Gå til innhold

sko på fin restaurang

Gjest vær så snill og hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Gjest vær så snill og hjelp meg...
Skrevet

Skal på fin restaurang i helgen. Enligt planen skal jeg ha på meg en sort kjole som går en bit nedom kneet. Til denne kjolen passer pensko med høye heler best. Men skal jeg ha på meg de skoene når jeg kommer til restaurangen eller kan jeg skifte der. Etterpå skal vi ut på byen på noen pub, hvordan gjør jeg det då med de hersens penskoene??? Traske gatelags i ev regn med høye små pensko? Har pene høye sorte støvletter som jeg kan ha på meg men de passer ikke godt sammen med penkjolen...

Tips mottages med et stort takk!

Jeg er helt dum når det gjelder sko og pentøy...

Skrevet

Ta støvlettene, stilig og praktisk når man skal være både inne og ute.

Sikker på at støvlettene passer til kjolen også.

Skrevet

Har du ikke ei litt stor veske eller nett? Jeg tar gjerne penskoene og den lille håndveska i et, ja, vil vel kalle det mellomting mellom veske og nett. Sort og går til alt. Denne henger jeg igjen i garderoben sammen med yttertøyet. Du må jo dra på denne rundt etterpå da, men bedre det enn å traske rundt på høye sko.

Nå er jo jeg sikkert eldre enn deg, så det jeg har skrevet passer best for meg.

Gjest god fornøyelse
Skrevet

Sorte pene støvletter er best!

Puss og vask dem godt, slik at de fungerer som "innestøvletter".

Det er pent nok inne på resturanten, og det eneste som duger når du skal ut og gå / inn på bar.

Det blir for klønete med skobytte på en slik kveld.For ikke å snakke om en veske som er stor nok til å ha med skoene..

Ta heller en bitteliten veske som gjør seg ved resturantbordet og ved bardisken.

Gjest choogirl
Skrevet

I og med at de høye støvlettene dine ikke passer så godt til kjolen, er det jo best å bruke penskoene..

Jeg hadde også hatt med en stor veske, med støvlettene i, og hengt denne igjen i garderoben ute på by'n..

Er forresten masse fine ballerina sko i butikkene nå. Ikke høye hæler på, men kjempe fint til kjoler allikevel :-)

Også er de behagelige å ha på...

Håper du får en fantastisk kveld!

Skrevet

Pensko har jeg bare på meg når jeg skal på julebord, julaften eller nyttårsfest.. PÅ restaurant har jeg ikke på pensko. Da går jeg i enten svart bukse med stilig topp og blazer, elelr skjørt og støvletter..

Tror ejg ville synes det hadde sett rart ut med pensko på restaurant jeg??? Er masse ute å spier både på fine og enkle restauranter... Aldri sett noen stivpynta. Kjole er pent, men kan bli litt vel mye med pensko synes jeg.. Ta støvletter du som de andre her sier...

Folk går ikke engang med pensko på Teatercafeen... Og der er det mye "fintfolk". ; )

Kos deg! ; )

Skrevet

Jeg har skoletter til den slags bruk, med høye hæler. Bruker du i tillegg sorte strømper så ser man ikke "skillet" .)

Skrevet

Jeg hadde da droppet penkjlone. Penkjole med støvletter som ikke passer til ser tragisk ut (både på restauranten og på disko). Enten tar du penkjloenog tar med pensko, eller så finner du et annet antrekk hvor støvlettene passer.

For at støvlettene skal passe bør de være ganske nette, og ha en tynn hæl, og være avrundet eller pisse foran, IKKE "firkantet".

Skrevet

det kan jo være selskinnsstøvletter! :)

Skrevet

det kan jo være selskinnsstøvletter! :)

Åååå, _det_ er lekkert!

Skrevet

DET er ikke jeg sikekr på. Det er langt, lant ifra alle støvletter som passer til en finkjloe. Og det er direkte stygt med støvletter som har tykk hæl og eg er finkantet foran. Har de i tillegg tykk såle er "skandalen komplett" ;-)

Skrevet

DET er ikke jeg sikekr på. Det er langt, lant ifra alle støvletter som passer til en finkjloe. Og det er direkte stygt med støvletter som har tykk hæl og eg er finkantet foran. Har de i tillegg tykk såle er "skandalen komplett" ;-)

Enig.

Skrevet

Hallo! Hun skrive jo høye, pene svarte støvletter!

Dessuten står det mellom støvletter og sko hun vanskelig kan gå ute med. Det er ingen som skifter skotøy og drasser med seg skift når man er ute på by'n. Det hadde vært noe helt annet om hele kvelden skulle tilbringes på ett og samme sted.

Skrevet

Hallo! Hun skrive jo høye, pene svarte støvletter!

Dessuten står det mellom støvletter og sko hun vanskelig kan gå ute med. Det er ingen som skifter skotøy og drasser med seg skift når man er ute på by'n. Det hadde vært noe helt annet om hele kvelden skulle tilbringes på ett og samme sted.

"Har pene høye sorte støvletter som jeg kan ha på meg men de passer ikke godt sammen med penkjolen... " Skriver hun selv! Og da antar jeg at hun er i stand til å se at de ikke passer selv!! DA er det bedre å finne noe som passer, enn å ha på seg den kjolen "for enhver pris", ELLER???

Skrevet

"Har pene høye sorte støvletter som jeg kan ha på meg men de passer ikke godt sammen med penkjolen... " Skriver hun selv! Og da antar jeg at hun er i stand til å se at de ikke passer selv!! DA er det bedre å finne noe som passer, enn å ha på seg den kjolen "for enhver pris", ELLER???

Du skriver at du antar hun er i stand til å se selv at støvlettene ikke passer, og at det er bedre å finne noe som passer, enn å ha på seg kjolen

Kjolen - kjolen!? Hun ber om råd om skotøy. Kanskje lurt å velge bukse (det ville jeg gjort selv,) men hun skrev om sko, og det er det eneste jeg har uttalt meg om.

Hun har 2 alternativer, ingen er ideelle, men begge kan brukes - hadde hun ikke hatt alternativer hadde det ikke vært noen grunn til å spørre om råd.

Om støvlettene hadde vært horrible til kjolen hadde hun ikke vurdert dem, og derfor ikke spurt.

Jeg mener fremdeles det er bedre å velge støvletter som er høye, pene og sorte, og kan brukes hele kvelden, enn å skifte underveis og drasse med seg sko.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...