Gå til innhold

Middag i jula

Anbefalte innlegg

gardina1365380627
Skrevet

Jeg er også lei hele jula lenge før den begynner, og synes den er mest stress og mas. Pluss at alle skal liksom være "one big happy familiy", uansett.

Intet juletre over min terskel, nisser er bannlyst og julematen gir meg halsbrann.

Nå er jeg også lei av å være så positiv til alt.

babette,du er heldig,om du kan gjøre som det høres ut,sette en strek over jula,det ville også jeg ha gjort,men det er noen år igjen til det,sønnen må bli eldre først,kansje om en 6-7 år.

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

21

• Babette

9

• gardina1365380627

7

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

gardina1365380627
Skrevet

Hehe - hadde det ikke vært for eldstemann som absolutt må ha jul, tror jeg vi hadde skippet hele greia. Dattera mi er like begeistret som meg, kanskje fordi hun hjelper til så hun vet hvor mye pes det er.

skal vi gå igjennom dette helvete sammen,dorthe,kos gardina.

Skrevet

babette,du er heldig,om du kan gjøre som det høres ut,sette en strek over jula,det ville også jeg ha gjort,men det er noen år igjen til det,sønnen må bli eldre først,kansje om en 6-7 år.

Dessverre kan jeg ikke gjøre som jeg vil i år, men kanskje neste år.

Men her i leiligheten blir det julefritt, det er sikkert.

Skrevet

Hehe - hadde det ikke vært for eldstemann som absolutt må ha jul, tror jeg vi hadde skippet hele greia. Dattera mi er like begeistret som meg, kanskje fordi hun hjelper til så hun vet hvor mye pes det er.

En ung gutt i 20-årene som er opptatt av tradisjoner og jul?

Åssen har du klart å produsere noe sånt?

gardina1365380627
Skrevet

Dessverre kan jeg ikke gjøre som jeg vil i år, men kanskje neste år.

Men her i leiligheten blir det julefritt, det er sikkert.

neste år ,da tror jeg at jeg tar med sønnen til syden,røme fra jula,vi kan åpne de gavene som vi får,når vi kommer hjem,det skulle jeg ha gjort i år også om jeg hadde tenkt på det før.

Skrevet

skal vi gå igjennom dette helvete sammen,dorthe,kos gardina.

Ja, det hadde ikke vært så dumt det. Men så har vi de mødrene da som aldri vet hva de vil. Og slik de vil ha det, skal det være.

Skrevet

En ung gutt i 20-årene som er opptatt av tradisjoner og jul?

Åssen har du klart å produsere noe sånt?

Du skjønner vel at jeg har mislyktes fullstendig ;o)

Men han løfter ikke fingern for å hjelpe til og bare sitter der å forlanger så han er ikke så ok å ha med å gjøre alltid.

Ellers er han veldig snill da men ingen dott. Stakkar den som gifter seg med ham. Han er enerådende.

gardina1365380627
Skrevet

Ja, det hadde ikke vært så dumt det. Men så har vi de mødrene da som aldri vet hva de vil. Og slik de vil ha det, skal det være.

min mor vet hva hun vil,og det ville vært ok for henne hun liker deg godt,men din vet ikke,det vet jeg,men om du vil så er det julaften i bærum for min del,[noe som jeg må igjennom]kom om du vil,det hadde vært hyggelig for meg også.

Skrevet

Du skjønner vel at jeg har mislyktes fullstendig ;o)

Men han løfter ikke fingern for å hjelpe til og bare sitter der å forlanger så han er ikke så ok å ha med å gjøre alltid.

Ellers er han veldig snill da men ingen dott. Stakkar den som gifter seg med ham. Han er enerådende.

Godtar du at han ikke hjelper til, da? Bortskjemte og late voksne "barn" er noe av det verste jeg vet. Samboeren min har opptil flere av den sorten.

Det eneste de kan er å søple og rote og slenge fra seg klær og håndkler overalt. Og bruke penger, ikke minst.

Jeg har visst skikkelig sytekveld nå. Men jeg ler litt av meg selv også, da.

Skrevet

min mor vet hva hun vil,og det ville vært ok for henne hun liker deg godt,men din vet ikke,det vet jeg,men om du vil så er det julaften i bærum for min del,[noe som jeg må igjennom]kom om du vil,det hadde vært hyggelig for meg også.

Skal du hit?

Jeg vet ingenting før julaften jeg, kanskje eldstemann får ringe og høre med mora mi, han er den eneste som får noe fornuftig ut av henne.

Skrevet

Godtar du at han ikke hjelper til, da? Bortskjemte og late voksne "barn" er noe av det verste jeg vet. Samboeren min har opptil flere av den sorten.

Det eneste de kan er å søple og rote og slenge fra seg klær og håndkler overalt. Og bruke penger, ikke minst.

Jeg har visst skikkelig sytekveld nå. Men jeg ler litt av meg selv også, da.

Han er født slik. Det er bare meg han er sånn mot, alle andre sier han er en kjernekar. Bare spør gardina :o)

Skrevet

Jeg tar alt selv (matlaging/pynting), vi deler vaskinga og ryddinga i to, jeg lager masse heavy og spesielle middager hele jula (men ikke like "tunge" hver dag) og jeg ELSKER jula :-)))

Skrevet

Han er født slik. Det er bare meg han er sånn mot, alle andre sier han er en kjernekar. Bare spør gardina :o)

OK. Siden jeg er så gretten i kveld, må jeg for syns skyld nevne noe positivt ved mitt "nye liv" som samboer. Jeg har fått den perfekte svigermor!

Hun ligger nemlig på kirkegården.

(Nå ler jeg så jeg nesten ramler av stolen).

Skrevet

Tips til deg:

Fjordland juletallerken og pinnekjøtt.

MMMMmmmmmmmmmm,

kjempegodt!!! :)-|-(

gardina1365380627
Skrevet

han er en kjernekar,toppen gutt,men bare gi meg b esjed når du vet,du er velkommen helt sikker,nå får jeg ta kvelden,trøtt jeg,men det er ingen bombe,kunne sove rundt på denne tiden av året,det er jo bare mørkt og trist vær,typisk,sove vær.

Skrevet

Jeg tar alt selv (matlaging/pynting), vi deler vaskinga og ryddinga i to, jeg lager masse heavy og spesielle middager hele jula (men ikke like "tunge" hver dag) og jeg ELSKER jula :-)))

Huff, jeg bare gruer meg. Men gleder meg litt til aquaviten...

Skrevet

OK. Siden jeg er så gretten i kveld, må jeg for syns skyld nevne noe positivt ved mitt "nye liv" som samboer. Jeg har fått den perfekte svigermor!

LOL

Skrevet

han er en kjernekar,toppen gutt,men bare gi meg b esjed når du vet,du er velkommen helt sikker,nå får jeg ta kvelden,trøtt jeg,men det er ingen bombe,kunne sove rundt på denne tiden av året,det er jo bare mørkt og trist vær,typisk,sove vær.

Jeg har stort sett sovet 16 timer i døgnet i det siste så jeg vet hva du snakker om.

gardina1365380627
Skrevet

jeg også,,he-he-he....

Skrevet

Tips til deg:

Fjordland juletallerken og pinnekjøtt.

MMMMmmmmmmmmmm,

kjempegodt!!! :)-|-(

Hjertlig takk, jeg tror kanskje det blir det i år siden jeg ikke har steikovn. Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...