Gå til innhold

Flytte over harddisc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt meg ny pc i dag, den gamle gikk opp i røyk...

På den gamle hadde jeg to harddisker. Tenkte å sette inn den minste og bare hente ut data fra den og ta den ut igjen, den andre vil jeg sette inn permanent. Klarer jeg dette selv? Vi har studert innsiden av den gamle pc`en og det ser jo ikke sååå vanskelig ut, men der jeg kjøpte den sa de at den må installeres som slave, hvordan gjør jeg det? Håper noen kan hjelpe meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke det her, men et tips til neste gang:

Kjøp deg en ekstern HD. Utrolig praktisk hvis du har mye du er redd for å miste.

Forresten: Jeg kan hjelpe likevel:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=112117

Men den drøye tusenlappen du må betale for en HD på 160 GB er verdt det. Det sparer deg for mye tull neste gang du bytter PC.

Skrevet

Oppå din gamle harddisk er det et bilde av masse firkanter med diverse avmerkede områder.

Ved siden av der du plugger inn kabler vil du finne en liten firkantig dings ("pin"). Flytt denne på taggene slik at det ser ut som på bildet over, det bildet som viser åssen den skal stå hvis den skal være slave. Står som regel slave over.

Pakk inn kablene på samme måte som de står i den nye harddisken, start maskina.

Med litt flaks skal du slippe unna med det.

Noe ala sånn: http://www.seagate.com/support/kb/disc/ref/jumper_settings.html bare tilpasset din harddisk (se på dine bilder)

Skrevet

Skal prøve i morgen, håper det går bra... Er litt pysete, men man lærer da ikke om man ikke prøver:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...