Gå til innhold

Trenger vinterdekk over helga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg vært ute og sklidd ned bakken én gang denne uka, så det er vel på tide å innse at de piggfrie vinterdekkene har sett sine beste dager. Tør ikke kjøre inn til byen en gang på de jeg har nå, på sleipt føre...

Så var det store valget... hva slags dekk skal jeg velge? Kjører Caravelle (som jeg håper å kvitte meg med så fort som mulig...), og har fått anbefalt å prøve typen piggfri som har glass/sandbiter blandet med gummien? Synes det høres litt tvilsomt ut...

Hva anbefales? Det er vel ikke så mye vits i piggdekk her i trøndelagen, selv om det er veldig glatt tid tider. Jeg sliter med å komme opp bakken fra der jeg bor, og opp på hovedveien, og sliter også med å få fart når jeg først kommer opp til hovedveien og skal videre oppover. Har brukt hurtigkjetting tidligere, på de verste dagene...

Trenger innspill og gode forslag!

Finnes det gode dekk, som ikke koster skjorta? Regner med å måtte betale rundt 1000 kroner dekket...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kjøreforholdene hvor piggdekk er langt bedre enn piggfritt er jo nettopp når det er blank-is, og det høres det ut som om det er mye av der du bor.

Hvis det er sne hele tiden så "bruker" man jo ikke piggene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De kjøreforholdene hvor piggdekk er langt bedre enn piggfritt er jo nettopp når det er blank-is, og det høres det ut som om det er mye av der du bor.

Hvis det er sne hele tiden så "bruker" man jo ikke piggene.

Med vennlig hilsen

Vet jo det... jeg hater å skli rett frem med den store bilen. Samtidig er det 95% av vinteren ikke behov for piggdekk.

Skulle hatt tips til noen gode og piggfrie!

:o)

Skrevet

Vet jo det... jeg hater å skli rett frem med den store bilen. Samtidig er det 95% av vinteren ikke behov for piggdekk.

Nokian eller goodyear.

Mener du kan få dem til 1000,- pr. stk.

Skrevet

Hei,

Jo, men hva med de 5% hvor du trenger dem?

Man trenger jo ikke sikkerhetsselene heller mesteparten av tiden, men det er greit å ha når man først trenger dem! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jo, men hva med de 5% hvor du trenger dem?

Man trenger jo ikke sikkerhetsselene heller mesteparten av tiden, men det er greit å ha når man først trenger dem! :D

Med vennlig hilsen

Får dårlig samvittighet av å kjøre på pigger jeg, serru :)

Er inne på tanken likevel... finnes det noen test av vinterdekk noe sted på nett, kanskje? Jeg skal jo noen turer i fjellet etter hvert som snøen legger seg også, når jeg tenker meg om...

Skrevet

Nokian eller goodyear.

Mener du kan få dem til 1000,- pr. stk.

Nokian foreslo pappa for meg, men snakket samtidig varmt om disse piggfridekkene med glass og sandbiter i. Kunne tenkt meg å høre noen brukererfaringer... gidder ikke kræsje igjen denne vinteren også, fordi dekkene lever sitt eget lille liv :o)

Skrevet

Får dårlig samvittighet av å kjøre på pigger jeg, serru :)

Er inne på tanken likevel... finnes det noen test av vinterdekk noe sted på nett, kanskje? Jeg skal jo noen turer i fjellet etter hvert som snøen legger seg også, når jeg tenker meg om...

Jeg kjører med pigger i Stavanger (fordi de kom med bilen), men også fordi det nettopp er den (kanskje ene) gangen man støter på speilblank is at man virkelig trenger piggene. Og det kan like gjerne være en helt vanlig desember-morgen på vei til jobb som i fjellene.

Ja, det forurenser, men det gjør bilulykker også.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som regel er det Nokian Hakkapelitta, eller Continental som vinner testene.

Er det is der du bor, så kjør med pigger. Det er tryggest.

Skrevet

Som regel er det Nokian Hakkapelitta, eller Continental som vinner testene.

Er det is der du bor, så kjør med pigger. Det er tryggest.

DET var det de het ja... De Nokiandekkene lurte jeg på navnet på.

Det er bare bakken fra huset der jeg bor og opp til hovedveien som er glatt, stort sett, resten er som regel nesten snø og isfri hele vinteren.

Jeg må vurdere det... piggfritt har i perioder vært veldig fristende, når jeg har vært irriteret nok over å måtte gå ut i kulda og legge på kjettingen.

Lurer på om det finnes pris på nettet noe sted...?

Skrevet

DET var det de het ja... De Nokiandekkene lurte jeg på navnet på.

Det er bare bakken fra huset der jeg bor og opp til hovedveien som er glatt, stort sett, resten er som regel nesten snø og isfri hele vinteren.

Jeg må vurdere det... piggfritt har i perioder vært veldig fristende, når jeg har vært irriteret nok over å måtte gå ut i kulda og legge på kjettingen.

Lurer på om det finnes pris på nettet noe sted...?

Bare til å søke i vei. Massevis av dekk på nettet. Du finner sikkert noe i nærheten av der du bor. :)

Skrevet

Bare til å søke i vei. Massevis av dekk på nettet. Du finner sikkert noe i nærheten av der du bor. :)

Ja, de skulle vel ha det meste i Trondheim. Det var bare litt utenfor mitt kunnskapsområde :) Vet ikke hvor disse dekkforhandlerne holder til, men finner vel ut det etter hvert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...