Gå til innhold

Damen i Care

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det med den damen som jobbet i hjelpeorganisasjonen Care, som ble kidnappet i Irak for en stund tilbake?????

Har ikke hørt noe om henne på en stund...

Videoannonse
Annonse
Gjest QuePasta
Skrevet

Hei,

Det som skjer er en meget spesiell "vri", som nok overrasket det fleste:

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article299208.ece

Med vennlig hilsen

Tja, etter at Care annonserte at hjelpeorganisasjonen trekker seg ut av irak som en konsekvens av kidnappingen, ville det egentlig vært naturlig å tro at hun ble sluppet fri. For med den kidnappingen ble det åpenbart for all verden at terroristene heller ikke bryr seg om sine egne.

Skrevet

Tja, etter at Care annonserte at hjelpeorganisasjonen trekker seg ut av irak som en konsekvens av kidnappingen, ville det egentlig vært naturlig å tro at hun ble sluppet fri. For med den kidnappingen ble det åpenbart for all verden at terroristene heller ikke bryr seg om sine egne.

Hei,

Jeg tror nok heller årsaken er at hun er "irakisk", og så åpenbart har dedikert livet sitt til å hjelpe irakere.

Hun er en kraftig kritiker av Bush/Blair, og (satt på spissen) tviler jeg på at de vil gråte over at hun forsvinner.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

Hei,

Jeg tror nok heller årsaken er at hun er "irakisk", og så åpenbart har dedikert livet sitt til å hjelpe irakere.

Hun er en kraftig kritiker av Bush/Blair, og (satt på spissen) tviler jeg på at de vil gråte over at hun forsvinner.

Med vennlig hilsen

Nå har terroristene allerede demonstrert at de mer enn gjerne kidnapper personer som har dedikert sin innstats til å hjelpe irakere - nemlig bistandsarbeidere. Da er det vel så sannsynlig at hun blir sluppet fri fordi hun er kvinne.

Den siste bemerkningen antar jeg bare var et forsøk på å dyrke hat, så den gidder jeg ikke kommentere.

Skrevet

Nå har terroristene allerede demonstrert at de mer enn gjerne kidnapper personer som har dedikert sin innstats til å hjelpe irakere - nemlig bistandsarbeidere. Da er det vel så sannsynlig at hun blir sluppet fri fordi hun er kvinne.

Den siste bemerkningen antar jeg bare var et forsøk på å dyrke hat, så den gidder jeg ikke kommentere.

"Dyrke hat"?

Ærlig talt, leser du utenlandske media?

Det er en velkjent sak at "Damen i Care" var en sterk kritiker av USAs/UKs politikk i Irak, og derfor på det irakiske folkets side.

====

Det er forskjell på hjelpearbeidere som kommer til Irak i noen måneder, og en person som har bodd i Irak i årevis og som er "irakisk".

====

For øvrig kan du godt legge agressiviteten din til side.

Med vennlig hilsen

Gjest QuePasta
Skrevet

"Dyrke hat"?

Ærlig talt, leser du utenlandske media?

Det er en velkjent sak at "Damen i Care" var en sterk kritiker av USAs/UKs politikk i Irak, og derfor på det irakiske folkets side.

====

Det er forskjell på hjelpearbeidere som kommer til Irak i noen måneder, og en person som har bodd i Irak i årevis og som er "irakisk".

====

For øvrig kan du godt legge agressiviteten din til side.

Med vennlig hilsen

"Dyrke hat"

Ja. Din Blair/Bush-kommentar var helt unødvendig, irrellevant for diskusjonen, og ondskapsfull.

Skrevet

"Dyrke hat"

Ja. Din Blair/Bush-kommentar var helt unødvendig, irrellevant for diskusjonen, og ondskapsfull.

1) Les det jeg skriver - jeg skrev "satt på spissen".

2) Det sier seg selv at det har liten "hensikt" for en irakisk gisseltaker å kidnappe "Damen i Care" (som hjelper det irakiske folket) sammenlignet med f. eks. en "soldat fra USA".

Gjest QuePasta
Skrevet

1) Les det jeg skriver - jeg skrev "satt på spissen".

2) Det sier seg selv at det har liten "hensikt" for en irakisk gisseltaker å kidnappe "Damen i Care" (som hjelper det irakiske folket) sammenlignet med f. eks. en "soldat fra USA".

"1) Les det jeg skriver - jeg skrev "satt på spissen"."

Ja, det gjorde du. Det var likevel helt unødvendig, og drar deg ned på Kahn/Morsk-nivå.

"2) Det sier seg selv at det har liten "hensikt" for en irakisk gisseltaker å kidnappe "Damen i Care" (som hjelper det irakiske folket) sammenlignet med f. eks. en "soldat fra USA".

Likegvel er ikke dette første gangen de har tatt hjelpearbeidere som gissel.

Skrevet

"1) Les det jeg skriver - jeg skrev "satt på spissen"."

Ja, det gjorde du. Det var likevel helt unødvendig, og drar deg ned på Kahn/Morsk-nivå.

"2) Det sier seg selv at det har liten "hensikt" for en irakisk gisseltaker å kidnappe "Damen i Care" (som hjelper det irakiske folket) sammenlignet med f. eks. en "soldat fra USA".

Likegvel er ikke dette første gangen de har tatt hjelpearbeidere som gissel.

Poenget er jo at denne hjelpearbeideren er mer irakisk enn britisk.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...