Gå til innhold

Hjelp til utdrivningsrefleksen(amme)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en nesespray av legen (Syntocinon) som skal hjelpe med å få i gang utdrivningsrefleksen.Jeg får ingen effekt av den.Noen som hvet om det er vanlig? Kan jeg doble dosen? Kan det være noe galt med selve flasken jeg har fått,gammel kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en ide å hjelpe til med maskin en liten stund?

Vet at det kan hjelpe om man er litt treg.

Uansett greit å prøve kanskje, du kan leie på sykehuset.

Lykke til.

Skrevet

Kan det være en ide å hjelpe til med maskin en liten stund?

Vet at det kan hjelpe om man er litt treg.

Uansett greit å prøve kanskje, du kan leie på sykehuset.

Lykke til.

Takk for svar!

Jeg pumper meg som bare det med håndpumpe.Problemet mitt er at melken kommer så seint at gutten min ikke gidder å suge.Hvet du hva prisen er på å leie en el pumpe på sykehus eller helsestasjon? På babyshop er det så dyrt. Takk igjen!

Skrevet

Takk for svar!

Jeg pumper meg som bare det med håndpumpe.Problemet mitt er at melken kommer så seint at gutten min ikke gidder å suge.Hvet du hva prisen er på å leie en el pumpe på sykehus eller helsestasjon? På babyshop er det så dyrt. Takk igjen!

Jeg husker desverre ikke, men mener det ikke var så dyrt. Dog er dette mange år siden for mitt vedkommende.

Jeg fikk forstoppelse med en gang melken kom og med noen gangers bruk av maskinen blei det bra.

Maskinene er mye kraftigere enn håndpumpene.

Kansje ved å bruke maskinen innimellom - tømme deg helt etter at barnet er ferdig ol.- så kan du få bedre flyt.

Verdt å prøve, det er jo et slit om amminga kinker seg til.

Ring nærmeste sykehus og hør på leie, kanskje trenger du den bare få dager.

:)

Skrevet

Takk for svar!

Sjekk her:

http://www.medicus-plesner.no/oslo/h&v_osl.html#mor

Jeg har en pumpe som stimulerer utdrivingsrefleksen i to minutter før selve pumpinga begynner. Du kan se bilde av den her: http://www.medela.com/NewFiles/symphony.html

Skrevet

Jeg måtte doble dosen, og fikk fortsatt ikke strålende effekt.

Det hjalp også litt å skylle en klut i glovarmt vann og legge den på brystet først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...