Gå til innhold

Hjelpemidler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig???

Jada, alle bare raser forbi enda jeg hadde plassert meg midt foran trappa fordi jeg var så forbannet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som ergoterapeut på sykehjem og der er 6 mnd venting på å få rullestol!!!!

HELT UAKSEPTABELT!

Det skal ikke være nødvendig å vente så lenge på hjelpemidler.. Folk på sykehjem kan jo risikere å dø før man får hjelpemiddelet!

Det er ikke uvanlig å måtte vente 6-12 måneder på større hjelpemidler. Har man uflaks kan man ikke lenger nyttiggjøre seg hjelpemidlet den dagen det er på plass.

Skrevet

Ja, jeg må innrømme at dette er endel av dagens helsenorge som jeg egentlig ikke har hatt noe kjennskap til, men har trodd fungerte.

Har lyst til å skrive klagebrev om alt mulig, men begynner å tvile på min bedømmingsevne for jeg har opplevd så vanvittig mye rart, ikke vet jeg helt hvem jeg skal klage til heller siden alle skriver fra seg ansvaret.

Men hun ergoterapeuten jeg snakket med i stad hun fikk jeg skikkelig tillit til og hun sa jeg bare skulle kontakte henne etterhvert hvis jeg ville ha en sånn hjemmeavtale.

Enkelte ting fungerer bedre enn man venter - andre ganger får man uventede negative erfaringer.

Mange ledd må fungere før hjelpemidler er på plass.

Skrevet

Ser av de andre svarene at det var vanskelig å få tak i hjelpemidler. Da jeg trengte krykker en periode, gikk jeg bare på sykehuset, og fikk krykkene i løpet av 2 min. Betalte et depositum, som jeg fikk tilbake (nesten alt da) når jeg leverte de tilbake et par år etterpå. Kanskje litt forskjellige ordninger rundt om kring da..

Men vet det er vanskeligere med andre hjelpemidler her også..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...