Gå til innhold

Hvordan sy i en knapp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp nål, tråd og en knapp og prøv deg fram.

Du vil merke at det egentlig ikke kan gjøres på så fryyyyyyktelig mange forskjellige måter.

;o)

Gjest ikke husmorevne
Skrevet

Kjøp nål, tråd og en knapp og prøv deg fram.

Du vil merke at det egentlig ikke kan gjøres på så fryyyyyyktelig mange forskjellige måter.

;o)

Åja..trodde det var en hemmelig formel for de innvidde, jeg...

men nål og tråd har jeg skaffet.. *stolt*

så da skal jeg prøve!

Skrevet

Tre tråden i nåla. Legg tråden dobbelt og lag knute på enden av tråden.

Stikk nåla med tråden på fra baksiden av stoffet og ut dit hvor knappen skal være. Stikk nåla gjennom det ene hullet på knappen, og legg knappen ned der hvor den skal festes. Stikk nåla inn i det andre hullet på knappen sånn at den igjen kommer på baksiden av stoffet. Opp igjen inn i et av hullene på knappen, ned igjen i det andre hullet, opp igjen ned igjen, gjør dette til knappen er skikkelig festet. Fest tråden på baksiden av stoffet og klipp tråden.

Hvis det er en stor knapp til et grovst stoff kan det være lurt å ikke sy så stramt. Da kan du f.eks. legge en fyrstikk mellom knappen og tråden for å være sikker på at tråden ikke blir stram.

Hvis det er en knapp med fire hull må du selvfølgelig sy i alle fire hullene.

Lykke til, ring knappeakutten hvis det skulle gå helt feil, tlf. 88888

Gjest ikke husmorevne
Skrevet

Stikk nåla med tråden på fra baksiden av stoffet og ut dit hvor knappen skal være. Stikk nåla gjennom det ene hullet på knappen, og legg knappen ned der hvor den skal festes. Stikk nåla inn i det andre hullet på knappen sånn at den igjen kommer på baksiden av stoffet. Opp igjen inn i et av hullene på knappen, ned igjen i det andre hullet, opp igjen ned igjen, gjør dette til knappen er skikkelig festet. Fest tråden på baksiden av stoffet og klipp tråden.

Hvis det er en stor knapp til et grovst stoff kan det være lurt å ikke sy så stramt. Da kan du f.eks. legge en fyrstikk mellom knappen og tråden for å være sikker på at tråden ikke blir stram.

Oh, det med fyrstikk i mellom var jo kjempelurt!

Det skal jeg prøve på neste knapp!

Har sydd 2, 3 igjen...

Hurra jeg er så flink!

Skrevet

Man skal surre tråden rundt noen ganger mellom knappen og stofftet før man tar de siste stingene.

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Man skal surre tråden rundt noen ganger mellom knappen og stofftet før man tar de siste stingene.

Kan jeg komme med en komentar?:)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Ja, selvfølgelig

Den blir så personlig at jeg tar den på mail;)

Skrevet

Den blir så personlig at jeg tar den på mail;)

Greit, send i vei du. Mailen min virker forøvrig igjen.

Norton hoppet opp og rensket litt opp ;o)

IngenLurerDenneGutten
Skrevet

Greit, send i vei du. Mailen min virker forøvrig igjen.

Norton hoppet opp og rensket litt opp ;o)

Og tok bildene jeg sendte?:-(

Skrevet

Og tok bildene jeg sendte?:-(

De ble borte tror jeg. Det har vært litt krise med mailen et par dager. Noe har gått inn og annet forsvunnet. Jeg har prøvd å sende til meg selv og det kom ikke fram men nå ser det ut til at alt er i orden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...