Gå til innhold

Dobbeltmoral

Anbefalte innlegg

Gjest Til ditt eget beste
Skrevet

Du skriver: "Og så fins det organisasjoner som mener at alle "hvite" er onde, mindreverdige etc."

Det gjør det sikkert, men de organisasjonene har ingen som helst makt. Jeg er helt hvit og har aldri merket noen som helst diskriminering mot hvite.

Du skriver: "Og så har vi en viss marginalisert innsender på DOL som benytter enhver anledning til å angripe alt som er vestlig. Men hun/han er heldigvis bare en parentes :)"

Hvis du sikter til meg, så har du kanskje såpass selvrespekt at du konkret forteller hvor jeg angrep "alt som er vestlig"?

Når/hvor?

Jeg registrerer at du følte deg truffet av mitt innlegg. Det får være din sak. Beklager at jeg helt utilsiktet traff et ømt punkt hos deg :)

Utover dette: Din påstand om at

"de organisasjonene har ingen som helst makt"

er helt ubegrunnet. Og selv om det skulle forholde seg slik, så er det saken uvedkommende. En nazistisk organisasjon er forkastelig uansett hvor avmektig den måtte være. At du er uenig, iallfall mht. rasisme rettet mot "hvite", er notert. Det føyer seg i så fall fint inn i rekken av tvilsomme og kuriøse utsagn signert "Sør".

Du skriver også:

"Jeg er helt hvit og har aldri merket noen som helst diskriminering mot hvite."

...men du er vel ikke så naiv at du lar dine egne erfaringer være representative?

Jeg er sikker på at det ikke er problematisk å finne nok av eksempler på "hvite" som diskrimineres eller som på annet vis utsettes for rasisme.

...det ville i det hele tatt være rasistisk å isolere "rasisme" som et "hvitt" fenomen.

Men slik sett har jo du herved tonet flagg; selv om det kanskje var utilsiktet?

:)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• flisa

4

• favn

4

• Grip

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg registrerer at du følte deg truffet av mitt innlegg. Det får være din sak. Beklager at jeg helt utilsiktet traff et ømt punkt hos deg :)

er helt ubegrunnet. Og selv om det skulle forholde seg slik, så er det saken uvedkommende. En nazistisk organisasjon er forkastelig uansett hvor avmektig den måtte være. At du er uenig, iallfall mht. rasisme rettet mot "hvite", er notert. Det føyer seg i så fall fint inn i rekken av tvilsomme og kuriøse utsagn signert "Sør".

Du skriver også:

...men du er vel ikke så naiv at du lar dine egne erfaringer være representative?

Jeg er sikker på at det ikke er problematisk å finne nok av eksempler på "hvite" som diskrimineres eller som på annet vis utsettes for rasisme.

...det ville i det hele tatt være rasistisk å isolere "rasisme" som et "hvitt" fenomen.

Jeg konstaterer at du ikke evner å skrive noe seriøst, og ikke heller noe som er faglig forsvarlig.

Skrevet

Det er en underlig "logikk" du her presenterer.

Alle andre raser enn de hvite skal altså kunne fokusere på rase i ulike sammenhenger, med utgangspunkt i "historien".

Man gir da visse raser rett til å utøve rasisme, og denne rettigheten er selvsagt gjenstand for vurdering. Svarte skal altså ha en eksklusiv rett til å fokusere på egen rases fortreffelighet.

"Jeg er hvit og stolt av det" og "Jeg er svart og stolt av det", er likelydende begreper, og må vurderes på samme måte. (Ingen av uttrykkene er vel strengt tatt rasistiske, men jeg liker ingen av dem).

Nå ble jeg faktisk skuffet...

Skrevet

Det ER forskjell på å "oppreise" seg som mørkhudet når man ser på historien - ikke ulikt kvinnesak! - Det er lov å si jeg er stolt av å være kvinne, og søstre etc. Både svarte og kvinner har historisk sett vært undertrykket.

Så det har liksom ikke noen mening å slå seg på brystet å si; Jeg er store hvite mann! :)

Sånn er det. Å rote rundt og påberope seg undertrykket som hvit (mann), må i beste fall kalles totalblank på historie.

Skrevet

Jeg konstaterer at du ikke evner å skrive noe seriøst, og ikke heller noe som er faglig forsvarlig.

Vi ser at du ikke klarer å forholde seg til saken i denne debatten - heller.

Vi ser også at du fremstår som lettere rabiat og frenetisk konfrontert med din egen rasistiske grunnholdning.

