Julaften er vi oss "5" til middag. Forhåpentligvis ei gammel tante også. De to eldste som har flyttet hjemmefra kommer til middag. Eldstemann overnatter, men nest eldste drar til samboerens foreldre og fortsetter julaften der. De begynner senere enn oss og har en julegaveutdeling så lang som............jeg vet ikke hva. Holder på langt utover natta. Dette er ikke vi vant til.

1. juledag blir det ribbe,medisterkaker og medisterpølser som er igjen fra julaften.

2. juledag er det allitd julelunsj hos besteforeldrene, over 20 ialt, med stort og smått.

I romjula blir det fisk og ellers litt lettvint, har blitt matlei jeg da..!

Nyttårsaften, ja, tror jeg velger pinnekjøtt som ifjor, det smakte godt.

Skrevet

ribbe julaften

koldtbord 1. dag (fra 12-22:00)

pinnekjøtt, elgsteik, ørrett litt spredt utover romjula.

Vi pleier å bli bedt bort på et par middager i romjula, det hjelper litt...

-men man kan jo få bestemme helt selv om og hva man skal ha til middag selvom det er jul ;-)

Skrevet

ribbe julaften

koldtbord 1. dag (fra 12-22:00)

pinnekjøtt, elgsteik, ørrett litt spredt utover romjula.

Vi pleier å bli bedt bort på et par middager i romjula, det hjelper litt...

-men man kan jo få bestemme helt selv om og hva man skal ha til middag selvom det er jul ;-)

Spiser dere fra 12-22?

Skrevet

Spiser dere fra 12-22?

det er iallefall dekket på så lenge. Folk går litt til og fra.

Vi som har småunger pleier å dra etter en 3-4 timer. -resten holder på leeeenge.

Skrevet

Lørdagen før julaften har vi vennefest. Da er det ribbe.

Julaften, 1. og 2. juledag er det julemiddag, og min mor pleier også å invitere kvelden før nyttår. Nyttår feirer vi med venner, og da blir det som regel spleise- koldtbord.

Jeg elsker julemat, så jeg blir ikke lei, men det blir mange tunge middager, ja...

Jeg blir mest lei av å lage maten, spise den er forsåvidt greit hvis jeg hadde sluppet unna alt styret.

Skrevet

Jeg blir mest lei av å lage maten, spise den er forsåvidt greit hvis jeg hadde sluppet unna alt styret.

Har du fått kjøkken i orden nå da?

Skrevet

Masete hele jula og forberedelsene.

Julaften er vi oss "5" til middag. Forhåpentligvis ei gammel tante også. De to eldste som har flyttet hjemmefra kommer til middag. Eldstemann overnatter, men nest eldste drar til samboerens foreldre og fortsetter julaften der. De begynner senere enn oss og har en julegaveutdeling så lang som............jeg vet ikke hva. Holder på langt utover natta. Dette er ikke vi vant til.

1. juledag blir det ribbe,medisterkaker og medisterpølser som er igjen fra julaften.

2. juledag er det allitd julelunsj hos besteforeldrene, over 20 ialt, med stort og smått.

I romjula blir det fisk og ellers litt lettvint, har blitt matlei jeg da..!

Nyttårsaften, ja, tror jeg velger pinnekjøtt som ifjor, det smakte godt.

Det er kjempemasete alt sammen og jeg synes ikke det er verdt det. Den miste skal til faren så jeg slipper styr med tre og nisse.

Så det blir meg og de to eldste og da går pakkeutdelinga fort :o)

Skrevet

Har du fått kjøkken i orden nå da?

Nei, det har jeg ikke. Jeg får spørre naboen å få steke ribba hos henne på lillejulaften.

Ellers så har vi jo foreldrene mine men der vet jeg ikke hva som skjer og det vet jeg vel ikke før på julaften på formiddagen. Like gøy hver gang....

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Jeg får spørre naboen å få steke ribba hos henne på lillejulaften.

Ellers så har vi jo foreldrene mine men der vet jeg ikke hva som skjer og det vet jeg vel ikke før på julaften på formiddagen. Like gøy hver gang....

Uff, kjedelig at det er blitt sånn...

Ikke bare-bare med julefeiring i min familie heller, men ikke så ille som hos deg da. Det verste er vel at mannen min antakeligvis må jobbe, enda han har bedt om fri... :-(

gardina1365380627
Skrevet

Ikke bare-bare med julefeiring i min familie heller, men ikke så ille som hos deg da. Det verste er vel at mannen min antakeligvis må jobbe, enda han har bedt om fri... :-(

jeg synes ikke at jula er festelig,og det er ikke noen trøst at mange føler det samme,gleder meg til at 24.desemer er ferdig og over,og et år til neste gang.

Skrevet

Jeg er også lei hele jula lenge før den begynner, og synes den er mest stress og mas. Pluss at alle skal liksom være "one big happy familiy", uansett.

Intet juletre over min terskel, nisser er bannlyst og julematen gir meg halsbrann.

Nå er jeg også lei av å være så positiv til alt.

Skrevet

Det var kjedelig da :o(

Skrevet

Jeg er også lei hele jula lenge før den begynner, og synes den er mest stress og mas. Pluss at alle skal liksom være "one big happy familiy", uansett.

Intet juletre over min terskel, nisser er bannlyst og julematen gir meg halsbrann.

Nå er jeg også lei av å være så positiv til alt.

Hehe - hadde det ikke vært for eldstemann som absolutt må ha jul, tror jeg vi hadde skippet hele greia. Dattera mi er like begeistret som meg, kanskje fordi hun hjelper til så hun vet hvor mye pes det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...