Gå til innhold

Ha på seg i Egypt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søsteren min på snart 19 har reist på en ukes ferie til Egypt, sammen med venninna på 18.

Kofferten er full av topper og miniskjørt.

Jeg er redd jeg ikke får henne hel hjem igjen.. Eller er de ikke så strenge på det i Egypt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det avhenger litt av _hvor_ i Egypt hun skal være. Er det et typisk feriested, er det kanskje ikke like viktig å dekke seg til?

Vanligvis kan det være en fordel å bruke klær som dekker knær og skuldre.

Den gangen jeg var i Kairo (ca 10 år siden) ble det sagt at den egyptiske hovedstaden hadde minst kriminalitet av alle hovedsteder i verden. Jeg følte meg iallefall trygg der, og opplevde ingen skremmende episoder - bare masse koselige folk :o)

Skrevet

Jeg har vært i Egypt, og kan ikke huske annet enn at jeg gikk lettkledd. Det var jo så varmt.

Nå gikk jeg sammen med mannen min hele tiden, og jeg kan ikke huske at noen reagerte på kledningen.

Så lenge hun ikke går alene, skulle det vel være trygt.

Skrevet

I Egypt er det veldig strenge lover. Det er lite kriminalitet. De godtar at turistene går lettkledde, men tillater ikke at sine "egne" bruker slike klær bestandig.

Skrevet

OK - hvis hun allerede er reist, er det vel ikke så mye å gjøre. Jeg ville anbefalt å ta med lengre skjørt ihvertfall. Da jeg var der for ca. 4 år siden, syns jeg det var ubehagelig å være for lettkledd. Mennene kom med blikk og kommentarer - men de er nok mest interessert i oss som har litt former.... Ikke de lekre, slanke jentene som er mest pop i Norge....

Dattera di merker sikkert om hun går for avkledd. Tror ikke det vil skje noe uansett, for turister blir veldig godt passa på der. Og folk er stort sett utrolig imøtekommende.

Det går nok bra uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...