Gjest er så usikker jeg.. Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Hei! Jeg er 29 år, har 1 barn og skal begynne med prevensjon. Hva anbefales? Jeg brukte p-piller da jeg var 17 år og da gikk jeg opp 15 kilo på et halvt år med normal levestandard. Dette ønsker jeg ikke igjen. Jeg har en stoffskiftesykdom (lavt stoffskifte) og er redd hormoner setter ting i ubalanse. Er det kanskje best å bruke helt ordinær spiral? Hormonspiralen har vel også endel hormoner i seg som jeg kanskje kan legge på meg av? Er "godt i stand" i utg.pkt så jeg ønsker ikke å slite med enda mer... Noen som kan hjelpe meg litt på vei? :-) 0 Siter
Gjest mæmi Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg har brukt vanlig spiral i 15 år. Merker aldri at den er der i det hele tatt. Muligens litt kraftigere/langvarigere mens, men det tenker jeg ikke over. Ypperlig for meg ihvertfall. 0 Siter
mrxx Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg kan jo sterilisere meg, så kan du bruke meg:-) Utover det har jeg ikke noe å bidra med, dessverre. Jeje.... 0 Siter
Gjest Sykepleierinnen Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg tror at spiral er det beste for deg. Ellers så har det kommet en ny type p-piller med et VELDIG lavt innhold av hormoner som heter Cerazette. Ny i Norge 1. sep. 0 Siter
Gjest swix Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Ikke begynn på p-sprøyte av merket Depo- Provera. Vet ikke hvordan andre p- sprøyteemrker er, men jeg gikk opp 10 kg av denne, har fortsatt ikke fått mensen tilbake og kiloene sitter fast. 0 Siter
Speak Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Ja, hormonspiral har jo hormoner i seg, men det er mye lavere nivå enn p-piller. Så det er jo ikke sikkert at du ville reagert på det. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Heisann! Hormonspiral inneholder bare 1/7 av p-pillens hormoninnhold. Eg bruker denne spiralen, og er kjempe fornøyd! (Ikke finn på å bruke p-sprøyte!) mvh 0 Siter
Gjest lille rosinen Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Heisann! Hormonspiral inneholder bare 1/7 av p-pillens hormoninnhold. Eg bruker denne spiralen, og er kjempe fornøyd! (Ikke finn på å bruke p-sprøyte!) mvh Vet du tilfeldigvis hvor mye hormoner det er i p-ring i forhold til hormonspiral eller p-piller? 0 Siter
malise Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg har brukt vanlig spiral i 15 år. Merker aldri at den er der i det hele tatt. Muligens litt kraftigere/langvarigere mens, men det tenker jeg ikke over. Ypperlig for meg ihvertfall. Jeg anbefaler p-stav. En liten pinne som settes inn i overarmen. Merker ikke at du har den i det hele tatt. Veldig "snill" mot kroppen, og den kan sitte i i tre åt, eller tas ut før om man ønsker. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg tror at spiral er det beste for deg. Ellers så har det kommet en ny type p-piller med et VELDIG lavt innhold av hormoner som heter Cerazette. Ny i Norge 1. sep. Er det den som er østrogenfri? Leser om en østrogenfri p-pille på http://www.prevensjon.net/ men det står ikke noe om merke der. 0 Siter
Gemini Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 Jeg tror at spiral er det beste for deg. Ellers så har det kommet en ny type p-piller med et VELDIG lavt innhold av hormoner som heter Cerazette. Ny i Norge 1. sep. ... og ja, det var den samme som du beskrev. :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 11. november 2004 Skrevet 11. november 2004 På http://www.prevensjon.net/ kan du lese om de ulike alternativene. Det er også mange andre oversikter over dette på nettet. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Vet du tilfeldigvis hvor mye hormoner det er i p-ring i forhold til hormonspiral eller p-piller? Nei, dessverre mvh 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Jeg er kjempefornøyd med kobberspiral. Fikk ikke økte blødninger, eller noen andre plager. Livet posthormonell-prevensjon er kjempedeilig! 0 Siter
flowy Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Er det den som er østrogenfri? Leser om en østrogenfri p-pille på http://www.prevensjon.net/ men det står ikke noe om merke der. Ja, den er østrogenfri:-) 0 Siter
Gemini Skrevet 14. november 2004 Skrevet 14. november 2004 Vet du tilfeldigvis hvor mye hormoner det er i p-ring i forhold til hormonspiral eller p-piller? I hormonspiral er det samme type hormoner som i minipillen, mens p-ringen har samme type som i p-piller. Men i p-ringen er det mindre mengde enn i p-pillene. Se www.prevensjon.net for mer info. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.