Gå til innhold

HJELP!

Gjest ikke kjent i oslo

Anbefalte innlegg

Gjest ikke kjent i oslo
Skrevet

jeg har fått vite at jeg skal ta trikk imorra fra karl johan til bogstadveien hvor helly hansen butikken er.. hvem trikk skal jeg ta, hvor fra karl johan går den og hvor mye koster det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fenrisulven
Skrevet

I Karl Johan går det ingen trikk, men fra Jernbanetorget går det mange. Spørs jo hvordan du kommer inn til Oslo, på Oslo S, Galleriet eller...?

Gjest Fenrisulven
Skrevet

http://www.trafikanten.no

Det er linje 19 som går til Majorstua (Bogstadvn)

En billett koster kr 30,- hvis du kjøper den hos fører og kr 20,- hvis du kjøper den på forhånd.

Gjest ikke kjent i oslo
Skrevet

I Karl Johan går det ingen trikk, men fra Jernbanetorget går det mange. Spørs jo hvordan du kommer inn til Oslo, på Oslo S, Galleriet eller...?

Kommer med tog og går vel av på Nationalteateret eller Oslo S.. Kjøpe billett på forhånd hvor da?

Gjest Hjelp er en elendig overskrift
Skrevet

Lag en overskrift som sier litt mer om innholdet neste gang!

Skrevet

Dette er hva jeg hadde gjort:

Ta toget til nationaltheateret.

Ta t-banen til majorstua.

Spaser nedover langs bogstadveien (det er ca 6-8 min fra majorstua stasjon til du kommer til HH-butikken - på venstre side).

Jeg er ikke sikker, men det er mulig at du har overgang fra toget til t-banen når du kommer. Det kan du spørre konduktøren om. Må du kjøpe ny billett kan du gjøre dette i en av kioskene eller billettlukene på nationaltheateret.

Når du skal hjem igjen, kan du jo bare fortsette ned bogstadveien og gjennom slottsparken tilbake til nationaltheateret. En fin liten tur (10-15 min).

HH-butikken er der flagget står.

http://www.gulesider.no/gsi/map.do?n=&mode=&cb=cz&c=s&drill=&showCompanies=false&firma=&bkode=&v=&msa=m0&x=10.722459&y=59.925766&id=c_Z0H4ODHG&startId=&finishId=&spraak=1&oldZoom=7&zoom6.x=5&zoom6.y=9

Skrevet

Dere fra den plassen din er så søte når dere sier sånn "hvem trikk" :)

Skrevet

Sier ikke alle i Oslo det også da? Jeg sier det i vært fall.

Skrevet

Det er barnespråk, Dorthe.

Omtrent som å si: "Henner er så snill atte."

Bergenserne (hoho, tjohoo!) gjør motsatt. Eg e så glad i hon.

Eller noe sånt.

Skrevet

Det er barnespråk, Dorthe.

Omtrent som å si: "Henner er så snill atte."

Bergenserne (hoho, tjohoo!) gjør motsatt. Eg e så glad i hon.

Eller noe sånt.

Jeg sier da alltid hvem trikk er det og svaret heter enten ullevål hageby, Diesen, Kjelsås eller Majorstua. Men det var i gamle dager, nå har trikkene helt andre navn.

Skrevet

Jeg sier da alltid hvem trikk er det og svaret heter enten ullevål hageby, Diesen, Kjelsås eller Majorstua. Men det var i gamle dager, nå har trikkene helt andre navn.

Ja, det er mange som sier det. Men det er fortsatt barnespråk å si hvem i stedet for hvilken. Kanskje Finn Erik Vinje vil si at det er dialekt.

Skrevet

Ja, det er mange som sier det. Men det er fortsatt barnespråk å si hvem i stedet for hvilken. Kanskje Finn Erik Vinje vil si at det er dialekt.

Det tror jeg faktisk det må være. Jeg tror ikke jeg skriver det hvis jeg skal skrive noe seriøst.

Men her er ikke det mest seriøse stedet, man bare slenger noen kommentarer her og der.

Skrevet

Jeg kan ikke minnes å noen gang ha hørt noen si det, hvem for hvilken. Men dette er ikke første gang jeg leser det (f.eks. har lest det tidligere her på dol)

Skrevet

Å?

Bare hørt folk litt lenger øst sagt det :)

Skrevet

Sier du det? ; ) Søtt.... Trikken er ikke en person... Så det blir litt feil å si hvem.

Alltid sagt hvilken trikk..

Skrevet

Kommer med tog og går vel av på Nationalteateret eller Oslo S.. Kjøpe billett på forhånd hvor da?

narvesen, 7-eleven, billettautomat på t-bane eller trikkestasjonen...

Skrevet

Får frysnigner på ryggen når jeg ser sånt skrevet. *Grøss*

Skrevet

Tipper på Drammen jeg

Skrevet

Jeg kan ikke minnes å noen gang ha hørt noen si det, hvem for hvilken. Men dette er ikke første gang jeg leser det (f.eks. har lest det tidligere her på dol)

Det er ganske utbredt å si "hvem" i stedet for "hvilken" i Østlandsområdet.

Men det er jo strengt tatt ikke korrekt språk. Mange sier også "meg" i stedet for "jeg":

"Meg og dama skal på kino." (schino).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...