Gå til innhold

Har studiestedet lov til å gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten student
Skrevet

jeg går tredje år på et universitetsstudium og har kommet inn under den nye studiereformen og er overgangstudent. før studiestart så fikk vi vite at eksamensformen kom til å være en Bacheloroppgave som skulle leveres i slutten av andre semester

En måned etter at studiet har startet så blir vi informert om at det har blitt lagt til enda en eksamenskomponent; mappeevaluering. Vi skal da altså levere Fire mappeoppgaver+ praksisrapport innen 17 Desember. Dette kommer i tillegg til obligatorisk PBL grupper og innleveringer hver uke. Mappeoppgavene og Bacheloroppgaven skal da telle likt.

Jeg har full jobb ved siden av studiene. hadde jeg visst på forhånd at det var slikt studiet skulle være så hadde jeg enten latt være å ta året eller søkt om redusert arbeidstid. Dette har uannsett økonomiske konsekvenser for meg.

Vi studentene har klaget til instituttet over dette nye som vi ikke er forberedt på. alt de kunne gjøre var å beklage og gi oss en utsettelse på oppgavene til begynnelsen av Januar.

Mulig jeg høres sutrete ut. Men kan et studiested bare endre eksamensform etter at semesteret har startet?

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke lov
Skrevet

Det tror jeg ikke de har lov til. Hvem du skal kontakte vet jeg ikke, kanskje du kan starte med å kontakt studentutvalget? Men ihvertfall så tror jeg nok det der er ulovlig.

På en annen utdanning vet jeg at studentene kontaktet advokat og fikk studiet til å stanse liknende endringer.

Skrevet

Hvis det er UiO du går på, kan du kontakte JussBuss f.eks,

Skrevet

Jeg vet ikke om de har lov eller ikke, men jeg ble hvertfall irritert på dine vegne...

Lykke til ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...