Gå til innhold

Prevensjon! Hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Gjest er så usikker jeg..
Skrevet

Hei!

Jeg er 29 år, har 1 barn og skal begynne med prevensjon. Hva anbefales? Jeg brukte p-piller da jeg var 17 år og da gikk jeg opp 15 kilo på et halvt år med normal levestandard. Dette ønsker jeg ikke igjen. Jeg har en stoffskiftesykdom (lavt stoffskifte) og er redd hormoner setter ting i ubalanse. Er det kanskje best å bruke helt ordinær spiral? Hormonspiralen har vel også endel hormoner i seg som jeg kanskje kan legge på meg av? Er "godt i stand" i utg.pkt så jeg ønsker ikke å slite med enda mer...

Noen som kan hjelpe meg litt på vei? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt vanlig spiral i 15 år. Merker aldri at den er der i det hele tatt. Muligens litt kraftigere/langvarigere mens, men det tenker jeg ikke over. Ypperlig for meg ihvertfall.

Skrevet

Jeg kan jo sterilisere meg, så kan du bruke meg:-)

Utover det har jeg ikke noe å bidra med, dessverre.

Jeje....

Gjest Sykepleierinnen
Skrevet

Jeg tror at spiral er det beste for deg. Ellers så har det kommet en ny type p-piller med et VELDIG lavt innhold av hormoner som heter Cerazette. Ny i Norge 1. sep.

Skrevet

Ikke begynn på p-sprøyte av merket Depo- Provera. Vet ikke hvordan andre p- sprøyteemrker er, men jeg gikk opp 10 kg av denne, har fortsatt ikke fått mensen tilbake og kiloene sitter fast.

Skrevet

Ja, hormonspiral har jo hormoner i seg, men det er mye lavere nivå enn p-piller. Så det er jo ikke sikkert at du ville reagert på det.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Hormonspiral inneholder bare 1/7 av p-pillens hormoninnhold. Eg bruker denne spiralen, og er kjempe fornøyd! (Ikke finn på å bruke p-sprøyte!)

mvh

Gjest lille rosinen
Skrevet

Heisann!

Hormonspiral inneholder bare 1/7 av p-pillens hormoninnhold. Eg bruker denne spiralen, og er kjempe fornøyd! (Ikke finn på å bruke p-sprøyte!)

mvh

Vet du tilfeldigvis hvor mye hormoner det er i p-ring i forhold til hormonspiral eller p-piller?

Skrevet

Jeg har brukt vanlig spiral i 15 år. Merker aldri at den er der i det hele tatt. Muligens litt kraftigere/langvarigere mens, men det tenker jeg ikke over. Ypperlig for meg ihvertfall.

Jeg anbefaler p-stav. En liten pinne som settes inn i overarmen. Merker ikke at du har den i det hele tatt. Veldig "snill" mot kroppen, og den kan sitte i i tre åt, eller tas ut før om man ønsker.

Skrevet

Jeg tror at spiral er det beste for deg. Ellers så har det kommet en ny type p-piller med et VELDIG lavt innhold av hormoner som heter Cerazette. Ny i Norge 1. sep.

Er det den som er østrogenfri? Leser om en østrogenfri p-pille på http://www.prevensjon.net/ men det står ikke noe om merke der.

Skrevet

... og ja, det var den samme som du beskrev. :-)

Gjest kvitsymra
Skrevet

Vet du tilfeldigvis hvor mye hormoner det er i p-ring i forhold til hormonspiral eller p-piller?

Nei, dessverre

mvh

Gjest papirtiger
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med kobberspiral. Fikk ikke økte blødninger, eller noen andre plager.

Livet posthormonell-prevensjon er kjempedeilig!

Skrevet

I hormonspiral er det samme type hormoner som i minipillen, mens p-ringen har samme type som i p-piller. Men i p-ringen er det mindre mengde enn i p-pillene. Se www.prevensjon.net for mer info.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...