Vi håper derfor du snarlig får den omsorgen du trenger.

Skrevet

Vi ser at du ikke klarer å forholde seg til saken i denne debatten - heller.

Vi ser også at du fremstår som lettere rabiat og frenetisk konfrontert med din egen rasistiske grunnholdning.

Vi håper derfor du snarlig får den omsorgen du trenger.

Du evner jo ikke å skrive et fornuftig setning. Oppsøk fastlegen din snarest.

Skrevet

Du evner jo ikke å skrive et fornuftig setning. Oppsøk fastlegen din snarest.

Du bør oppsøke psykiatrisk legevakt for nærmere utredning og øyeblikkelig hjelp.

Vi håper du etter hvert slutter å spre dine rasistiske grunnholdninger.

Skrevet

Du bør oppsøke psykiatrisk legevakt for nærmere utredning og øyeblikkelig hjelp.

Vi håper du etter hvert slutter å spre dine rasistiske grunnholdninger.

Oppsøk fastlegen din snarest

Skrevet

Oppsøk fastlegen din snarest

Ta kontakt med vakthavende lege ved din institusjon snarest!

Skrevet

Hva er det for noe hysteri?

Det er da ikke menn som blir diskriminert i samfunnet, og har heller aldri vært det (med svært få unntak).

Sånt preik som du kommer med her viser bare mangel på respekt på de som blir diskriminert.

Med vennlig hilsen

Å påstå at ikke menn diskrimineres i samfunnet, er rent ut sagt "struntprat".

Skrevet

Å påstå at ikke menn diskrimineres i samfunnet, er rent ut sagt "struntprat".

Oppsøk fastlegen din.

Skrevet

Nå ble jeg faktisk skuffet...

Eh..kremt...når jeg for en gangs skyld forsøker å være prinsippfast, går det skeis. Men, men...du har tilgitt meg så mye, at jeg regner det går greit denne gangen også.

Skrevet

Oppsøk fastlegen din.

Vi ber deg vennligst om å ta kontakt med vakhavende psykiater ved det sterkavsnittet du mer eller mindre er premanent innlagt ved.

God bedring!

Skrevet

Vi ber deg vennligst om å ta kontakt med vakhavende psykiater ved det sterkavsnittet du mer eller mindre er premanent innlagt ved.

God bedring!

Hva er Sterkavsnittet?

Skrevet

Hva er Sterkavsnittet?

Et sted for pasienter med et relativt stort behov for tung medisinering. For mer informasjon og inside-informasjon må du neste spørre Sør...

Skrevet

Ta kontakt med vakthavende lege ved din institusjon snarest!

Jeg tror ikke det hjelper DOL noe særlig, da det tydligvis finnes PC med internettilgang på avdelingen.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Jeg tror ikke det hjelper DOL noe særlig, da det tydligvis finnes PC med internettilgang på avdelingen.

Riktig. Jeg har sittet på lukket avdeling lenge nå, men som dere ser...

Skrevet

Og så fins det organisasjoner som mener at alle "hvite" er onde, mindreverdige etc.

Og så har vi en viss marginalisert innsender på DOL som benytter enhver anledning til å angripe alt som er vestlig. Men hun/han er heldigvis bare en parentes :)

God bedring!

'Og så fins det organisasjoner som mener at alle "hvite" er onde, mindreverdige etc.'

Hvor finnes de?????

Skrevet

Du skriver også:

'Jeg er sikker på at det ikke er problematisk å finne nok av eksempler på "hvite" som diskrimineres eller som på annet vis utsettes for rasisme.'

Det finnes mange enkelte eksempler på slikt. Bl.a. ble mine døtre mobbet i gata hvor jeg bodde i USA fordi de var hvite. Det er likevel ikke et eksempel som viser at myndigheter diskriminerer hvite. Ser gjerne at du kommer med eksempler om det.

Skrevet

Det er en underlig "logikk" du her presenterer.

Alle andre raser enn de hvite skal altså kunne fokusere på rase i ulike sammenhenger, med utgangspunkt i "historien".

Man gir da visse raser rett til å utøve rasisme, og denne rettigheten er selvsagt gjenstand for vurdering. Svarte skal altså ha en eksklusiv rett til å fokusere på egen rases fortreffelighet.

"Jeg er hvit og stolt av det" og "Jeg er svart og stolt av det", er likelydende begreper, og må vurderes på samme måte. (Ingen av uttrykkene er vel strengt tatt rasistiske, men jeg liker ingen av dem).

Jeg er stolt av å være kvinne. Provoserer det deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...