ShitDiddelyDo Skrevet 13. november 2004 Skrevet 13. november 2004 Jeg blir gal. Mitt gamle modem fra Telenor måtte resetes et par ganger i timen så jeg ba om et nytt. Nå fikk jeg det. Etter de sedvanlige innstillingsproblemene når man får nye datadingster fikk jeg det til å funke med vanlig kabel. Så koblet jeg opp routeren. Ingenting funket. Jeg forsøkte derfor å legge inn routerinnstillngene på nytt, noe som heller ikke fungerte. Men plutselig funket den trådløse så vidt (har 2 pc'er), men i et grusomt tregt tempo, med dårlig signal, og det var åpenbart at det var noe galt. Nettet fungerte ikke i det hele tatt på PC'en med kabel. Så jeg la inn innstillingene i routeren opp til flere ganger, helgarderte meg med å sjekke kabler, byttet ut diverse kabler som jeg hadde to sett av, osv. Til slutt resate jeg routeren til fabrikkinnstillinger og gikk for å legge inn alt på nytt. Ved en ren forglemmelse koblet jeg meg opp på internet fra PC'en med kabel - uten noen innstillinger i routeren - og jaggu funka den ikke. Forsøkte så med den trådløse PC'en og også det fungerer. Uten innstillinger. La så inn de korrekte innstillingene i routeren, og ingenting fungerte igjen. Så jeg resate nok engang og her er jeg. Eneste probemet er at jeg har mye dårligere signal enn vanlig (10-12 mbps mot normalt 54 mbps). Noen som forstår hva problemet er? Får ikke ringt d-link nå siden de ikke har noen døgnservice, og Telenor svarer ikke på routerspørsmål. Det skal jo ikke fungere uten innstillinger? Og hvorfor skjer dette nå etter at jeg skiftet modem? Det er litt for tilfeldig at routeren plutselig ble fucka opp i det jeg skiftet modem? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. desember 2004 Forfatter Skrevet 9. desember 2004 Men atte, åssen gikk det? :-) Nei, du vet. Det nytter jo ikke å spørre om ting her på dol. Fikk ikke noe hjelp. Men siden jeg er så elskverdig fikk jeg hjelp på et annet forum. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.