Gå til innhold

Hva betaler jeg barnevakten?

Anbefalte innlegg

Gjest råd ønskes
Skrevet

En jente på 16 år, som går 1.klasse på vid.gående, har tilbudt seg å jobbe sporadisk som barnevakt for oss. Vi har ikke enda avtalt noe pris.

Hva er det vanlig å betale a) for å trille barnet et par timer i løpet av helgen? B) for å sitte barnevakt en kveld?

Betaler jeg henne pr.time eller for hele jobbøkten?

Barnet er 2 år og grei å ha med å gjøre, altså intet spesielt krevende barn, hvis det skulle ha noen betydning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så lenge siden jeg var barnevakt selv, og har ikke brukt noen for våre barn ennå.

Hør litt rundt med andre ungdommer hva som er vanlig.

Jeg tror kanskje jeg ville gitt en femtilapp pr. time, men jeg har jo egentlig ikke peiling, så det kan være altfor mye også.

Gjest dagmamma
Skrevet

Jeg er dagmamma til en toåring og får 30,- timen.

Sikkert ikke det samme, men kanskje det gir et lite råd likevel?

Gjest råd ønskes
Skrevet

Kommunen har to satser 114 kr eller 15 kr.

Hva mener du, 115 eller 14 kroner?!!! Hva er de beregnet på da? (alder osv)

Gjest råd ønskes
Skrevet

he he, jeg mente å skrive 114 eller 15 kr, slik du sa Dorthe. Men syntes det var noen merkelig ulike tall.

Skrevet

Om han er vanskelig eller ikke, og det er sant.

Gjest råd ønskes
Skrevet

Om han er vanskelig eller ikke, og det er sant.

Barnet mitt er lett å ha med å gjøre, relativt rolig og grei. Men jeg kan da ikke betale barnevakten bare 14-15 kroner!!!

Skrevet

Barnet mitt er lett å ha med å gjøre, relativt rolig og grei. Men jeg kan da ikke betale barnevakten bare 14-15 kroner!!!

Jeg har bare barnevakt betalt av kommunen og hun får 114 kr timen fordi jeg er vanskelig ;o) Jeg synes hun fortjener skikkelig betaling.

Har ikke hatt barnevakt siden de store var små og det er 15 pr siden og da betalte jeg en hundrelapp for en hel kveld.

Skrevet

Jeg har bare barnevakt betalt av kommunen og hun får 114 kr timen fordi jeg er vanskelig ;o) Jeg synes hun fortjener skikkelig betaling.

Har ikke hatt barnevakt siden de store var små og det er 15 pr siden og da betalte jeg en hundrelapp for en hel kveld.

15 år selvfølgelig

Skrevet

30-40 kr timen.

Da jeg satt barnevakt for 3-7 år siden (var 12-16 år), fikk jeg 200-500 kr for en hel kveld (da var alt jeg "trengte" av potetgull, snop og brus handlet inn på forhånd). Kommer litt an på hvor lang kvelden blir, og om det er langt på natt før du er tilbake.. Er barnet så lite at det sover så og si hele kvelden, så er 200 kr nok synes jeg. 500 kr fikk jeg da jeg passet to barn på 3 og 6 år. For å trille tur et par timer fikk jeg 30-50 kr.

Skrevet

Da jeg satt barnevakt for 3-7 år siden (var 12-16 år), fikk jeg 200-500 kr for en hel kveld (da var alt jeg "trengte" av potetgull, snop og brus handlet inn på forhånd). Kommer litt an på hvor lang kvelden blir, og om det er langt på natt før du er tilbake.. Er barnet så lite at det sover så og si hele kvelden, så er 200 kr nok synes jeg. 500 kr fikk jeg da jeg passet to barn på 3 og 6 år. For å trille tur et par timer fikk jeg 30-50 kr.

Fra Bærum eller Oslo Vest du eller?

Skrevet

Er det noe galt også eller?

Skrevet

Her betaler man 20 kr timen til "trillepiker" på dagtid. Til barnevakt på kveldstid ca 30-40 kr timen. Vet at noen også gir 200 fast for en vanlig kveld.

Skrevet

Trenger vel ikke være galt bare fordi det er høye summer det er snakk om i forhold til normalen, og det bor mange folk med mye penger der?

Skrevet

Selvfølgelig ikke :), men det er nå sånn at de kanskje betaler_litt_mer der.

Skrevet

Hvis det var meg du siktet til, så nei, er ikke fra Bærum eller Oslo, er fra Nordland...

Skrevet

Hvis det var meg du siktet til, så nei, er ikke fra Bærum eller Oslo, er fra Nordland...

Man må jo ikke være fra Bærum for å sitte barnevakt der :)

Sent opp?

Skrevet

jeg har trille jente til min 2 åring. hun får kr 25,- pr time på dag tid, litt mer på kvelden. De andre trilljentene her har ikke høyere lønn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...