Dorthe Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Er det mulig??? Jada, alle bare raser forbi enda jeg hadde plassert meg midt foran trappa fordi jeg var så forbannet. 0 Siter
frosken Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Jeg jobber som ergoterapeut på sykehjem og der er 6 mnd venting på å få rullestol!!!! HELT UAKSEPTABELT! Det skal ikke være nødvendig å vente så lenge på hjelpemidler.. Folk på sykehjem kan jo risikere å dø før man får hjelpemiddelet! Det er ikke uvanlig å måtte vente 6-12 måneder på større hjelpemidler. Har man uflaks kan man ikke lenger nyttiggjøre seg hjelpemidlet den dagen det er på plass. 0 Siter
frosken Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Ja, jeg må innrømme at dette er endel av dagens helsenorge som jeg egentlig ikke har hatt noe kjennskap til, men har trodd fungerte. Har lyst til å skrive klagebrev om alt mulig, men begynner å tvile på min bedømmingsevne for jeg har opplevd så vanvittig mye rart, ikke vet jeg helt hvem jeg skal klage til heller siden alle skriver fra seg ansvaret. Men hun ergoterapeuten jeg snakket med i stad hun fikk jeg skikkelig tillit til og hun sa jeg bare skulle kontakte henne etterhvert hvis jeg ville ha en sånn hjemmeavtale. Enkelte ting fungerer bedre enn man venter - andre ganger får man uventede negative erfaringer. Mange ledd må fungere før hjelpemidler er på plass. 0 Siter
Gjest ekorn Skrevet 12. november 2004 Skrevet 12. november 2004 Ser av de andre svarene at det var vanskelig å få tak i hjelpemidler. Da jeg trengte krykker en periode, gikk jeg bare på sykehuset, og fikk krykkene i løpet av 2 min. Betalte et depositum, som jeg fikk tilbake (nesten alt da) når jeg leverte de tilbake et par år etterpå. Kanskje litt forskjellige ordninger rundt om kring da.. Men vet det er vanskeligere med andre hjelpemidler her også.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.