Gå til innhold

Etter samvær

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret eks
Skrevet

før pleide alltid eksen min ta seg tid til å komme innom en tur, alt fra 5 minutter til en time når han leverte barna etter en samværshelg.

Nå bare slenger han bagene inn i gangen og løper til bilen. Tilbake står jeg som et spørsmålstegn, jeg vet ikke hvordan barna har hatt det, hva de har opplevd, når de sist har spist, har de badet osv, osv. Slike greie praktiske ting som er kjekt å vite.

Vi var gode venner men ikke noe mer enn det.

Hva i alle dager skal jeg gjøre, må jeg bare godta at han ikke får lov av sin nye samboer å snakke med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At han ikke får lov av sin nye samboer? Er han ikke myndig, da?

Ærlig talt, hvis det er samboeren som har bestemt dette, og han finner seg i det, er han en stusselig kar.

Men har du snakket med ham om det, da?

Gjest forvirret eks
Skrevet

At han ikke får lov av sin nye samboer? Er han ikke myndig, da?

Ærlig talt, hvis det er samboeren som har bestemt dette, og han finner seg i det, er han en stusselig kar.

Men har du snakket med ham om det, da?

Snakket? Han får jo ikke lov til å snakke med meg. Sendte han en sms hvor han fortalte at hun hadde forbudt han å gå inn til meg.

Skrevet

Heisann!

Alltid vanskelig situasjon når den ene av partene får seg ny partner som "forrykker" vanene man har hatt. Men jeg tror man bare må akseptere at det er slik. Han er voksen og hvis han vil finne seg i at hans nye samboer nekter han å være inne hos deg, må du nok bare forholde deg til det.

Men hva med å ta en telefon til han (på jobben kanskje) og forklare at det er noen praktiske ting du gjerne vil vite når de har vært på samværshelg? At han ihvertfall kan ta det med spising, bading osv. i døren når han leverer. Så får dere evnt. kommunisere via mail, sms eller tlf. på jobb om andre ting som tar litt lenger tid?

Jeg tror man bare må akseptere at eks'en skaper et nytt liv som ikke nødvendigvis innebærer ting man ønsker selv. Også i forhold til kommunikasjon om barna. Så lenge du selvsagt vet at de har det bra!

Lykke til!

Skrevet

Snakket? Han får jo ikke lov til å snakke med meg. Sendte han en sms hvor han fortalte at hun hadde forbudt han å gå inn til meg.

Det er det verste jeg har hørt. Og jeg vet ikke hvem som er verst: Hun som har nedlagt forbudet, eller han som adlyder.

Klart dere må samarbeide om barna. Dere er jo fortsatt foreldre sammen.

Gjest grøsser
Skrevet

Hvis hun er så sykelig sjalu, og har så liten respekt for foreldresamarbeidet, så burde han finne seg en annen. Du må prøve å snakke med ham om hvordan dette på sikt vil gå utover barna.

Bbe ham sette foten ned - hvis han hører på deg, da... Er det noen andre som evt kan snakke med ham dersom han ikke hører på deg? Han søster, kamerat eller mor feks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...